Sedentarismul si Coronavirus. De ce lipsa de miscare afecteaza imunitatea?

Sedentarismul si Coronavirus sunt doua lucruri care ar trebui luate in serios. Se pare ca imunitatea este pe primul loc atunci cand vorbim despre “aliatii” nostri in aceasta lupta de preventie.

Din pacate, conform wallstreet.ro, mai bine de 63% dintre romani nu practica sport niciodata. Nicio activitate fizica nu este prezenta in viata acestora, iar sedentarismul si Coronavirus ii pot afecta cu usurinta pe acestia.

Organismul si sistemul imunitar au nevoie de miscare pentru a se mentine la capacitate maxima, asa ca nu uita acest aspect. Romania se afla pe locul 2 la capitolul sedentarism in Europa, asa ca este momentul sa tragem un semnal de alarma.

Sedentarismul si Coronavirus – de ce nordicii au o rata a mortalitatii redusa?

Germania are cea mai mica rata a mortalitatii in ceaa ce priveste moartea provocata de Covid. Poate ca nu este tocmai o coincidenta avand in vedere faptul ca germanii practica multe sporturi, cum ar fi cele de masa, de exemplu. Sportul face parte din viata nordicilor, iar acestia nu concep sa nu faca miscare in fiecare zi. Asa ca expertii sunt de parere ca virusul Covid este mai scazut in acele zone, tocmai din aceasta cauza.

Conform unui studiu englez, se pare ca cei care sunt activi fizic sunt mult mai putini predispusi sa aiba Covid. In schimb, cei care nu fac miscare deloc, sunt supraponderali, mananca dezordonat si mai sufera si de boli cardiovasculare au sanse crescute de imbolnavire. Mitocondriile, responsabile pentru furnizarea energiei in organism sunt intens afectate in cazul celor care nu fac miscare. Cu alte cuvinte, functioneaza la capacitate redusa.

Si nu vrem acest lucru, in special in plina pandemie.

Cum sa eviti sedentarismul. Incepe cu pasi mici

In primul rand, un lucru trebuie inteles foarte bine. Conform specialistilor, chiar daca faci sport dupa ce stai o zi intreaga la birou, tot nu este ideal. In sensul ca nu se vor anula acele ore in care nu te-ai miscat de la birou. Este recomandat sa ne ridicam o data la 30 de minute si sa mergem sa ne luam apa, la toaleta, etc.

Stim ca poate parea ciudat in special daca ceilalti nu o fac, dar tine minte ca sanatatea este pe primul loc. Plus ca poti fi tu “liderul” acestei idei, ajutandu-i si pe restul sa constientizeze…mai multe despre sedentarism aici >>>

Sedentarismul si Coronavirus – ce trebuie sa stii

Ca mitocondriile despre care vorbeam mai devreme neutrealizeaza si efectul radicalilor liberi, pe langa faptul ca produc energie. Atunci cand facem sport, aceste celule protectoare isi imbunatatesc activitatea considerabil, rezista in fata stresului oxidativ si pot preveni formele grave de Covid. Precum si alte boli, desigur.

Cu alte cuvinte, trebuie sa ne apucam de sport, in special cei care stiu ca au o imunitate scazuta. Este cea mai buna forma de a preveni aceasta maladie, declara cercetatorii.

Desigur ca activitatea fizica este doar unul dintre lucruri pe care ar fi bine sa le faci. Nu uita si de dieta, care ar trebui sa fie bogata in fructe, legume, minerale si vitamine. Bineinteles ca ar fi bine sa mancam sanatos de-a lungul intregului an.

Dieta in vreme de pandemie. Cum poti preveni maladia?

OMS a dat publicitatii o lista cu alimentele care nu ar trebui sa lipseasca din dieta cotidiana. De asemenea, in fiecare zi ar trebui sa consumam 4 portii de fructe proaspete si 4 de legume sau leguminoase. O cantitate de carne de pana in 200 de grame, iar cea de vita ar trebui mancata mai rar.

Evident ca puiul sau curcanul – carnea alba – este mult mai eficienta si sanatoasa decat cea rosie. Mai ales daca ai posibilitatea sa cumperi pasari de tara sau crescute ecologic, ar fi minunat. Merita sa investesti in sanatatea ta, mai ales ca iti va aduce multe beneficii pe termen lung.

…dieta in pandemie >>>

4.75/5 (4)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.