Dieta cretana – sanatate curata si o viata mai lunga!

Despre greci stim deja ca se hranesc sanatos, iar dieta cretana sta ca marturie in acest sens, avand in vedere ca prezinta cele mai eficiente sfaturi. Daca ai fost in Grecia, stii deja ca acestia prefera uleiul de masline, branza de capra, painea neagra si fructele. Desigur ca din start aceasta lista de alimente ne indica faptul ca locuitorii insulei se hranesc sanatos si simplu.

Odata cu explozia turismului si a consumerismului insula Creta a fost de asemenea afectata si de obiceiuri culinare mai putin sanatoase. Dar adevaratii greci nu mananca fast-food. Ba chiar din contra, au o bucatarie deosebita, iar dieta cretana ne arata ce putem manca pentru a slabi. Si a fi mult mai sanatosi! Pentru ca acest aspect din urma este vital pentru a avea o viata mai buna.

Asadar, pregateste-te sa mananci greceste si vei avea o viata mai longeviva!

Dieta cretana. Slabesti si te mentii

Cu conditia sa ai mereu grija de alimentatia ta si sa uiti de produse de tip fast-food, dulciuri, sucuri, etc pret de cel putin o luna. In special daca vrei sa slabesti. In acest fel poti fi sigura ca vei fi pe drumul cel bun, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Este un pic difera de dieta mediteraneana, asa cum vei vedea imediat. In sensul ca aceasta te-ar putea feri mai bine de bolile cardiovasculare si de cancer. Pe langa faptul ca te poate ajuta sa traiesti mai mult si mai sanatos. Se pare ca dieta cretana este un real succes pentru cei care vor sa slabeasca si sa se mentina.

Dieta cretana – ce trebuie sa stii:

Similara cu dieta mediteraneana. Dar acestia consuma mai putina carne rosie si sunt mai relaxati, iar multi chiar se odihnesc o ora dupa masa, cand au ocazia. Un raport american intitutlat “News and World” a concluziat ca dieta mediteraneana este dieta anului 2019, dupa ce au fost studiate 41 de regimuri de slabire.

Iar asta nu este tot. Gratie faptului ca dieta abunda in plante, fructe si legume este indicata chiar si diabeticilor. Este una dintre cele mai usoare si sanatoase diete alimentare pentru inima, de asemenea…vezi mai multe despre dieta mediteraneana aici >>>

Carne, mai rar. Este cat se poate de adevarat, cretanii mananca produse cu carne doar la ocazii speciale, in general. In viata de zi cu zi nu consuma prea des, poate de aceea au mult mai putine boli de inima. Colesterolul nu reprezinta o problema pentru ei, avand in vedere ca mananca cu 32% mai putina carne decat alti europeni. In esenta, cretanii mananca branza, ulei de masline, legume, miere, struguri, rosii, etc. Si nu lipseste vinul rosu de la nicio masa. Dar in cantitati ponderate, desigur.

Practic, este vorba despre o dieta bogata in vitamine, minerale si fibre, dar saraca in grasimi saturate! Ceea ce este ideal pentru mentinerea siluetei si a sanatatii. Sa va mai spunem ca in Creta exista cu 95% mai putine sanse de a suferi din pricina bolilor cardiovasculare, spre deosebire de restul Europei? Asa ca, cine se muta in Creta si urmeaza dieta cretana poate fi sigur ca va avea parte de o viata mai lunga si mai fericita.

Dieta cretana – perfecta pentru cei care adora mancarea!

De ce? Pentru ca exista nenumarate retete minunate care au la baza ingredientele de mai sus si pe deasupra sunt si foarte gustoase. Se pare ca regimul cretan este recomandat in special celor care nu au reusit sa slabeasca prin alte modalitati. Asa ca nutritionistii recomanda ca acestia sa incerce varianta cretana, mai ales ca regimul este cunoscut pentru faptul ca ajuta enorm in procesele de slabire.

Asadar, iti reamintim lista de alimente care pot fi consumate:

  • legume si fructe din abundenta, multe salate, etc
  • ulei de masline si de rapita
  • branza slaba, oua, branza de capra
  • paine neagra
  • miere in loc de zahar, cretatii nu consuma aproape deloc zahar obisnuit
  • peste si pui ( in special), mai rar alte tipuri de carne

In dieta cretana nu vei manca prajeli, grasimi saturate, unt, carne rosie sau lapte de vaca. Desigur ca ierburile aromatice specifice nu vor lipsi, in special ca vor conferi o aroma unica preparatelor tale. Vei slabi in jur de 2-3 kilograme inca din primele 2 saptamani, mai ales daca vei face si sport, vei bea multe lichide si nu vei manca dupa ora 19!

Cu siguranta iti va placea acest regim de slabire, care nu include multe restrictii si ne indeamna la un mod de viata mai sanatos. Prepara mai des salate grecesti (rosii, branza, condimente, ulei de masline, salata verde), paste integrale cu masline, rosii si branza de capra, musaca de legume alaturi de o salata verde, sucuri fresh de fructe si legume, nuci, seminte, cereale integrale, etc.

Ai inteles despre ce este vorba, asa ca poti continua cercetarea pe cont propriu pentru a descoperi cele mai bune retete. Este un regim pe care ai putea sa-l adopti pentru intreaga viata!

4.5/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.