Lipsa de magneziu: semne si remedii naturale

Lipsa de magneziu afecteaza o mare parte a populatiei moderne si nici nu este de mirare, avand in vedere ca in ultima vreme oamenii se neglijeaza pe ei insisi.

Asadar, aceasta deficienta de minerale este cauzata de un regim de viata nesanatos. Oamenii consuma din ce in ce mai putine alimente care contin magneziu. Suplimentele sunt bune, dar cel mai bine se asimileaza din mancare, asa cum era de asteptat. Asadar, ar fi timpul sa mananci mai des nuci, fasole, migdale, etc.

 

Lipsa de magneziu – cauze:

– mancare grasa
– dietele de slabit, in care nu exista varietate de alimente
– lipsa vitaminelor B1, B2 si B6
– fumat, alcool, etc
– stresul
– sarcina si alaptarea

 

Lipsa de magneziu poate duce la:

– constipatie
– tensiune marita
– anxietate
– depresie
– insomnii
– letargie
– oboseala
– durere
– migrene
– furie
– dureri de spate

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale din corp, asa ca nu ar trebui neglijat. In caz contrar, s-ar putea sa confrunti cu probleme grave de sanatate. Doar pentru a-ti face o idee, tine minte ca acest mineral este implicat in peste 300 de procese vitale pentru organismul nostru. Asa ca imagineaza-ti ce inseamna lipsa de magneziu, o adevarata problema…Sistemul nervos si cel muscular sunt afectate.

 

Ce poti face, cum poti preveni lipsa de magneziu?

Asa cum am mentionat si mai devreme, este foarte important sa mananci corect, pentru a asimila in mod natural magneziul necesar. Iata ce poti manca:

nuci si seminte. Au un continut ridicat din acest mineral, asa ca se potrivesc perfect situatiei. Mananca mai des seminte de dovleac, abunda in magneziu. Alte seminte si nuci: caju, migdale, nuci pecan, seminte de floarea-soarelui

– peste. In special cel gras, ca: macroul, somonul si tonul. Acestia contin mai contin vitamina D si acizi grasi omega 3. Este bine sa mananci cel putin o data pe saptamana

– soia. Un aliment cu adevarat miraculos, nu ar trebui sa lipseasca din niciun regim sanatos de viata. Lipsa de magneziu poate fi combatuta prin consumarea de soia prajita, este o gustare perfecta. Mananca mai des mazare si linte, au si acestea magneziu din plin

– avocado. Grasimi sanatoase, multivitamine si minerale. Merita sa consumi macar o data pe saptamana. Poate fi folosit atat in salate, cat si pe post de desert. Exista o varietate de retete in acest sens

– banane. Consacrate pentru aportul de potasiu adus, bananele au multi alti nutrienti importanti, printre care se numara si vitamina C. Mai contine vitamina C si fibre

– ciocolata neagra. Un desert pe cinste, dar si o importanta sursa de magneziu, asa ca nu o neglija. Doar 2 cubulete de ciocolata asigura deja 24% din necesarul zilnic de magneziu. Asa ca nu mai sta pe ganduri. Daca poti, alege o ciocolata saraca in zahar, de origine organica

– ierburi aromatice. Esti fanul busuiocului, al rozmarinului si al coriandrului? Atunci consuma-le mai des, avand in vedere ca aduc un important aport atunci cand vine vorba de magneziu

Lipsa de magneziu – sfaturi utile

Dupa cum vezi, nu este chiar atat de greu sa invingi aceasta deficienta. Tine doar de tine sa mananci mai sanatos si sa ai o viata ordonata, cu mai putin stres. Desigur, mereu este utila parerea unui medic, asa ca daca te confrunti des cu aceasta afectiune, nu uita sa iti faci analizele, din cand in cand.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *