Vitamina B6 si fier – cauza atacurilor de panica si anxietate

Un nivel scazut si insuficient de vitamina B6 si fier poate influenta declansarea atacurilor de panica si anxietate. Anxietatea este o afectiune psihica destul de comuna, fiind intalnita in randul populatiei de toate varstele. Anxietatea se refera la ingrijorari excesive si este cel mai des intalnita in randul femeilor. Ea se refera la frica irationala, neintemeiata cu privire la diverse situatii, locuri, persoane cu care nu este neaparat sa ai un contact direct. Atacurile de panica sunt insotite de simtome puternice care apar in preajma unui pericol imaginat, nu unul real.

Insuficienta de vitamina B6 si fier poate cauza atacuri de panica si anxietate

Persoanele care sufera de anxietate sau care au atacuri de panica, se confrunta cu dificultati mari in a indeplini sarcini cotidiene precum cele de la locul de munca sau din gospodarie. Din cauza acestei frici incontrolabile, persoanelor anxioase le este greu sa se bucure de micile placeri ale vietii si au dificultati in relatiile cu ceilalti.

Studiile arata ca anxietatea si atacurile de panica apar ca urmare a unui dezechilibru din organism. Fericirea spre exemplu, este declansata de hormonul serotonina care se gaseste in:

  • Fructe
  • Legume
  • Seminte si nuci

Fara hormonul fericirii, multe simptome nedorite pot aparea, ca spre exemplu depresia.

Semne ale anxietatii

Nu poti controla grijile – daca suferi de anxietate, atunci iti este foarte greu sa te detasezi de grijile constant pe care le ai cu privire la anumite evenimente. In mod obisnuit, atunci cand trebuie sa te concentrezi la un anumit lucru, lasi grijile deoparte. Nu si daca suferi de anxietate. Grijile sunt constante si incontrolabile si iti ocupa majoritatea timpului, impiedicandu-te din a fi productiva.

Stare de agitare si nerabdare – persoanele care sufera de anxietate sunt deseori percepute ca fiind nerabdatoare si agitate. Acest lucru se datoreaza in mare masura grijilor de care acestia sunt coplesiti si a incertitudinilor care le invaluie viitorul.

Stare de oboseala – din cauza consumului de energie dedicat grijilor, persoanele anxioase sunt mai mereu obosite.
Stare de tensiune – starea de tensiune constanta este datorata lipsei de relaxare si a dificultatii de a avea un somn odihnitor.

Lipsa puterii de concentrare – lipsa puterii de concentrare apare ca urmare a oboselii si a ingrijorarilor permanente.
Simptome somatice: persoanele anxioase simt adesea un nod in gat, migrene, probleme digestive si tensiune musculara.

Atacurile de panica sunt caracterizate prin:
  • Palpitatii/batai rapide ale inimii
  • Dureri in capul pieptului
  • Dureri de stomac
  • Dificultati in a respira normal
  • Stare de ameteala
  • Transpiratie
  • Furnicaturi in varfurile degetelor
  • Hiperventilatie
  • Tremurat

Atacurile de panica sunt neasteptate si spontane. Ele se resimt ca o stare de panica puternica si coplesitoare care nu se datoreaza neaparat unui pericol real cu care te confrunti (ci doar perceput ca un pericol).

Vitamina B6 si fierul

Vitamina B6 si fierul sunt responsabile pentru sanatatea sangelui si a organelor. Deoarece acestea 2 sunt responsabile cu sanatatea globulelor rosii din sange, cand nivelul lor este scazut, organele nu se oxigeneaza.

Cum sa lupti cu anxietatea si atacurile de panica, din interior

Ajuta-ti organismul sa faca fata diverselor situatii, mai ales sa lupte impotriv aanxietatii si a atacurilor de panica.

Alimentele cele mai bogate in vitamina B6 sunt:

  • Porc
  • Pui
  • Peste
  • Paine
  • Cereale integrale
  • Oua
  • Legume
  • Soia
  • Cartofi
  • Alune
  • Lapte

Alimente bogate in fier:

  • Porc
  • Peste
  • Fructe de mare
  • Fasole
  • Legume verzi
  • Fructe uscate
  • Mazare
  • Cereale, pasta si produsele de patiserie.

 

 

5/5 (4)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.