Semne ca dormi prea putin, nu le neglija!

Fara doar si poate ca atunci cand dormi prea putin exista anumite semne in acest sens, asa ca ti le vom prezenta, pentru a sti la ce te expui.

Atunci cand nu te odihnesti suficient, vor exista anumite repercursiuni, asa ca sa nu crezi ca poti scapa de aceste aspecte. Pot aparea tot felul de boli si afectiuni specifice, care in timp se pot agrava. Asa ca ai mare grija. Desigur, orice probleme se pot corecta in general, asa ca nu este cazul sa te sperii. Important este sa iti dai seama daca te numeri printre aceste persoane.

 

Semne ca dormi prea putin

– este afectat creierul. Desigur ca activitatea creierului nostru este in stransa legatura cu somnul. Atunci cand nu te odihnesti vei avea comportamente ciudate, vei fi stresata, va fi mai greu sa iei decizii, memoria va fi slabita/ Daca apar aceste semne, ai mare grija, trebuie sa iei masuri

sistemul imunitar. Dormi prea putin atunci cand imediat racesti sau iei foarte repede orice boala. Asta semnaleaza ca sistemul imunitar este slabit si nu poate face fata foarte bine. Daca dormi sub 6 ore pe noapte, poti fi sigura ca imunitatea este afectata

– sistemul cardio-vascular. In caz ca nu stiai, sanatatea inimii este afectata de lipsa de somn, vasele de sange se ingusteaza, iar creierul nostru nu primeste necesarul de sange si oxigen. De asemenea este afectat sistemul digestiv , care devine blocat, iar organele care depind de un flux intens de sange sunt afectate

– muschii. Daca dormi prea putin poti fi sigura ca si muschii tai vor fi afectati si vor deveni mai slabi. Tocmai pentru ca creierul nu a primit odihna necesara, nu mai coordoneaza la fel de bine muschii. Asa ca si o simpla activitate poate fi ingreunata

– vederea. In afara de creier, chiar si ochii nostri pot suferi atunci cand organismul este privat de somn, pentru un timp indelungat. Poti intampina o vedere neclara, reducerea perimetrului vizual sau o capacitate scazuta de a te focusa asupra unui obiect. Desigur, ochii sunt mai rosii atunci cand nu dormi si pot aparea cearcane negre si inestetice. Asa ca nu neglija somnul

– apetitul. Da, chiar si pofta de mancare iti va fi afectata. Unii oamenii simt ca le e mai putin foame, dar exista si altii care sufera de un apetit crescut. Se va remarca o predilectie catre mancaruri pe baza de zahar si cafea. Desigur ca aceste alimente nu sunt recomandate, mai ales ca te vor ajuta doar pe moment, dupa care te vei prabusi. Se petrec si anumite transformari metabolice, care creeaza dezechilibre la nivel hormonal. Un somn deficitar poate duce si la obezitate

 

Dormi prea putin? Iata cum poti avea un somn bun

In primul rand trebuie sa intelegi ce inseamna, conform specialistilor, un somn bun. In primul rand este indicat sa dormi in pat, nu pe canapea sau in alte locuri. Dupa aceea, este recomandat sa adormi in mai putin de 30 de minute si sa nu va treziti mai mult de o data pe noapte. Un adult intre 26-64 de ani are nevoie de 7-9 ore de somn, pe cand adultii mai in varsta 65+ au nevoie de 7-8 ore de somn.

Daca dormi prea putin, ar trebui sa:

– te tii de un program de somn, mergi la culcare la aceeasi ora
– sa ai un mic “ritual” de relaxare, inainte de culcare (citit, meditatie, ascultat muzica linista, etc.)
– evita sa tragi un pui de somn dupa-amiaza
– fa sport in mod regulat
– alege o saltea si o perna confortabile, odihnitoare

 

 

4/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.