Yoga in sarcina. De ce este bine sa practici

Ca yoga in sarcina este mai mult decat recomandata este o informatie pe care probabil ai mai auzit-o, iar astazi iti vom prezenta beneficiile acestei forme minunate de miscare si relaxare. Pentru ca yoga nu este nicidecum o simpla tehnica de a te mentine in forma. De fapt, este o metoda straveche de spiritualitate, prin care iti poti elibera mintea de stresul cotidian.

Dar sa revenim la yoga in sarcina si sa intelegem mai bine implicatiile pe care le va avea asupra vietii tale. Practic, vei reusi sa armonizezi fizicul si psihicul si vei fi mult mai bine pregatita pentru a fi mamica.

In ziua de astazi se vorbeste prea putin despre importanta covarsitoare pe care o are starea de spirit a mamei, in timpul sarcinii. Este clar ca pruncul va simti tot ceea ce simte si mama, asa ca atentie la ce ganduri si stari emotionale aveti!

Asadar, in sarcina este important sa fii focusata pe starea de sanatate a trupului si a mintii. Cu cat vei fi mai fericita, cu atat fatul va primi toata aceasta energia pozitiva.

Se poate face yoga in sarcina, te intrebi? Desigur, dar in niciun caz nu va fi vorba despre complicatele posturi pe care le vezi la yoghinii avansati. Nici pe departe.

 

Yoga in sarcina. Ce trebuie sa stii

Ei bine, vei invata sa respiri corect si vei face cateva exercitii simple, care sa nu afecteze fatul, sub nicio forma. De asemenea, se vor lucra muschii spatelui si vei elibera tensiunea care poate exista la acest nivel. In acest fel, vei imbunatati circulatia sangelui si vei pregati pelvisul pentru nastere.

Cel mai bine ar fi sa mergi la un centru special de yoga pentru gravide, unde instructori specializati te vor invata cele necesare. Poti face si dupa tutorialele de pe internet, pe care le poti gasi cu usurinta. Dar nu exagera, fa doar ce poti si nu pune presiune asupra ta.

Desigur ca iti recomandam meditatia, pentru a avea o stare de spirit mult mai buna si linistita. Despre meditatie am mai discutat si iti recomandam sa aprofundezi aceste informatii. Sigur te vor ajuta, precum si afirmatiile pozitive pentru o viata mai buna.

Putem sa iti spunem ca exista studii care arata ca yoga poate favoriza o nastere mai usoara, asa ca travaliul ar putea fi mai putin dificil. Daca ai facut yoga, probabil ai auzit si de respiratia ujjayi, o tehnica nu foarte dificila, dar care iti poate aduce multe beneficii. Mai multe despre pranayama, adica cum sa respiri corect, poti afla si de aici.

Se pare ca practicarea unor astfel de metode de respirat te va ajuta sa te eliberezi de stres si frica, in special atunci cand momentul nasterii se apropie. Tocmai de aceea yoga in sarcina este o idee atat de buna. Iar vestile bune nu se opresc aici, avand in vedere ca nu exista contraindicatii, asa ca poti practica indelungat aceste respiratii.

Yoga in sarcina: cum sa respiri corect?

 

Te vom invata sa respiri corect, adica abdominal. Poate ca nu stiai, dar aceasta este cea mai sanatoasa respiratie, cel putin din punctul de vedere al yoghinilor. In primul rand, alege o postura confortabila, cu spatele drept. Acum respira normal si observa daca iti misti bazinul sau toracele cand respiri.

Expira lung, apoi inspira si incepe sa respiri abdominal. Cum iti dai seama? Pai atunci cand bazinul este cel care se misca si se contracta in expiratie, este clar ca respiri corect. Vei respira doar pe nas, iar gura va fi usor deschisa. Desigur ca nu ti se va parea normal sa respiri asa, dar te vei obisnui, la acest aspect trebuie sa te gandesti.

Astazi, vrem sa iti mai prezentam si postura fluturelui, foarte propice gravidelor. Aceasta este foarte importanta pentru yoga in sarcina, pregatind bazinul pentru nastere. In acest fel, vei creste elasticitatea articulatiilor si a soldurilor, asa cum este prezentat pe doctor.info.ro.

Te vei aseza la sol, cu posteriorul pe podea si spatele drept. Acum vei indoi picioarele, iar genunchii vor fi spre exterior. Uneste talpile si adu-le cat mai aproape de bazin. Vei tine talpile picioarelor cu ambele maini si vei incepe sa respiri profund si abdominal.

Vei vedea ca, in timp, vei reusi sa iti apropii tot mai mult genunchii de sol si te vei simti mult mai bine.

 

Yoga in sarcina – nu exagera cu nimic

Asa cum ti-am mentionat si mai devreme, cel mai bine ar fi sa mergi la o sala de yoga, pentru a fi sigura ca ai parte de o indrumare specializata. Tocmai de aceea nu am vrut sa iti prezentam foarte multe exercitii, avand in vedere ca, daca nu le executi corect singura, poti exista repercursiuni neplacute.

Asa ca, ai grija de tine, fii precauta si mergi la yoga. Te vei simti minunat, iar starea ta de spirit va fi una de zile mari. Succes!

 

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.