Dieta Ramadan: slabeste in stil oriental

Cu siguranta ai auzit de musulmani si celebrul lor post, in care ai voie sa mananci doar seara, iar dieta Ramadan are la baza aceste principii controversate.

Poate ca nu stiai, dar aceste mese tarzii pe care le servesc musulmanii imediat dupa apusul soarelui nu afecteaza atat de mult greutatea. De ce se petrece acest fenomen minunat? Vei afla imediat ce se intampla.

 

Cum reusesc arabii sa se mentina in forma, chiar mancand la acele ore tardive?

Cercetatorii de la Universitatea Ebraica din Ierusalim au observat ca dieta Ramadan chiar ii ajuta pe arabi, desi presupune mancatul la aceste ore inaintate.

Dar inainte de a trece la explicatii mai serioase, iti spunem ca Ramadamul este de fapt a noua luna din calendarul musulman.Pe tot parcursul acesteia, arabii nu beau si nu mananca nimic. Pentru 30 de zile, acestia mananca doar inainte de rasaritul soarelui sau dupa ce acesta apune. Traditia spune ca toti cei care isi permit trebuie sa faca mese mari, in care sa le ofere si celor sarmani sansa de a manca alaturi de ei.

 

Dieta Ramadan- de ce functioneaza atat de bine si nu afecteaza silueta sau sanatatea

Conform specialistilor de la universitatea mentionata mai sus, aceasta dieta are efecte surprinzatoare asupra siluetei. In sensul ca cei care vor sa slabeasca o fac cu usurinta, desi mananca tarziu in noapte. Specialistii au comparat un grup de barbati care a consumat carbohidrati in timpul zilei cu un altul care a mancat aceleasi mancaruri seara. Efectele sunt total neasteptate. Cei care au tinut dieta Ramadan, adica au mancat seara, au slabit mai mult.

Desi au consumat carbohidrati si alte alimente considerate interzise in diete. Asadar, grupul care a mancat seara a avut rezultate mai bune, iar grasimea corporala a acestora a scazut. De asemenea, acestia aveau o glicemie mai mica si un risc mai scazut de inflamare.

Asadar, se pare ca musulmanilor nu le este atat de greu sa tina Ramadan-ul pentru ca stiu ce este bine sa manance. Chiar daca nu consuma alimente in timpul zilei, nu se ingrasa deloc, ba chiar din contra.

 

Dieta Ramadan: ce sa mananci?

 

Meniu 1

Inainte de a rasari soarele: terci de cereale cu lapte si afine, banane, etc, o felie de paine integrala cu putin unt si o mana de nuci (nesarate si neprajite)
Dupa ce a apus soarele: humus cu salata verde si rodie, lipie cu pui si condimente, chiar si o bucata de baklava

Meniu 2

Inainte de a rasari soarele: fulgi de ovaz cu lapte de migdale, o banana, un mar, dar si o lipie simpla
Dupa ce a apus soarele: curry de legume (tocanita), orez brun si piept de pui la cuptor, o salata de fructe cu putin sirop de artar

Meniu 3

Inainte de a rasari soarele: muesli cu o banana, o para si o cana de lapte. O felie de paine prajita si putin unt de arahide
Dupa ce a apus soarele: peste la cuptor cu legume si orez; ca desert – clatite din faina integrala cu nuci si putina miere

 

Dieta Ramadan – mai permisiva decat ai fi crezut

 

Acum ca ai vazut ce ai putea manca daca tii aceasta dieta, s-ar putea sa iti surada. Desigur, va fi putin greu faptul ca in timpul zilei esti obligata sa tii un fel de…post. Dar poti pierde in jur de 5 kilograme intr-o luna daca alegi sa mananci asa. Desigur, nu exagera cu portiile, acestea nu trebuie sa fie chiar uriase.

Fii cumpatata, consuma ceaiuri si apa in timpul zilei si nu uita sa faci putina miscare inainte de masa de seara. Succes!

 

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.