Dieta mediteraneana si efectele sale benefice asupra ADN-ului

Dieta mediteraneana a fost catalogata ca fiind unul dintre cele mai sanatoase regimuri. Si nici nu este de mirare, avand in vedere ca meniul va fi compus dintr-o varietate de legume, fructe si uleiuri sanatoase.

Stii deja cum arata un meniu mediteranean. Acesta va contine obligatoriu masline, ulei de masline, rosii, branza feta, nuci, salate de cruditati, peste, icre si alte bunataturi asemanatoare.

Apropo, femeile din zona mediteraneana stiu ca poti slabi doar renuntand la paine si dulciuri. Asa ca acest regim este ideal pentru persoanele care vor sa slabeasca. Este sarac in aceste produse, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

Asa ca, esti gata ca salatele grecesti si branza feta cu ulei de masline sa se regaseasca printre alimentele tale de baza?

Dieta mediteraneana – de ce ai alege acest mod de viata?

Pentru ca cercetatorii au ajuns la concluzia ca nu este doar un regim sanatos de viata, ci mult mai mult de atat. Are capacitatea de a sustine chiar si procesele care au loc la nivel de ADN. Asa ca celulele vor fi influentate in mod pozitiv, iar efectele anti-imbatranire ale acestei diete vor fi „memorate”.

Dieta mediteraneana incurajeaza consumul de fructe (portocale, piersici, struguri), rosii, cereale integrale, ulei de masline, peste. De asemenea, descurajeaza consumul de carne rosie, pui, mezeluri, etc. Ca alcool, se va servi in special vin, cu moderatie. Pestele nu va fi consumat in exces, iar acesta se va gati in special la cuptor.

Evident ca o astfel de dieta va reduce riscul de a dezvolta boli de inima, cancer sau diabet. Iar asta nu este tot. Majoritatea mancarurilor se prepara rapid, avand in vedere ca se gatesc la cuptor sau la gratar.

Salata de rosii cu branza feta poate deveni una dintre cinele tale favorite. Daca mai adaugi si castraveti, masline si putin ulei de masline poti sa consumi acest preparat si la pranz. Ai voie si o felie de paine integrala sau fara gluten.

Dieta mediteraneana si modul in care afecteaza ADN-ul

Vorbim despre un studiu extins de-a lungul a peste 40 de ani. Acesta a inceput in anul 1976 si a inclus nu mai putin de 121.000 de subiecti. Au fost luati in discutie telomerii. Ce sunt acestia? Ei bine, vorbim despre regiunea de ADN repetitiv situata la capatul fiecarui cromozom. Cu cat celulele se divid mai des, cu atat acestia incep sa se micsoreze. Problema consta in faptul ca telomerii scurti vor determina si o viata mai scurta.

Dar exista vesti bune in acest sens. Se pare ca dieta mediteraneana determina telomerii sa se extinda. Asa ca cei care mananca in stil mediteranean au o speranta de viata mai buna.

Studiul a adus in vedere o concluzie fericita. Dieta mediteraneana reduce intr-adevar riscul de a avea infarct, boli de inima, probleme de memorie, un sistem osos fragil. Asa ca aceasta este doar una dintre dovezile care sustine faptul ca dieta mediteraneana previne procesele imbatranirii.

Dieta meditareana – a fost declarata dieta anului 2019

Pentru ca te poate ajuta sa te mentii in forma dupa ce ai slabit, este considerat un regim alimentar de exceptie. Poti manca ce am mentionat sus, dar fara a exagera. Nu uita sa nu mananci cu 4 ore inainte de culcare. De asemenea, trebuie sa faci miscare cat mai des, cel putin de 4 ori pe saptamana!

Vei manca zilnic cereale integrale, fructe, legume, cruditati, nuci, ierburi aromantice. De 3 ori pe saptamana vei consuma peste sau fructe de mare, de 2 ori carne de pasare si oua, iar carnea rosie va fi consumata rar! Nu sunt recomandate prajelile sau fast-food-ul…mai multe despre dieta mediteraneana aici >>>

5/5 (3)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *