Nu este suficient sa mananci mai putin ca sa slabesti

Multe diete de slabit sustin afirmatia conform careia poti sa pierzi in greutate daca mananci mai putin. Daca vrei sa slabesti, nu este suficient sa mananci mai putin, sa te infometezi, sa te simti vinovata pentru ca nu mananci ceea ce “trebuie” sau sa stai la sala de sport o zi intreaga.

Adevarul este la mijloc

Adevaraul este ca nu ne putem baza pe o alimentatie bogata in grasimi animale si zaharuri si totusi sa nu luam in greutate. Totusi, excluderea alimentelor de acest gen din alimentatie nu este solutia unei cure de slabire. Alimentele precum untul, iaurtul si laptele gras, salamul, micii, ceafa de porc (si altele de acest gen) sunt bogate in grasimi si calorii. Acestea afecteaza sanatatea pe mai multe planuri, daca exagerati cu consumul lor. Spre exemplu, poti afecta sanatatea inimii si poti suferi un infarct miocardic.

Dietele alimentare si curele de slabit iti ofera solutii de moment. Totusi, daca tie iti plac dulciurile sa zicem, foarte mult, atunci renuntarea la acest gen de alimente nu va dura pentru foarte mult timp. Asta se datoreaza motivatiei tale mai degraba decat eficienta dietei. Totodata, nu treuie sa te judeci foarte aspru, deoarece ingrasarea nu se datoreaza unui singur factor.

Cauzele ingrasarii

Cauzele ingrasarii pot fi multiple. Ele se pot datora stilului de viata sedentar, slabei functionari a glandei tiroide, alimentatiei precare sau pur si simplu neadecvate si uneori genelor ereditare. Datorita faptului ca toti acesti factori sunt responsabili cu greutatea corporala, nu ne putem baza doar pe schimbarea dietei pentru a slabi.

Daca doresti sa slabesti, trebuie sa cauti schimbari de alt gen, care sunt mai putin sau chiar deloc mentionate in programul dietelor de slabit.

Ce inseamna o dieta eficienta?

Studiile realizate pe eficienta dietelor arata ca sunt demne de luat in calcul doar acele diete care ofera solutii pe termen lung. Este prea putin important, si chiar iti poate dauna sa slabesti brusc ca mai apoi sa te ingrasi, apoi sa slabesti din nou si tot asa. Aceste schimbari bruste si dese in greutatea corporala pot duce la slabirea organismului. Pe langa acest lucru, pielea isi pierde din elasticitate. Prin pierderea elasticitatii pot aparea intinderi ale pielii sub forma de vergeturi si exces de piele. Acesta este un efect nedorit al cresterii si scaderii in greutate.

Solutia este la tine

Oricat de simplu ar suna, solutia chiar este la tine. Ea se afla in modul tau de gandire, in informatiile pe care le primesti cu privire la stilul de viata sanatos, in motivatia pe care inveti sa o ai (ea nu este un dat) si accesul pe care il ai la mancarurile sanatoase.

Constientizeaza in 4 pasi

  1. Cea mai eficienta solutie pe termen lung este sa fii atenta la ce mananci. Constientizeaza culoarea, textura, gustul, mirosul mancarii. Acorda atentie modului in care mancarea se transforma in timp ce o mesteci. Spre exemplu, painea devine mai dulceaga cu cat o mesteci mai mult. Ce alte schimbari poti sesiza?
  2. Fii curajoasa si incearca mancaruri noi. Atunci cand mancam ceva nou, acordam atentie detaliilor mancarii.
  3. Mesteca de 10 ori. Cu cat mesteci mancarrea mai mult, cu atat iti ajuti mai mult digestia, dar iti si da senzatia de satietate. Daca mesteci mai mult, te saturi mai repede.
  4. Mananca incet. Nu te grabi atunci cand mananci. Mancatul pe fuga iti elimina din placerea mancarii si iti poate afecta digestia. Pe langa durerile de stomac, poti suferi de constipatie. Pe langa acestea, vei manca mai mult deoarece organismul tau nu are timp sa realizeze cantitatea pe care a ingerat-o. In acest fel, risti sa iei in greutate repede si relativ usor.
5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.