Despre musculatura si cum sa putem sa ne mentinem in forma, odata cu trecerea anilor

Este un fapt binecunoscut ca, odata cu trecerea timpului  musculatura corpului nostru tinde sa se “relaxeze”, iar de multe ori trupul nu mai arata foarte bine, chiar daca persoana in cauza nu are kilograme in plus.

Multi dau vina pe varsta si considera ca la un moment dat nu prea mai ai ce face, chiar daca te antrenezi din greu. Sa fie oare adevarat? Ramane de vazut, tocmai de aceea vom dezbate acest lucru. In primul rand, trebuie lamurit un aspect: sportul ajuta la orice varsta si este chiar necesar, indiferent de ce ai crede. Nu il omite din rutina ta zilnica daca vrei sa te mentii in forma si sa ai o stare de bine, pentru tot restul vietii.

Musculatura care nu este lucrata va afecta sanatatea

Nu este un secret pentru nimeni ca sportul va impiedica imbatranirea musculaturii, iar atrofia acestora, care se poate petrece odata cu inaintarea in varsta, va fi o provocare pe care o vei putea depasi cu usurinta. Apropo, daca nu vei face sport pentru perioade foarte indelungate de timp, la batranete vei avea un risc mai ridicat de a te confrunta cu fracturi de muschi sau alte chestiuni neplacute. Daca vei avea grija de musculatura ta intreaga viata, rezultatele nu vor conteni sa te uimeasca.

Desi este un lucru evident ca atat timp cat nu vei face sport muschii se vor atrofia, cu toate acestea oamenilor nu pare sa le pese prea mult, desi stiu ca s-ar putea sa aiba de suferit.

Doar exercitiile cardio iti pot mentine sanatatea inimii si musculatura in forma?

Studiile mai arata un aspect important: cu cat imbatranesti si nu faci miscare, cu atat este mai rau pentru sanatatea ta si nu este vorba doar despre vanitate. Desi miscarea este cheia succesului atunci cand vorbim de mentinerea trupului, aceasta este totodata si garantia unei sanatati de fier, alaturi de o nutritie axata pe multe fructe si legume.

Desigur ca au aparut si companii care vand suplimente “impotriva atrofierii musculaturii”, dar acestea sunt tot atat de necesare precum si suplimentele pentru slabit. De multe ori, risti sa iti faca mai mult rau decat bine, acestea continand multe substante nocive. Si oricum, nu vor inlocui niciodata sportul.

Multi cred ca doar atunci cand transpiri si faci foarte mult efort, inseamna ca ai facut sport, ceea ce este total eronat, exerciile cardio fiind doar o componenta a fitness-ului.

Exercitiile de streching, indicate pentru toate categoriile de varsta

Daca te poti misca, inseamna ca te poti apuca oricand de sport. Si nu trebuie sa fie ceva dur, axat pe cardio. Incepe cu pilates, de exemplu, un tip de miscare care inglobeaza exercitii din aerobic, fitness si yoga. Nici macar nu trebuie sa mergi la sala, vei gasi nenumarate tutoriale online, care te vor ajuta sa reintri in forma mai repede decat crezi.

Dupa aceea, poti incepe cu ceva mai alert cum ar fi alergatul sau inotul. In afara de faptul ca vei arata mai bine, vei preveni boli precum: osteoporoza sau cele cardiace.

Tot asa, vei reusi sa stai departe si de grasimea viscerala, cea care in general se acumuleaza la nivelul abdomenului, inconjurand practic organele vitale cum ar fi: inima, ficatul si musculatura.

Exercitiile fizice sunt foarte importante pentru a reduce aparitia bolilor de inima si a inflamatiilor din corp.

Cu cat vei face mai mult sport, cu atat vei arde mai multe calorii

Daca te vei antrena constant, vei arde din ce in ce mai multe calorii, chiar si in timp ce te relaxezi sau dormi. Asa ca, pe masura ce iti lucrezi muschii, corpul va creste numarul de calorii arse, iar tu vei scapa mai repede de rezervele de grasime.

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.