Exercitii care pot ameliora durerile de reumatism

Exercitiile regulate te pot ajuta sa ameliorezi durerile de reumatism.

Se estimeaza ca aproximativ 80% dintre persoanele care sufera de dureri reumatice nu fac suficient exercitiu fizic. Sedentarismul poate avea efecte negative asupra problemelor reumatice, determinand uneori ca durerile sa se resimta mai puternic. Totodata, persoanele cu reumatism spun ca nu se simt suficient de apte pentru a face exercitiu fizic regulat, datorita durerilor resimtite.

Durerile de incheieturi si alte simptome ale reumatismului pot fi o bariera in calea exercitiului regulat. Studiile arata ca tocmai sedentarismul determina ca durerile sa persiste, deoarece duc la scaderea masei musculare (atrofierea muschilor).

Beneficiile directe ale exercitiului fizic regulat

Mai multi cercetatori in reumatologie atesta faptul ca exercitiul fizic poate duce la:

  • ameliorarea durerilor
  • te poate ajuta sa lupti cu depresia
  • reduce senzatia de oboseala
  • imbunatatateste calitatea somnului tau

Secretul? Nu folosi durerile reumatice ca pe o scuza sa nu faci efort fizic.

Mersul pe jos

Mersul pe jos este gratuit, simplu si la indemana. Cel mai important este faptul ca nu pune presiune pe incheieturi. Mersul pe jos este bun nu numai pentru aceia care sufera de reumatism, dar este benefic si pentru sanatatea inimii tale. Acest lucru iti poate creste speranta de viata, deoarece persoanele care sufera de reumatism, sufera adesea si de boli cardiace.

Inotul

In apa iti poti intinde corpul in voie. Inotul imbunatateste conditia tuturor grupelor de muschi din organism si nu pune presiune pe incheieturi. Incearca sa faci aerobic in apa, exercitii usoare si sa faci cateva ture de bazin.
Inotul ajuta la mentinerea greutatii, este excelent pentru cresterea tonusului muscular si imbuntateste starea de spirit.

Este recomandat ca de cel putin 3 ori pe saptamana sa mergi la bazinul de inot, pe bicicleta sau sa faci plimbari pe jos.

Aerobic cu greutati

Cu cat muschii tai sunt mai puternici, cu atat pun mai putina presiune asupra incheieturilor. Asadar, nu te teme de exercitiile care includ ridicarea de greutati. Incepe treptat si foloseste-te de greutati mici de 0.5 kg si 1 kg. Creste intensitatea si durata exercitiilor si lucreaza diferite grupe de muschi. Este recomandat sa faci, in medie, aproximativ 10 tipuri de exercitii diferite.

Pedaleaza

In mod deosebit pentru persoanele cu dureri reumatice, cu cat miscarile sunt mai line, cu atat se resimt mai bine asupra organismului. Datorita pozitiei sezute si a faptului ca intensitatea miscarii depinde in intregime de tine, mersul pe bicicleta este deosebit de benefic pentru ameliorarea durerilor.

Din pacate, unele persoane care sufera de forme avansate de reumatism nu isi pot folosi mobilitatea corpului la capacitate maxima. Daca ai suficienta mobilitate in maini cat sa iti mentii echilibrul, incearca sa bciclesti de cateva ori pe saptamana.

Yoga si Tai Chi

Atunci cand incheieturile si muschii din jurul incheieturilor iti sunt afectati de reumatism, rezultatul este deseori:
coordonarea proasta a miscarilor
cresterea riscului de te dezechilibra.

Yoga si Tai Chi sunt doua exemple de exercitii care iti imbunatatesc coordonarea, cresc constientizarea pozitiei corporale si ajuta la relaxare. In plus, aceste exercitii ajuta la cresterea flexibilitatii si a miscarilor incheieturilor.

Fitness acasa

Pentru a creste tonusul muscular si a iti ameliora durerile reumatice, nu trebuie mereu sa mergi la sala de sport sau sa parasesti neaparat casa. Atunci cand esti in caminul tau, poti face exercitii fizice care sa te mentina in forma:

  • Curatenia generala
  • Gradinaritul

In plus, balanseaza-te de pe un picior pe altul in timp ce te tii sprijinita de un obiect fix (exemplu: perete) si foloseste un scaun sa te asezi si sa te ridici.

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.