Sportul dupa NASTERE. Cand este bine sa te reapuci?

Despre faptul ca mamicile abia asteapta sa-si redobandeasca silueta dinainte de sarcina am mai discutat, tocmai de aceea sportul dupa nastere este foarte important. Dar nu este chiar atat de simplu pe cat pare, in special atunci cand tocmai ai nascut si nu esti inca la cea mai buna capacitate a ta.

Ce este de facut? Cat ar trebui sa astepti pana incepi sa slabesti? Sportul dupa nastere este recomandat? In cat timp iti poti relua activitatile cotidiene?

La toate aceste intrebari raspundem astazi, iar sfaturile expertilor vor fi consultate pentru a-ti oferi cele mai bune pareri in domeniu. Pregateste-te sa spui adio kilogramelor in plus si sa stii ce este de facut pentru a castiga aceasta “batalie.”

Sportul dupa NASTERE – iata ce trebuie sa faci

Vei incepe antrenamentele dupa 4-6 saptamani. Nu mai devreme si asta doar daca ai avut o nastere naturala, fara niciun fel de complicatii. Daca ai optat pentru cezariana, cel mai bine ar fi sa incepi antrenamentele dupa circa 8 saptamani. Altfel ai putea avea probleme.

Nu vei forta. Desigur ca nu vei incepe cu cele mai complexe exercitii fizice, in special daca nu esti obisnuita cu sportul. Multe mamici exagereaza cu sportul dupa nastere tocmai pentru a slabi mai repede, dar nu este o idee buna deloc. Risti sa te confrunti cu tot felul de afectiuni serioase.

Nu subestima activitatile lente. Chiar daca faci doar yoga sau Pilates, tot esti pe drumul cel bun. Aceste activitati tonifiaza corpul mult mai mult decat stiai. Asa ca o sa ai rezultate foarte bune doar cu acestea, cel putin la inceput cand nu ar trebui sa fortezi cu exercitiile de tip cardio. Nu uita de innot, streching, chiar si aerobic, incetul cu incetul.

Femei care alapteaza. Desigur ca sportul dupa nastere este indicat cu moderatie, si in aceasta situatie. Se vor evita exercitiile care pun accent pe sani, din motive lesne de inteles, pentru a nu afecta procesul lactatiei. Cel mai bine ar fi sa te mulgi sau sa alaptezi inainte de a face sport.

Nu exagera cu exercitiile abdominale. Abdomenul va fi intins, asa ca nu te agita. Muschii isi vor reveni complet dupa circa 1-2 luni. Iar pana acestia nu se vor lasa, nu incepe cu acest tip de exercitii. Nu trebuie sa astepti foarte mult, dar cu siguranta ar fi bine sa incepi sportul dupa ce medicii isi vor da acordul.

Sportul dupa nastere – ce exercitii sunt recomandate?

Mersul pe jos. Si plimbarile in aer liber sunt recomandate, in special alaturi de copil. Muschii vor incepe sa se tonifieze iar tu vei avea o stare de spirit din ce in ce mai buna. Nu uita sa te plimbi macar 30 de minute, chiar dupa nastere, in acest fel vei avea parte de miscare chiar de la inceput.

Abdomene si iarasi abdomene. Desigur ca va fi cel mai bun exercitiu pentru tine, in special cand sanatatea ti-o permite. Asa ca, daca a trecut suficient timp de la nastere, este momentul sa te apuci serios de treaba. Poti face si planking si multe alte exercitii abdominale.

Exercitiile Kegel. Implica contractarea si relaxarea muschilor pelvieni. Acest gen de exercitii pot intari muschii, fapt care poate duce la ameliorarea incontinentei urinare. Incontinenta urinara, desi minora uneori, este un simptom foarte des intalnit in randul femeilor la menopauza…citeste mai multe aici despre Kegel >>>

Dieta. Nu uita ca este extrem de important sa incepi sa mananci sanatos si hranitor, altfel nu vei reusi ceea ce ti-ai propus. In mod cert, sanatos inseamna ca vei consuma multe fructe si legume. Desigur ca este permis sa mananci si carne, dar iti recomandam gratarele si mancarea la cuptor. Mananca mai des, dar mai consistent si nu uita ca ultima masa ar trebui sa aiba loc la ora 19.

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.