Dieta Mediteraneana – slabeste si traieste sanatos

Dieta mediteraneana se bazeaza pe alimentatia localnicilor care traiesc la marea Mediterana. Astfel zis cel putin in principiu, deoarece in practica este mai putin simplu. Dieta spaniolilor difera de cea a italienilor, care difera de cea a grecilor si a francezilor. Asadar, ce inseamna dieta mediteraneana si care sunt beneficiile ei?

Dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana propusa aici a fost conceputa de catre expertii nutritionisti de la Harvard. Acestia au conceput o piramida nutritionala care sa te mentina sanatoasa, frumoasa si care sa te ajute sa lupti impotriva obezitatii. Toate aceste lucruri fara eforturi prea mari.

Dieta iti permite sa combini anumite produse dupa bunul plac si chiar mai mult, nu iti impune cat sa mananci. Dar trebuie sa tii cont ce mananci. Asadar, haide sa vedem ce alimente stau la baza dietei.

Alimentele dietei mediteraneene

Dieta mediteraneana consista din mai multe tipuri de produse, fiind o dieta variata.

Consuma din abundenta:
  • Fructe
  • Legume
  • Cereale integrale
  • Fasole
  • Seminte si nuci
  • Ulei de masline
  • Ierburi aromatice
  • Peste
  • Fructe de mare
  • La care poti adauga un pahar de vin
Consuma in moderatie:
  • Pui
  • Oua
  • Branza
  • Iaurt
Rar sau deloc
  • Carnea rosie, de porc si miel sunt rezervate ocaziilor speciale.
  • De asemeni si dulciurile.

Aceste alimente sunt cele care compun alimentatia ta zilnica, nu doar pentru o perioada scurta de timp. Pentru ca nu este vorba despre o dieta structurata, depinde de tine cate calorii vrei sa consumi zilnic. Nu uita insa ca, numarul caloriilor consumate influenteaza in mod direct greutatea corporala. Asta nu inseamna ca te vei ingrasa peste masura, dar daca doresti sa slabesti, atunci trebuie sa reduci cantitatea de mancare consumata.

Care este costul unei asemenea diete?

Costul dietei depinde foarte mult atat de calitatea produselor alese cat si de frecventa cu care le consumi. Uleiul de masline, nucile, pestele, fructele si legumele proaspete pot avea un cost ridicat.

Poti gasi metode prin care sa faci economie, ca spre exemplu: consuma fructe si legume de sezon; cumpara produse locale; cauta oferte si opteaza pentru produsele care se potrivesc bugetului.

Dieta mediteraneana nu trebuie neaparat sa fie scumpa pentru a fi sanatoasa si eficienta. Alegerile depind in intregime de tine si de bugetul tau.

Dieta mediteraneana – cura de slabire sau nu?

Alimentele continute de aceasta dieta, nu ingrasa daca respecti regulile initiale. Mananca din abundenta ceea ce este recomandat, in moderatie produsele lactate si foarte rar sau deloc carnea grasa si de vita.

Studiile spun ca:
  1. Persoanele care consuma ulei de masline, seminte si nuci in loc de unt, grasime, cartofi – slabesc mai usor si nu adauga kilograme in plus.
  2. Dieta mediteraneana este mai eficienta decat dieta saraca in carbohidrati si mai eficienta decat cea in care consumi produse dietetice.
  3. Persoanele care isi bazeaza alimentatia pe dieta mediteraneana nu risca sa sufere de obezitate sau sa fie supraponderale.

Cat este de usor sa urmezi aceasta dieta?

O multime de retete mediteraneene sunt disponibile pe internet.

Ingredientele sunt accesibile in Romania. Ele pot fi gasite atat la piata cat si la supermarket, pe tot parcursul anului. Romania are norocul de a produce fructe si legume deosebit de gustoase, motiv pentru care va fi o reala placere sa gatesti si sa degusti bucatele gatite precum italienii, grecii, spaniolii sau fracezii.

Nu te lasa intimidata de ideea ca trebuie sa schimbi modul in care gatesti. Defapt, nu este deloc atat de dificil precum crezi iar totul va deveni curand, obisnuita. Fii pozitiva si mananca sanatos!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *