Alimente pentru dinti sanatosi – evita cariile cu succes!

Sigur vei dori sa te familiarizezi cu aceasta lista de alimente pentru dinti sanatosi. In special daca ai mai avut probleme dentare. Dintii sunt uneori fragili, iar daca materia genetica primita este putin deficitara, poate ar fi bine sa acorzi o atentie deosebita acestui aspect.

Da, iti poti proteja dintii in mod natural, asa ca nu ai nicio scuza. Lasa la o parte dulciurile si sucurile carbogazoase si afla care sunt acele alimente pentru dinti sanatosi. Evident ca vom intocmi o lista si cu alimentele pe care NU ar trebui sa le consumi vreodata! Sau daca chiar iti plac, asigura-te ca le vei consuma mai rar.

Prevenirea cariilor si a bolilor specifice danturii pot fi prevenite cu succes, daca ai obiceiuri sanatoase. Asa ca ai face bine sa incepi sa te speli pe dinti corect, dar si sa mananci ce trebuie. Nu uita sa-i inveti si pe cei mici care sunt acele alimente pentru dinti sanatosi si puternici.

Haide sa intocmim impreuna aceasta lista si sa vedem despre ce este vorba.

Alimente pentru dinti sanatosi – ce ar trebui sa mananci?

Este foarte important sa ai o alimentatie variata in ceea ce conteaza. Si de multe ori uitam care sunt mancarurile sanatoase, care ne sustin starea de sanatate. Asa ca iti vom reaminti.

Calciu si fosfor. Pe scurt, este important sa consumam minerale si vitamine. Cele mai importante minerale sunt calciul si fosforul. Dintii puternici au nevoie de minerale, iar acestea 2 sunt vitale pentru dinti sanatosi si puternici. Nu uita sa incluzi in dieta ta alimentele care le contin. Este vorba despre fructe de mare, tofu, broccoli, lapte, migdale, fasole, ovaz, somon, seminte de dovleac, peste, carne rosie, dar si oua. Nucile si alunele de padure contin de asemenea calciu si fosfor. Nu uita nici de caju, nuci braziliene, pecan, etc.

Dupa cum vezi, sunt o gramada de surse naturale care iti pot conferi mineralele necesare.

Alimente pentru dinti sanatosi – trebuie sa consumi mai des:

Vitaminele C si D. Da, ai nevoie de acestea daca vrei ca dintii tai sa pastreze o sanatate de fier. Pentru ca vitamina D este esentiala atunci cand vorbim despre absortia calciului, nu trebuie sa lipseasca din dieta. Daca nu ai timp sa stai la soare, ar fi bine sa iei suplimente. Nu uita ca ouale si ciupercile contin la randul lor vitamina D.

Despre beneficiile vitaminei C s-a tot discutat si stii deja ca este esentiala pentru o stare de sanatate mai buna. Asa ca este necesara chiar si in acest caz. Vitamina C ajuta la reglarea inflamatiei din corp si are rol in prevenirea infectiilor gingivale.

Sustine producerea colagenului si previne paradontoza si paradontita. Asa ca fii sigura ca ai in alimentatie vitamina C. Nu uita de verzituri, spanac, salate, ardei, rosii.

Top 10 alimente bogate in vitamina C

  1. Kiwi

Un kiwi contine 80 de miligrame de vitamina C, doza zilnica recomandata unui adult.

  1. Catina

Catina contine de zece ori mai multa vitamina C decat citricele. Cu alte cuvinte, doar 100 de grame de suc de catina ofera 266 mg de vitamina C.

  1. Capsuni..vezi lista completa de alimente cu vitamina C aici >>>

Alimente pentru dinti sanatosi – ce rol au antioxidantii?

Antioxidantii te scapa de inflamatii. Asa ca sunt esentiali in lupta impotriva bacteriilor si infectiilor de tot felul. Asa ca ai nevoie de acestea si pentru dintii tai. Se gasesc in special in fructe si legume. Nu ocoli fructele de padure, broccoli, dar nici fasolea, nucile sau semintele de chia.

Probioticele joaca un rol esential. Asa ca nu uita nici de aceste bacterii sanatoase care pot sustine sanatatea intestinelor, dar nu numai. Pentru dinti sanatosi si puternici consuma: lapte de soia, ciocolata neagra, varza murata si muraturi, chefir, etc.

Desigur ca pentru a avea dinti sanatosi este necesar sa avem grija de ei prin curatirea zilnica, de 2 ori pe zi. Nu uita sa faci periodic cate o vizita la dentist, pentru a fi sigura ca este totul in ordine. Poti mesteca si guma, atunci cand periajul nu este posibil. Dar orice ai face, nu neglija sanatatea orala, dintii sunt ca o carte de vizita!

Nu consuma prea des:

  • dulciuri
  • sucuri carbogazoase
  • alcool
  • nu fuma
Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.