Dormi prea mult de dimineata? Iata de ce NU auzi alarma

Dormi prea mult de dimineata si de multe ori ti se intampla sa nu auzi alarma? Astazi ne-am propus sa-ti dezvaluim acele motive care pot conduce la aceasta situatie.

Evident ca somnul este vital pentru organism si nu ar trebui neglijat. Dar uneori parca ai tendinta de a dormi mai mult decat este cazul, iar cele 8 ore nu mai sunt suficiente. Asa ca iti vom prezenta comportamentele care pot duce la aceasta situatie nefavorabila, in special cand trebuie sa te duci la birou!

De ce dormi prea mult de dimineata si ce este de facut? Despre toate aceste vom discuta in cele ce urmeaza, cand vei descoperi ce poti face pentru a evita aceasta situatie.

Dormi prea mult de dimineata – iata ce NU faci bine!

Sa incepem cu unul dintre cele mai intalnite motive. Te duci la culcare mult prea tarziu! Bineinteles ca vei adormi mai greu, in unele cazuri. Asa ca sansele de a nu auzi alarma sunt uriase. De asemenea, uitatul la televizor pana noaptea tarziu nu este deloc benefic. Afecteaza somnul si incurajeaza starile de agitatie.

Inainte de culcare ar trebui sa asculti muzica relaxanta sau sa citesti cateva pagini dintr-o carte buna. In niciun caz nu ar trebui sa te uiti la seriale pana la 1 dimineata! Incearca sa schimbi acest obicei si sa mergi la culcare mai devreme.

Bei alcool inainte de a merge la somn. Iarasi nu este o idee buna. Desi pare tentant pentru ca te ajuta sa adormi mai repede, nu este indicat. Exista posibilitatea de a te trezi in mijlocul noptii, exact cand ai somnul mai dulce. Te vei trezi pentru ca organismul doreste sa metabolizeze mai repede alcoolul, dar iti va afecta somnul! Si uite asa se intampla sa nu auzi alarma de dimineata…

Dormi prea mult de dimineata. Esti prea stresata?

Alt factor major care iti poate fura somnul, in nenumarate situatii. Stresul are un rol covarsitor, in ceea ce priveste declansarea a numeroase boli cronice. Din pacate oamenii inca nu au inteles pe deplin cat de important este sa ai o stare de spirit pozitiva. Atunci cand esti calma, relaxata si accepti lucrurile asa cum sunt, viata devina mai buna.

Acceptarea a ceea ce este poate conduce la descoperirea unor solutii eficiente, asa ca nu neglija acest pas. Invata sa te relaxezi si sa nu mai bagi in seama tot felul de „probleme” care apar. De cele mai multe ori, lucrurile pentru care ne framantam nu sunt nici pe departe atat de grave. Astfel ca este vital sa inveti sa te eliberezi de energia negativa si sa te bucuri de prezent.

Mergi in fiecare seara la o plimbare, gateste, bea un ceai, practica o ora de yoga, etc. Orice simti ca te-ar putea ajuta sa fii mai echilibrata. Vei vedea ca somnul tau se va imbunatati si nu vei avea nevoie de foarte multe ore pentru a te simti odihnita.

Dormi prea mult de dimineata – mergi la culcare la aceeasi ora!

Foarte important este sa ai o rutina, in ceea ce priveste somnul. Incearca sa te duci la culcare aproximativ la aceeasi ora si vei vedea ca te vei odihni mai bine. Corpul tau are nevoie sa „stie” cand sa mearga la somn, asa ca un program te va ajuta in acest sens.

Apneea in somn. Alt factor care iti poate fura odihna. Atunci cand suferi de aceasta afectiune, respiratia ti se opreste brusc si poti avea senzatia ca te sufoci, pentru cateva momente. Evident ca iti poate afecta somnul.

Ce este de facut?

Apneea in somn. Ce poti face pentru a reduce aceste episoade?

In primul rand, este demn de mentionat faptul ca multi oameni sufera de aceasta afectiune. Dar exista si vesti bune. Cercetatorii canadieni au remarcat ca o crestere a activitatilor fizice poate duce la scaderea apneei in somn, iar studiul lor vorbeste de la sine.

Ce au remarcat specialistii?

Pentru a se lamuri daca exista o legatura intre apnee si activitatea fizica, specialistii au analizat peste 155.000 de persoane, cu o varsta medie de 45 de ani…cum sa remediezi aceasta problema >>>

Dormi prea mult de dimineata? Atunci consuma mai putini carbohidrati

Poate ca suna ciudat, dar poate fi una dintre cauze. Atunci cand mananci prea multi carbohidrati, acestia pot contribui la cresterea glicemiei. Asa ca brusc te vei trezi cu un plus de energie, dar vei fi epuizata ulterior. Iarasi va exista riscul sa te trezesti in mijlocul noptii si sa nu mai poti adormi, tocmai pentru ca nu ai mancat corespunzator la cina.

Apropo, mananca ultima masa cu 4 ore inainte de culcare. In acest fel, digestia va fi deja incheiata in momentul in care te duci la culcare. Daca iti mai este foame dupa cina, bea un ceai sau o cana cu apa.

Astfel vei preveni kilogramele in plus si vei dormi mai bine ca niciodata!

Nu uita sa faci miscare in timpul zilei si sa aerisesti incaperea inainte de culcare.

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *