Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel

Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel face furori de cel putin un an si nici nu este de mirare, avand in vedere ca rezultatele sunt pe masura asteptarilor. Dar sa incepem cu inceputul. Este vorba despre cercetatorul japonez specializat in biologie celulara, Yoshinori Ohsumi care a facut o descoperire remarcabila.

Acesta a reusit sa gaseasca un “algoritm” de a manca prin care cei care doresc sa slabeasca si sa isi regenereze corpul au sansa sa o faca mai repede decat ar fi crezut. Fiind vorba despre regenerare celulara si o modalitate inovatoare de a pierde in greutate, cercetatorul a fost chiar laureal al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina in 2016.

Asa ca putem sa spunem ca Ohsumi este o autoritate in acest domeniu. Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel demonstreaza ca, reducerea perioadei in care mancam, adica disciplina in acest sens, poate duce la o scadere in greutate. Desigur, vorbim despre un mod sanatos de a face acest lucru, demonstrat de expertul in biologie celulara.

Ce trebuie sa stii:

Iar vestile bune nu se opresc aici. Aceasta dieta are si capacitatea de a sustine procesul de prevenire a imbatranirii…Asa ca cine opteaza sa urmeze principiile japonezului castiga de 2 ori.

Ce face, de fapt, cercetatorul japonez? Contrazice principiile care au la baza faptul ca mesele dese sunt cheia unei siluete armonioase si sanatoase. Veti vedea imediat de ce.

 

Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel – ce trebuie sa stiti?

 

Cercetatorul sustine ca este indicat sa crestem perioadele in care ne confruntam cu foamea. De ce? Pentru ca in acea perioada, celulele incep sa utilizeze din rezervele vechi, utilizand si reinnoind totul. In acest fel, este activat si un mecanism de prevenire a procesului de imbatranire. Procesul poarta denumirea de autofagie si poate fi destul de restrictiv, dar doar la inceput. De ce? Pentru ca vei avea la dispozitie un interval mai mic in care poti manca. Desigur ca in afara intervalului mentionat NU mai este indicat sa mananci. Acesta este principiul de baza in dieta japonezului laureat cu premiul Nobel.

De exemplu, in loc sa mananci de la 7 dimineata pana la 8 seara, vei reduce fereastra la orele 7-15, de exemplu. Se pare ca cei care practica acest post intermitent, sa-i spunem, sunt mai putin predispusi la bolile cronice.

Ce se petrece daca intervalul in care mancati este mai scurt?

 

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca, atunci cand fereasta de mancare este mai scurta, totul este mai eficient in organism. Au fost testate persoane care mancau normal si cele care tineau cont de aceste intervale. Desi au consumat un numar egal de calorii, cei care au respectat perioadele mai restranse in care puteau manca, au reusit sa slabeasca. Senzatia de foame scade dupa cateva ore, chiar daca bei doar un ceai. Iar grasimile se ard cel mai bine in timpul noptii.

Desigur, nu inseamna ca trebuie sa mananci foarte mult nici in intervalele orare propuse. Dar poti manca obisnuit, tinand cont sa alegi alimente sanatoase si gustoase. Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel te pune la incercare la inceput, dar poti fi sigura ca efortul va merita.

Care sunt beneficiile?

– pierzi in greutate
– scazi riscul de a face cancer la san, de a avea tensiunea arteriala marita sau de a dezvolta boli cardiace

De asemenea, vei scadea riscul de a face cancer de piele, iar procesul de imbatranire va fi incetinit, in timp.

 

REGULI:

– mananca la micul dejun alimente consistente, dupa 30 de minute de la trezire
– la pranz consuma legume proaspete si salate
– cumpara gustari sanatoase precum: nuci neprajite si nesarate, smoothie-uri, branza de capra, etc

Ceea ce trebuie sa faci este sa mananci pe parcursul a 6-8 ore, acelasi numar de calorii ca de obicei. Asa ca poti manca de la 8-16, dupa care vei face pauza pana a doua zi.

Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel – vei suferi de foame?!

Doar la inceput, pana cand organismul tau se va obisnui cu noul mod de a manca. Vei observa ca foamea va disparea treptat, iar organismul va avea timp sa faca modificarile necesare. Dupa ce trece senzatia de foame te vei linisti, trebuie doar sa o ignori. Poti savura ceaiuri sau apa in aceste intervale critice.

Yoshinori Ohsumi a revolutionat lumea dietelor cu descoperirile tale, iar despre postul intermitent am mai discutat si noi. Iti uram succes, invata sa fii disciplinata, fa miscare si bea lichide din belsug. Nu vei fi dezamagita de rezultate!

 

5/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.