Legume care contin fier. Chiar mai mult decat carnea!

Stiai deja ca exista legume care contin fier. Dar poate ca ai ramas uimita cand ai vazut ca unele contin mai mult decat carnea rosie. Multa lume traieste cu senzatia gresita ca legumele nu pot asigura anumite minerale si nutrienti pe care carnea le contine.

Nimic mai departe de adevar. Asa ca poti varia alimentele dupa bunul plac. Si chiar iti recomandam sa ai zile cand urmezi o dieta vegetariana. Organismul tau se va purifica in mod natural, iar tu te vei simti mult mai bine. Plus ca s-ar putea sa slabesti in mod natural.

Vorbind despre legumele care contin fier, vrem ca astazi sa intocmim o lista clara. Asa ca data viitoare cand vei merge la cumparaturi vei sti ce sa alegi. Plus ca cele mentionate sunt si niste garnituri savuroase. Haide sa uitam de vesnicii cartofi prajiti sau orez. Esti pregatita pentru noi alimente pe care sa le introduci in dieta curenta?

Legume care contin fier. Iata despre ce vorbim

Broccoli. Vom incepe cu el, mai ales ca merita. Si-a castigat, incet, incet popularitatea in Romania, fiind gustos si hranitor. Iar asta nu este tot. Este o minunata sursa de fier, vitamina C, K, dar si magneziu. Asa ca ai toate motivele sa-l consumi mai des. Fierbe-l putin, pentru a nu ii afecta proprietatile. Pune-i putin parmezan ras si consuma-l ca atare. Sau transforma-l in garnitura, in special atunci cand mananci un gratar de curcan sau pui.

Spanac. Faptul ca acesta este bogat in fier nu mai este un secret pentru nimeni. O portie poate ajunge pana la 15-20 mg de fier, adica mult mai mult decat o friptura. Doza recomandata trebuie sa fie undeva intre 8 si 30 mg, asa ca este ideal sa mancam spanac. Poti servi salate de spanac sau smoothie-uri care sa-l contina.

Linte. Un aliment pe care romanii nu il mai consumau prea des in urma cu 10 ani, dar care a reaparut. Si este minunat ca s-a intamplat asa. Lintea fiarta este ideala in salate. De asemenea poti face tocanite, dar si supe creme, fiind delicioase. Lintea are in compozitie potasiu si proteine suficiente. Asa ca este necesar sa o consumi mai des. La fel ca si spanacul, o portie de linte are mai mult fier decat carnea…

Legume care contin fier. Nu uita de naut si cartofi

Cartofii copti sunt o sursa perfecta de fier. Au mai mult decat carnea de pui de exemplu, asa ca un cartof fiert si 2 buchetele de broccoli iti vor asigura necesarul zilnic. Iar daca vei rade putina branza si parmezan, adaugi ulei de masline si condimente, vei avea parte de o masa delicioasa.

Multi oameni raman uimiti de savoarea legumelor, odata ce invata sa le condimenteze si gateasca corespunzator.

Semintele de susan. Da, contin suficient fier, asa ca adauga-le mai des in salate. De asemenea, poti alege sa mananci humus, care contine pasta de susan. Merge de minune cu cartofii copti despre care vorbeam. Iar 2 linguri de seminte de susan contin aproximativ 3 mg de fier. Trebuie doar sa inveti sa combini corect alimentele pentru a beneficia de cantitatea de fier necesara.

Caju. Una dintre nucile favorite ale multora, acesta contine si fier. Se pare ca o cana de caju contine pana la 8 mg de fier. Evident ca nu este bine sa mananci atat de mult, caju-ul fiind caloric. Dar sigur poti manca o mana de caju la gustare sau le poti adauga in iaurturi, cereale, etc.

Naut. Una dintre cele mai versatile leguminoase. Merge de minune in salate, mancaruri si poate fi amestecat cu legume crude. Asa ca o salata verde cu branza feta, rosii, naut, ulei de masline si castraveti este ideala pentru seara. Poate fi si un pranz minunat, iar atunci poti adauga si un gratar de pui sau curcan.

Fasolea rosie. Minunata ca gust, ideala pentru salate. O conserva de fasole rosie poate contine pana la 5 mg de fier, asa ca nu uita sa cumperi mai des. Merge perfect in salatele de vara si nu numai. Poti cumpara fasole rosie pe care sa o gatesti chiar tu, iahnia sau ciorba de fasole fiind 2 idei perfecte.

Asa ca ai de unde alege alimente cu fier, trebuie doar sa fii bine informata!

Ficatul are nevoie de o detoxifiere – la ce sa fii atenta?

– faptul ca ai luat in greutate, in mod inexplicabil. In momentul in care ficatul este ingreunat din cauza toxinelor, nu mai poate sustine procesele metabolice si hormonale. Cel putin nu in mod corespunzator. Asa ca apar tot felul de consecinte neplacute, iar ingrasarea este una dintre ele. Nu vei mai putea digera alimentele cu usurinta, asa ca acestea se vor “depune” exact in acele locuri unde nu ai vrea…

– vei transpira mai mult. De asemenea, mirosul s-ar putea sa fie unul mai pregnant si neplacut. Este un semn ca se petrece ceva in organism, asa ca nu vrei sa ignori aceste semne…mai multe despre ficat aici >>>

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.