Alimentele care iti provoaca starea de oboseala

Unele alimente precum ciocolata neagra sau cafeaua, sunt cunoscute pentru calitatea lor de a te umple de energie. Dar nu dupa fiecare masa te simti plina de energie, ci din contra: se intampla uneori sa simti ca esti lipsita de vlaga si stoarsa de energie. Gandurile ti se intorc la pat sau la relaxare si in nici un caz la o zi plina de lucru. Acest lucru se datoreaza faptului ca unele alimente provoaca starea de oboseala.

Alimentele si starea de oboseala

Oboseala constanta este un simptom comun al cetateanului din epoca moderna. Mereu preocupata de o sumedenie de ganduri, starea de oboseala isi face usor un cuib mai degraba permanent decat trecator, in viata ta.

O suma de factori contribuie la oboseala cronica, inclusive: stres, insomnii, depresie, alergii sau intolerante, conditii medicale si stilul de viata.

O metoda la indemana de a combate oboseala este prin dieta. Alegerile alimentare gresite pot rezulta in strea de oboseala, apatie si amorteala, in timp ce o dieta sanatoasa te poate umple de energie si vitalitate.

Combate oboseala evitand:

1. Carbohidratii

Cuvantul care trebuie alaturat carbohidratilor este “ renunta”: renunta la carbohidrati. Este drept ca poate fi mai mult decat o provocare sa renunti la carbohidrati, dar acestia nu fac decat sa iti creasca nivelul oboselii.

Asadar, evita pe cat posibil:

  • orezul alb
  • painea alba
  • pastele din faina alba
  • biscuitii
  • foietajele

Sfatul este sa inlocuiesti produsele din faina alba cu cele din faina integrala si orez salbatic.

2. Grasimile

Evita grasimile si mancarurile procesate. Inlocuieste carnea de porc, miel, oaie si vita cu carnea de pui, fasole, soia, linte sau alte alimente acre sunt bogate in proteine.

Grasimea te face sa te simti obosita chiar daca provine din produse lactate. Asadar, opteaza pentru lactatele dietetice pentru a creste nivelul energetic.

3. Cafeina

Limiteaza consumul de cafeina. Efectul initial al cefainei este calea de a te energiza, dar daca exagerezi cu consumul, atunci nu isi va mai face efectul asa cum iti doresti. Ba chiar mai mult, efectul va fi unul invers. Daca exagerezi cu consumul de cafea, ceai negru sau ceai verde, atunci risti sa te simti lipsita de enrgie pe parcursul zilei atentie si la alte produse care contin cafeina, precum sucurile racoritoare si ciocolata.

4. Fumatul

Fumatul afecteaza modul in care creierul si celelalte organe ne sunt oxygenate, dand senzatia de oboseala. Uneori, adaugat la oboseala mai sunt si starile de ameteala si greata, toate datorate aceleiasi cauze: intoxicatia cu dioxid de carbon provnit de la fumul de tigara.

Sfatul: renunta la fumat.

Solutia la indemana:

1. Hidrateaza-te

Consuma suficienta apa pentru a combate oboseala. Este important sa fii bine hidratata, mai ales in vreme de canicula.

2. Fa miscare

Fa miscare pentru a iti incarca bateriile. Inactivitatea si sedentarismul duc la scaderea energiei, fapt care te prinde in centrul vicios oboseala-inactivitate. Miscarea stimuleaza sistemul circulator, promovand oxigenarea creierului si a celorlaltor organe. Un organism bine oxigenat este plin de viata si energie.

 

3.67/5 (3)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.