Sapte carbohidrati care te ajuta sa slabesti! Ce alimente ii contin

Cuvantul carbohidrati le sperie pe multe femei si nici nu este de mirare, avand in vedere ca toata lumea considera ca acestia ingrasa teribil si tocmai de aceea, trebuie sa stam departe de alimentele care ii contin.

Dar sa fie oare asa? In primul rand, sa lamurim ce sunt acesti carbohidratii: zaharuri, la care corpul nostru apeleaza pentru a-si mentine functiile vitale si a avea energie.

Este demn de mentionat ca acestia sunt de doua tipuri: carbohidrati simpli si carbohidrati complecsi. In definitiv, noi trebuie sa ne ferim de cei simpli, deoarece cei complecsi sunt sanatosi si avem nevoie de ei.

Exemple de carbohidrati simpli si complecsi:

– simpli: sucuri carbogazoase, mancarea fast-food sau procesata, paine alba, dulciuri

– complecsi: cereale integrale, orez brun (integral), legume, paste integrale, paine integrala

Iata care sunt alimentele bogate in carbohidrati sanatosi, care vor sustine procesul de slabire:

1. Fulgii de ovaz. Bogati in carbohidrati complecsi, acestia iti vor confera acea stare de satietate dupa care tanjesti si unde mai pui ca sunt un mic dejun copios. Vei avea energie daca vei alege sa ii consumi cu lapte de migdale si fructe de sezon, usor inabusiti. Digestia va fi imbunatatita si vei avea energie. Sfat: opteaza pentru cei pe care ii gasesti in plafare, acestia fiind fara arome si alte adaosuri.

2. Popcornul. O sa razi, dar popcornul nu ingrasa, asa cum se crede, daca este servit intr-o maniera sanatoasa. Adica fara prea multa sare sau arome, iar daca alegi sa ii prajesti intr-un vas, direct pe foc, va fi si mai bine. Ai grija sa nu pui prea mult ulei. Asadar, daca ai chef de o gustare sanatoasa si satioasa opteaza pentru popcorn, o placere pe care nu ar trebui sa ti-o refuzi.

3. Orezul brun. Daca vrei sa pregatesti rapid un pranz delicios, opteaza pentru o portie de orez brun cu legume. Chiar daca se fierbe mai greu decat orezul traditional, va merita efortul. In acest fel vei avea parte de o portie de carbohidrati sanatosi, nu uita sa incluzi orezul brun in meniul tau, are doar 100 de calorii/100 grame, asa ca merita sa optezi pentru acesta.

4. Quinoa. O cereala asemanatoare cu orezul, la fel de eficienta si satioasa. La fel, poate fi gatita in combinatie cu o portie de legume si un gratar slab. Contine foarte multe fibre, asa ca va sustine procesul de digestie.

5. Nautul. Putine femei stiu, dar nautul este una dintre acele alimente minune, care ofera o senzatie placuta de satietate si nu ingrasa. Asa arata un studiu recent, leguminoasele, fiind, de fapt, indicate in procesul de slabire. Previne mancatul in exces, iar tu vei putea sa iti mentii fara probleme greutatea.

6. Secara integrala. Daca vei alege sa consumi biscuiti, de exemplu, obtinuti din secara, poti fi sigura ca ai optat pentru o gustare sau un mic dejun sanatos si care va mentine procesul de slabire. Studiile in domeniul nutritiei arata ca secara integrala este chiar recomandata atunci cand vrei sa slabesti, asa ca nu te sfii sa o consumi cat mai des.

7. Iaurtul. In general produsele lactate sunt recomandate in dietele de slabire, iar un iaurt slab, preferabil grecesc, nu va face nota discordanta. Acesta contine grasimi sanatoase si te va tine departe de poftele “nesanatoase” de dulciuri.

Asa ca, sa tii regim nu mai pare asa o corvoada, in momentul in care alegi sa mananci “intelept”, fara sa faci excese. Opteaza ori de cate ori poti pentru acesti carbohidrati sanatosi, care cu siguranta te vor ajuta sa te mentii in forma.

 

5/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.