Retete vegane rapide si sanatoase

Sigur ai vrea si tu sa prepari cine sau pranzuri gustoase si nutritive, asa ca special pentru tine am pregatit cateva retete vegane rapide si sanatoase.

In acest fel, de fiecare data cand tii post sau vrei sa mananci ceva lejer vei sti ce poti pregati rapid si fara prea multe batai de cap. Poate ai observat si tu ca in ultima vreme retetele vegane (adica fara alimente animale) sunt foarte in voga. Si nu degeaba sunt “la moda”, pur si simplu oamenii au inceput sa realizeze cat de sanatoase sunt. Si cat de bine se simt atunci cand adopta un regim de viata mai sanatos.

 

Dar ce sa mai pierdem vremea? Haide sa descoperim cateva retete vegane rapide si delicioase:

1. Paste integrale cu linte

Ingrediente:

– 1 cana de linte rosie
– 500 grame paste integrale
– o ceapa
– 3 catei usturoi
– rosii decojite (conserva)
– un ardei capia

 

Mod de preparare

O reteta foarte simpla, tot ceea ce ai de facut este sa fierbi pastele integrale, al dente. Dupa aceea, caleste o ceapa, cateii de usturoi si ardeiul. Adauga lintea rosie fiarta in prealabil, pentru 10 minute ( adica nu complet). Dupa aceea, se va adauga si conserva de rosii decojite si se va lasa sa fiarba, pana e gata lintea. La final adauga condimente si sare dupa bunul plac. Pofta buna!

 

2. Gustare dulce cu avocado

Ingrediente:

– un avocado bine copt
– 1 cana mica de lapte de caju ( sau alt lapte vegetal)
– o lingurita fulgi de cocos
– o lingurita de miere
– 1 lingura de cacao

 

Mod de preparare

Fara doar si poate face parte dintre acele retete vegane rapide absolut delicioase. Iar frumusetea consta in faptul ca poate fi servit atat ca desert, cat si ca gustare. Desfa fructul de avocado, taie-l cubulete si pune-l in blender, alaturi de restul ingredientelor. Mixeaza totul pana obtii o pasta ca de ciocolata. O poti adauga in orez, cereale, paine integrala, etc. Sau o poti consuma ca atare, iti va placea, garantat.

 

3. Sos de caju si broccoli

Ingrediente

– 1 cartof
– 2 morcovi
– o ceapa
– 2 cani de apa
– o mana de caju hidratat
– mustar
– sare
– piper
– o lingura de fulgi de drojdie inactiva
– un catel de usturoi

 

Mod de preparare

Te vei indragosti pe loc de acest sos, fara doar si poate. Ceea ce trebuie sa faci este sa fierbi cartofii, morcovii si ceapa pe care ai tocat-o, in prealabil. Cand sunt fierte legumele, le scoti pe o farfurie si nu arunci apa in care au fiert. Dupa aceea, pui in blender caju-ul, o lingura de mustar, un praf de sare si de piper, o lingura de fulgi de drojdie inactiva si catelul de usturoi.

Adauga si din apa care ti-a ramas de la fiert. Pune o canita de apa. Mixeaza totul in blender, iar daca sosul e prea gros mai pune din apa respectiva. O sa iasa o minune de sos, iar daca vei fierbe si niste broccoli, va fi si mai bine.

Toarna sos peste broccoli ( sau alte legume, inclusiv paste integrale, orez integral, quinoa, etc) si bucura-te de o masa copioasa vegana.

Daca vrei sa ai un pranz complet vegan, fa si o supa crema de linte sau de dovlecel, va merge minunat.

Retete vegane rapide si sanatoase – magia lucrurilor simple

 

Vei ramane uimita de simplitatea, dar nobletea acestor preparate, pe care cu siguranta vei dori sa le incerci si a doua oara. Cei care doresc mai mult idei si retete vegetariene, sunt invitati sa dea click aici.

Mai ales acum cand se apropie postul si multi oameni doresc sa manance mai curat si mai sanatos. Apropo, aceste retete sunt formidabile si atunci cand esti la dieta, dar probabil ca ti-ai dat seama de acest aspect. Pofta buna din nou!

 

 

 

5/5 (6)

Va rugam sa evaluati acest articol

Un comentariu la „Retete vegane rapide si sanatoase

  • 6 februarie 2018 la 14:56
    Permalink

    va multumim pt minunatele retete,simple si usor de facut

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.