5 Sfaturi pentru un mic-dejun sanatos

O zi ideala incepe cu un mic dejun sanatos, care reprezinta cea mai importanta masa a zilei. Daca obisnuiesti sa sari peste micul dejun, trebuie sa stii ca acest lucru iti poate incetini metabolismul, deoarece nu absorbi nutrientii si vitaminele esentiali pentru o stare de bine. Prima masa trebuie sa-ti satisfaca aproximativ 30% din necesarul zilnic de calorii, de aceea trebuie sa nu sari peste ea, pentru a fi energic pe toata perioada zilei. Nu stii ce sa servesti la micul dejun? Tine cont de sfaturile noastre!

Nu ocoli micul dejun bogat in fibre

Unul dintre nutrientii esentiali pentru un mic dejun sanatos il reprezinta fibrele, pe care le poti consuma ca sa-ti imbunatatesti digestia. Consumul fibrelor este indicat pentru a mentine o greutate optima si pentru functionarea normala a inimii, inducand si o senzatie de satietate. Astfel, daca vrei sa eviti mancatul in exces, iti este recomandat un mic dejun bogat in fibre si alimente care sa-ti tina de foame pana la pranz, cand vei servi din nou masa. Cele mai bogate alimente in fibre sunt: painea integrala, piersicile, merele, migdalele, fisticul, nucile, semintele de floarea soarelui, ovazul, morcovii si sparanghelul, pe care le poti consuma dupa bunul plac. Pentru a fi energic pe toata durata zilei, opteaza pentru o cafea de la Carrefour, indiferent daca preferi cafea boabe, cafea macinata sau cafea capsule. 

Micul dejun bogat in grasimi sanatoase

Pentru a functiona la nivel optim, organismul uman are nevoie si de o cantitate de grasimi sanatoase. Desigur, acest lucru nu implica consumul de produse de patiserie sau alimente prajite, pe care este indicat sa le ocolesti, in special dimineata. Unele dintre cele mai utile grasimi sanatoase implica uleiul de cocos, uleiul de masline, avocado si semintele, care te mentin satul mai mult timp si te umplu de energie. Poti alege lactate integrale, in locul celor degresate si nu ezita sa adaugi ulei in salata, alaturi de legume proaspete.

Micul dejun cu alimente care contin proteine

Nici proteinele nu trebuie sa-ti lipseasca de la micul dejun, pentru ca iti vor aproviziona organismul cu aminoacizi importanti. Totodata, proteinele au rolul de a-ti facilita digestia si de regenerare, pentru o zi plina de energie. Cele mai benefice proteine apartin produselor lactate. Astfel, poti alege sa consumi iaurt, telemea, lapte sau branza de vaci, fara sa omiti nici ouale sau carnea slaba. Daca trebuie sa iei micul dejun in graba, poti alege sa consumi un pahar de lapte sau un ou fiert. Cerealele cu lapte reprezinta o alta optiune ideala, deoarece contin carbohidrati care se digera rapid.

Cand este indicat sa servesti micul dejun?

Este indicat sa iei micul dejun la maximum o ora dupa ce te-ai trezit, pentru a evita senzatia acuta de foame si starile de ameteala. Rolul micului dejun este de a asigura suficient combustibil organismului, pana la urmatoarea masa. Cu cat vei lua micul dejun mai aproape de masa de pranz, cu atat acesta nu va reusi sa-si mai indeplineasca rolul asa cum ar trebui.

Poti manca doar fructe si legume la micul dejun?

Micul dejun trebuie sa fie consistent, fiind cea mai permisiva masa a zilei. Cu cat vei manca mai mult, cu atat vei reusi sa fii mai energic pe timpul zilei, deoarece organismul va avea de unde sa-si extraga nutrientii necesari. Din acest motiv, nu trebuie sa mananci doar fructe sau legume la micul dejun, deoarece acestea contin doar vitamine si minerale, dar nu si grasimi. Astfel, senzatia de foame va aparea mult mai repede decat te astepti.

Gatind micul dejun in propria bucatarie, ai ocazia sa-ti pregatesti mancarea asa cum iti doresti, fara sa ai dubii in legatura cu ingredientele folosite. Nu sari peste micul dejun si consuma alimentele benefice pentru organism, care te vor incarca cu energie!

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.