Vrei sa te mentii la greutatea ideala? Iata ce poti face

Toata lumea vrea sa se mentina la greutatea ideala, dar nu este mereu usor. Evident ca tentatiile apar de peste tot, asa ca poate fi dificil uneori. Totul este ca ambitia ta sa fie mai puternica, daca vrei sa ai succes in fiecare zi. Ca sa mentii greutatea ideala este normal sa faci anumite schimbari. Si sa te “educi”. In sensul ca trebuie sa redescoperi gusturile si sa alegi sanatos. Si nu este tocmai simplu.

In special cand toti in jurul tau mananca tot felul de bunatati. Atunci cand toti colegii merg in pauza de pranz la fast-food, parca te tenteaza. Te gandesti ca nu inseamna nimic o data sau de doua ori pe saptamana.

Sa fie oare asa? Sau te vei ingrasa din nou? Daca nu tai raul de la radacina, s-ar putea sa incepi din nou sa mananci nesanatos, in fiecare zi.

Este doar un pas de la o pofta ocazionala la o dieta nefericita…

Greutatea ideala si ce poti face pentru a o mentine

Disciplina. Nu uita ca este unul dintre cele mai importante lucruri, odata ce ai promis sa te mentii. Nu manca seara tarziu, fa sport de 3-4 ori pe saptamana, mananca fast-food sau alte mancaruri similare foarte, foarte, dar foarte rar! Altfel “viciul” va aparea din nou si s-ar putea sa iti fie greu sa renunti. In special daca ai o greutate in a-ti controla apetitul.

Asa ca mananca sanatos, dulciurile ar trebuie sa fie fructele, iar un burger vegetarian cu o chifla din faina integrala poate fi la fel de savuros.

Gustari sanatoase. Da, sunt cea mai buna idee. Evident ca vorbim despre fructe, legume, seminte, nuci nesarate si neprajite. Aceste gustari sunt satioase si te vor ajuta sa te mentii in forma. Nu iti va mai fi foame cat este ziua de lunga, asa ca seara vei scapa de tentatia de a manca mai mult decat este cazul.

Gustari sub 100 de calorii – ce zici de humus, mango sau afine?

    Morcovi baby cu humus. Vei avea parte de betacaroten, vitamina A si proteine. Si da, nu vei consuma mai mult de 100 de calorii. Inmoaie cativa morcovi fierti in 2 linguri de humus. Apropo, morcovii sunt indicati in curele de slabire sustinand intreg procesul, iar studiile englezilor confirma aceste aspecte.

    Cuburi gheata cu…mango. Suna interesant, nu-i asa? …vezi mai multe exemple de gustari sub 100 de calorii aici >>>

Greutatea ideala si alimentele integrale

Alege brun. Fie ca vorbim despre orez, paste sau zahar…Nu uita ca cele brune sunt mult mai putin procesate, deci mult mai sanatoase. Abunda in fibre si nutrienti, asa ca sunt cea mai buna alegere. O portie de paste integrale cu legume este chiar indicata…Asa ca da, poti manca paste chiar si atunci cand esti dieta de intretinere.

Nu uita de cerealele integrale, sunt absolut perfecte pentru micul dejun. Daca mai adaugi si un pahar de lapte vegetal, o mana de afine si cateva seminte, vei avea parte de un start minunat. Energia te va insoti de-a lungul zilei, iar tu te vei mentine zvelta si sanatoasa.

Orezul brun se fierbe mai greu, dar este gustos, in special daca adaugi putin unt si parmezan deasupra.

Cure de detoxifiere. Ar trebui sa tii o cura cu fructe timp de 2 zile, o data la cateva luni. Sau poti tine o zi in care mananci doar cruditati, o data pe luna. Asta inseamna ca NU vei avea voie nimic procesat, nici macar humus sau piureuri. Poti manca un cartof fiert la pranz cu o salata mare de cruditati, cereale integrale dimineata si poti incheia ziua cu morcovi si telina crude.

Greutatea ideala si sportul

Fa miscare zilnic. Daca ai ocazia, chiar si o plimbare este binevenita. In special in sezonul rece, cand nu ne putem plimba toata ziua. Mergi mai rar cu masina sau coboara inainte cu 2 statii sa ajungi acasa. Te vei mentine in forma. Iar daca mai faci si exercitii fizice si cardio de 2-3 ori pe saptamana, cu siguranta vei fi mandra de corpul tau.

Ofera-ti cate o gustare vinovata. Da, am zis-o. Ai voie, din cand in cand, sa te rasfeti cu un burger sau cu o portie de paste care nu sunt integrale. Poti bea un pahar de vin seara si sa mananci o mana de chipsuri. Dar cu siguranta intelegi nuanta…Aceste evenimente nu vor fi foarte dese, in acest fel te vei rasfata, dar fara sa faci abuz de mancare.

Portii mici. Si farfurii mai putin generoase. Asigura-te ca mananci incet, mesteci mancarea de mai multe ori si adaugi mereu cate o salata. Chiar si o portie de paste sau un burger pot fi asortate cu o salata. Chiar daca este mai putin traditional, incearca si ai sa vezi.

De asemenea, nu uita sa mananci mai multe legume si mai putina carne. Ar trebui sa ai mese zilnice fara carne si zile in care nu consumi deloc produse de origine animala. Macar una sau doua zile pe saptamana, te vei felicita pentru aceasta decizie, garantat!

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.