Consuma alune pentru o inima mai sanatoasa

Consumul de alune ar putea imbunatati sanatatea inimii si poate duce la supletea arterelor. Pana de curand a fost vehiculata ideea cum ca alunele nu au nici o legatura cu sanatatea inimii si a sistemului circulator. Un studiu foarte recent publicat de o revista de specialitate ne aduce dovezi noi in legatura cu beneficiile alunelor.

Studiul

Studiul, care a fost publicat in martie 2017, incepe prin a spune ca alunele consumate in combinatie cu o dieta echilibrata pot preveni bolile cardiace. Consumul lor poate astfel preveni eventuale atacuri miocardice (infarctul si pre-infarctul) si atacul cerebral. Pentru acest studiu fost selectate persoane care sufereau de obezitate si supra-ponderalitate (dar altfel sanatoase). Ele au fost rugate sa consume 85 de grame de alune zilnic, in combinatie cu o dieta bogata in grasime animala. Rezultatele cercetarii au fost deosebit de imbucuratoare. Proprietatile alunelor au reusit sa incetineasca, ba chiar sa stopeze cresterea de lipide din organism!

Concluzie: Lipidele sunt responsabile pentru cresterea riscurilor de boli cardiovasculare. Nivelul lor creste de fiecare data dupa ce consumam alimente, dar nu si atunci cand combinam mancarea cu alune.

Mananca alune in timpul mesei

Dupa ce consumam alimente, arterele noastre tind sa devina putin mai rigide. Unul dintre cercetatorii care au condus studiul a declarat ca rigiditatea arterelor este cu mult redusa daca pacientul consuma alune cu mancare.
Asadar, mananca alune pentru a mentine elasticitatea arterelor tale. Este simplu sa le adaugi la masa, poate fi si gustos, poate crea diversitate in alimentatia ta obisnuita si te ajuta sa iti mentii sanatatea organsimului.

Obezitatea, lipidele,  insulina si alunele

Obesitatea si kilogramele in plus sunt deseori asociate cu bolile cardiace si afectiuni ale sistemului circulator. In acest studiu, pacientii recrutati pentru experiment au inregistrat nivele mai bune ale lipidelor, lipidoproteinelor si a nivelului de insulina dupa consumul de alune. Pacientii care sufereau de obezitate au inregistrat scaderi de 30% la nivelul trigliceridelor.

Cantitatea recomandata

Cantitatea recomandata pentru imbunatatirea sanatatii arterelor si a inimii este de 85 de grame. Aceasta cantitate a fost dovedita ca fiind ideala pentru persoanele care sufera de obezitate sau supraponderalitate (totusi, aceasta cantitate este cu mult peste nivelul recomandat pentru o persoana care are o greutate normala).
O persoana care are o greutate normala poate consuma alune daca doreste sa se foloseasca de beneficiile lor si sa isi mentina sanatatea arterelor si a inimii. Cantitatea recomandata este de 28 de grame pe zi, adica de trei ori mai mica decat cea recomandata pentru persoanele care sufera de obezitate.

O gustare sanatoasa

Un alt studiu publicat in anul 2015, arata ca alunele pot ajuta la ameliorarea disfunctiilor vasculare. Prin imbunatatirea sistemului circulator, alunele pot preveni dezvoltarea arterosclerozei si formarea placilor coronare. Placile coronare pot provoca leziuni care duc la imbolnavirea arterelor inimii.
Chiar daca vrei sa consumi carne si grasimi animale, alunele ofera o protectie semnificativa impotriva bolilor de inima. IN acest fel, nu trebuie sa renunti complet la carne si grasimi sau sa iti schimbi radical dieta alimentara.

Pe langa aceste beneficii, alunele sunt bogate in nutrienti si au o valoare energetica mare.

Atentie: Daca doresti sa slabesti usor, incearca sa eviti consumul exagerat de produse lactate, oua si carne.

4.5/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.