Regimul flexitarian – slabeste sanatos si rapid

Este cat se poate de adevarat, exista un regim flexitarian, adica o combinatie intre “flexibil” si vegetarian. Suna interesant pana aici, nu-i asa? Ei bine, multi cred ca acest regim este de fapt, viitorul, avand in vedere ca un consum ridicat de carne produce numai probleme.

Dar haide sa aflam mai multe despre regimul flexitarian, sigur vrei sa stii cum ai putea sa te mentii in forma. Si sa poluezi mai putin. Este vorba despre o dieta echilibrata, inventata de nutritionistul Dawn Jackson Blatner, originar din SUA. Acesta este de parere ca un regim, in proportie de 90% vegetarian, este exact ce are nevoie omenirea.

Iar lumea l-a ascultat, avand in vedere ca regimul a devenit celebru si printre vedete. Regimul flexitarian a fost incercat si testat de: Emma Thompson si Jamie Oliver, de exemplu. Si nu sunt singurele vedete care promoveaza o viata sanatoasa, cu mai putin carne.

 

Regimul flexitarian, ce presupune si de ce ar trebui sa-l incerci?

In primul rand, va trebui sa fii atenta la ceea ce mananci, in sensul ca nu ar trebuie sa depasesti 30% grasimi, 20% proteine si 50% glucide, intr-o zi normala. Asa ca trebuie sa acorzi putina atentie produselor pe care le consumi.
Nu depasi mai mult de 25 de grame de fibre, pe zi.

 

Ce ar trebui sa consumi in regimul flexitarian?

– fructe si legume
– cereale integrale
– paine neagra, din faina integrala
– orez
– oua
– uleiuri presate la rece
– peste slab
– lactate si produse animale (in proportii foarte mici)

Ce NU ar trebui sa consumi

– mancare de tip fast-food
– paine sau fainoase albe
– semipreparate
– zahar alb
– mezeluri, carnati, etc

Un meniu de o zi in regimul flexitarian:

Micul Dejun

– paine neagra, un fruct, un iaurt grecesc; lapte de soia cu cereale si fructe; fulgi de quinoa, lapte de migdale si un fruct; unt de arahide cu faina integrala

Dupa cum vezi, ai mai multe variante. Poti opta si pentru o cafea sau un ceai, neindulcite.

 

Pranz

– mancare de linte, cartofi si dovlecei, o salata de varza cu lamaie si un fruct; supa crema de legume si o salata greceasca; legume la cuptor cu salata de cruditati. Poti opta si pentru un fruct la final, dupa oricare dintre variantele de pranz prezentate

 

Cina

– salata de cruditati si chiftelute de legume, la cuptor
– un iaurt sau un fruct, la alegere

 

Regimul flexitarian – ce trebuie sa stii

 

Desigur ca exemplele de mai sus sunt orientative, tine doar de tine sa gasesti retete vegetariene care sa iti fie pe plac. Si sigur vei reusi, ai nevoie doar de putina perseverenta si ambitie, iar lucrurile se vor lega de la sine.

Nu uita sa faci sport si sa mananci cat mai sanatos, indiferent de situatie. Vei slabi in acest fel, iar organsimul tau va avea mai multa energie.

 

 

4.38/5 (8)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.