6 alimente care te hidrateaza

Cea mai eficienta hidratare se realizeaza prin consumul regulat de apa, dar aceasta metoda nu este unica. Organismul nostru are nevoie constanta de apa, mai ales la temperaturi extreme. Senzatia de sete este metoda organismului de a semnaliza ca are nevoie urgenta de apa. Acest lucru inseamna ca trebuie sa bei apa inainte de a simti ca iti este sete. Problema este ca atunci cand nu simti ca iti este, sa bei apa poate fi o reala provocare. De aceea iti propun alimente care te super hidrateaza.

Expertii in nutritie recomanda consumul a minimum 8 pahare mari de apa pe zi. Vestea buna este ca aproximativ 20% din apa asimilata de organismul tau provine din mancare (fructe si legume in special). Cele mai hidratante alimente sunt acelea care sunt alcatuite din aproximativ 90% apa.

Alimente care te hidrateaza

1. Castravetele

Continut: 96.7% apa

Castravetele este o aditie excelenta la salatele de vara. Este leguma care te hidrateaza cel mai eficient, fiind alimentul solid cu cel mai mare continut de apa. Perfect in combinatie cu hummus, telemea, feta, poate fi supranumita si leguma sezonului de vara.

Sfat: Pentru a ii maximiza potentialul, amesteca-l intr-un blender cu: iaurt dietetic, menta si cuburi de gheata.

2. Salata verde

Continut: 95.6%

Salata verde nu este exceptionala in ceea ce priveste continutul de nutrienti, dar este remarcabila prin continutul sau de apa. Spre deosebire de alte legume verzi precum spanacul, salata verde nu are un continut ridicat de fibre sau vitamina K. Dar spre deosebire de alte alimente, salata castiga un loc important pe masa ta cand vine vorba de hidratare.

Sfat: Adauga salata verde la sandwich- uri, salate, burger sau foloseste frunzele pe post de wrap pentru a inlocui painea.

3. Batoane de telina

Continut: 95.4% apa

Asemeni salatei verzi, batoanele de telina nu se remarca prin continutul nutritional, dar te hidrateaza. Parte din valoarea lor nutritionala sunt: vitamina A, C si vitamina K. acest lcuru inseamna ca, pe langa faptul ca te hidrateaza te tine departe de raceli.

Sfat: datorita continutului sau de apa, batoanele de telina sunt un remediu excellent impotriva arsurilor gastrice si a hiperaciditatii stomacale.

4. Ridichi

Continut: 95.3%

O alta veste buna vine de la ridichi. Leguma de sezon in Romania, ridichea ar trebui sa fie nelipsita de pe masa. Pe langa faptul ca adauga culoare mancarii tale, ridichile se remarca printr-un gust iute-dulceag.

Sfat: Pentru o salata formidabila: amesteca varza rasa, cu morcov ras, ridichi, mazare si ulei de masline, zeama de lamaie, seminte de mac intr-un castron. Adauga sare si piper dupa gust.

5. Rosii

Continut: 94.5%

O aditie perfecta la salate, guacamole, sandwich-uri si sosuri, rosiile te hranesc si hidrateaza. Nu uita sa combini diverse soiuri de rosii pentru a adauga un strop de diversitate in culoarea si gustul mancarii tale. Rosiile pot fi consumate de minune exact asa cum sunt; musca dintr-o rosie bine coapta ca si cum ai musca dintr-un mar. Gustul copilariei este chiar in mainile tale! Ai incercat rosii la gratar? Daca nu, vara aceasta este ocazia ideala.

Sfat: rosiile sunt tipice zonelor tropicale. Pentru a le pastra savoarea si dulceata, nu le pastra in frigider. Temperatura scazute inhiba potentiatorii de gust, luandu-le dulceata si aroma.

6. Ardei verzi

Continut: 93.9%

Spre deosebire de ardeii galbeni si rosii, cei verzi au un continut mai mare de apa. Ardeiul verde poate fi o gustare excelenta, asadar feliaza-l si consuma-l pe parcursul zilei sau ca parte din mancarurile tale.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *