Femeile care tin aceasta dieta nu vor face diabet?

Femeile care tin dieta despre care urmeaza sa vorbim au sanse mai mici de a face diabet. Intr-o lume in care aceasta boala face tot mai multe victime, chiar si printre cei foarte tineri, aceste vesti nu pot fi decat imbucuratoare.

Evident ca o dieta sanatoasa este doar una dintre manierele prin care poti preveni diabetul. Eliminarea stresului si modul de viata sunt alte aspecte demne de luat in considerare atunci cand vrei sa previi bolile cronice.

In ziua de astazi oamenii se imbolnavesc tot mai des. Majoritatea raman uimiti crezand ca diabetul sau cancerul sunt provocate, in mare parte, de genetica. Nici vorba, aceste afectiuni au la baza un mod defectuos de a trai. Tocmai de aceea specialistii ne recomanda sa avem grija de noi si sa respectam principiile esentiale ale vietii.

Femeile care tin aceasta dieta nu vor face diabet – regimul mediteranean

Stim ca am mai vorbit despre acesta. Dar avand atatea beneficii nu putem sa nu reluam subiectul. Studii recente arata ca acesta previne cu succes si diabetul. Iar cele din trecut au demonstrat ca dieta mediteraneana poate preveni procesul de imbatranire, te ajuta sa slabesti si sa te mentii si chiar iti confera o stare generala de bine.

Nici nu este de mirare, avand in vedere ca vei consuma mai putina carne, branza feta, rosii, castraveti, ulei de masline, salate si peste. JAMA Network Open, un jurnal medical american arata ca o dieta mediteraneana scade cu pana la 30% riscul de a dezvolta diabet de tip 2, in cazul femeilor.

Studiul a avut loc la spitalul Brigham, SUA, si a urmarit timp de 20 de ani nu mai putin de 25.000 de femei. Desi initial cercetarea nu se axa neaparat pe regimul alimentar, specialistii au avut o revelatie cand au inceput sa urmareasca chestionarele completate de aceste femei, in fiecare zi.

Urmarind aceste informatii zilnice medicii au vazut legatura dintre dieta, dar si alti markeri esentiali atunci cand vorbim despre aceasta boala metabolica.

Femeile care tin aceasta dieta nu vor face diabet. Rezistenta la insulina, alt indicator

Cercetatorii au mai observat si ca acest regim mediteranean duce la reducerea stresului, sustine sanatatea inimii si evident, diminueaza riscul de a dezvolta diabet.

Pentru a evidentia mai bine legatura intre dieta mediteraneana si diabet, cercetatorii au urmarit ceea ce mananca femeile care au participat la studiu. Au notat totul pe o scara de la 1 la 9. Nota cea mai mare a fost acordata celor care consumau multe fructe, legume, cereale integrale, nuci si peste. De asemenea, s-a tinut cont si de consumul de alcool, carne rosie si alimente procesate.

Au fost analizate si starea de sanatate, colesterolul, tensiunea arteriale si rezistenta la insulina. Femeile care urmau o dieta mediteraneana au avut cu 30% mai putine sanse de a face diabet, de-a lungul anilor. De asemenea, cele care erau rezistente la insulina aveau cele mai sporite sanse de a avea boala.

Asa ca, pentru a depasi astfel de predispozitii ar fi cel mai indicat sa mananci sanatos si sa ai grija de tine.

Alimentele dietei mediteraneene

Dieta mediteraneana consista din mai multe tipuri de produse, fiind o dieta variata.

Consuma din abundenta:

Fructe

Legume

Cereale integrale

Fasole

Seminte si nuci

Ulei de masline

Ierburi aromatice

Peste

Fructe de mare

La care poti adauga un pahar de vin

Consuma in moderatie:

Pui

Oua

Branza…mai multe despre dieta mediteraneana aici >>>

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.