6 Metode prin care sa intaresti Sistemul Imunitar

Sistemul imunitar este cel care te apara de afectiuni – fie ele serioase sau nu – te apara de infectii bacteriale si virale si joaca un rol important in speranta de viata. Procesul prin care putem intari sistemul imunitar a fost si ramane un subiect supus cercetarilor de pe intreg globul. Multe descoperiri au fost realizate in acest domeniu, iar medicina a avansat foarte rapid in ultimii ani datorita tehnologiilor avansate de care omenirea dispune. Iata ce poti invata de la expertii medicali interationali cu privire la sistemul imunitar si intarirea lui.

Secretul intaririi sistemului imunitar

Studiile au aratat ca sistemul imunitar si globulele albe din sange sunt in stransa legatura. Globulele albe sunt produse in maduva, iar un numar normal de astfel de globule este de 5 mii pana la 10 mii la fiecare microlitru de sange. Persoanele care au sub 3 mii 5 sute de globule albe sunt in pericol de infectii severe, deoarece afecteaza sistemul imunitar.

Daca observi ca racesti usor si esti predispusa a te imbolnavi cu usurinta, atunci poti schimba acest lucru. Poti imbunatati numarul celulelor albe din sange, in mod natural, prin consumul urmatoarelor alimente si/sau minerale si vitamine.

1. Vitamina E

Chiar daca vitamina E nu este la fel de recunoscuta pentru efectele sale asupra sistemului imunitar precum vitamina C, aceasta este una dintre cele mai puternice vitamine antioxidante si care intareste sistemul imunitar.

Vitamina E te protejeaza impotriva germenilor patogeni si a celulelor canceroase. Un studiu realizat la Universitatea Harvard din SUA a descoperit ca vitamina E ajuta persoanele in varsta prin intarirea sistemului lor imunitar.

Necesarul zilnic recomandat este de 60 mg de vitamina E zilnic. Consuma grane si seminte deoarece acestea au un continut ridicat, renunta la fumat si consuma alcool doar ocazional.

Persoanele care au un stil de viata vicios (sunt sedentare, fumeaza si consuma alcool) necesita aproximativ 100 mg de vitamina E zilnic.

Suplimentele de vitamina E elimina riscul unui infarct cu pana la 50%!

2. Zinc

Zincul este vital in producerea celulelor albe care lupta impotriva infectiilor. Ajuta in lupta impotriva cancerului si la recuperarea organismului dupa ce a luptat impotriva unei afectiuni.

Atentie insa sa nu faci exces de zinc, deoarece poate avea efectul invers de a slabi sistemul imunitar. Cantitatea recomandata zilnic este de 15-25 mg.

3. Seleniu

Studiile arata ca suplimentele de zinc si seleniu ajuta la protejarea organismului impotriva infectiilor, chiar si a gripei.

4. Ceaiul verde

Pe langa faptul ca este un antioxidant si ajuta la detoxifierea organismului, acesta ajuta si la intarirea sistemului imunitar. Mai mult, studiile au aratat ca ceaiul verde ajuta la multiplicarea celulelor albe in timpul infectiilor, ceea ce inseamna ca organismul nu se resimte la fel de afectat si se recupereaza mai usor.

5. Morcovi

Morcovii ajuta la prevenirea infectiilor, a infarctului si a atacurilor cerebrale. Ajuta la intinerirea celulelor si la detoxifierea organismului, fapt care ajuta la incetinirea procesului de imbatranire.

6. Omega-3

Omega-3 ajuta atat copiii, cat si adultii si batranii. Consuma Omega-3 fie sub forma de suplimente nutritive sau peste. Ajuta la prevenirea si tratarea infectiilor respiratorii, previne infarctul, arteroscleroza si ajuta la scaderea colesterolului.

 

3/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.