Sfaturi simple pentru fiecare alergator

Exercitiul fizic este cunoscut pentru beneficiile sale asupra sanatatii. Ba chiar putem spune ca, efortul fizic e medicament. Exercitiul fizic regulat isi extinde beneficiile dincolo de orice medicament prescris. 30 de minute pe zi, de 5 ori pe saptamana poate imbuntatii conditia fizica, sistemul imunitar, sistemul osos, sistemul circulator si sanatatea psihica. Alergatul este o forma convenabila de a face efort fizic, dar care sunt problemele cu care fiecare alergator se confrunta? Iata cateva sfaturi simple pentru fiecare alergator.

Rutina

Probabil ca unul dintre incovenientele cu care fiecare alergator se confrunta este intrarea in rutina. Atunci cand te apuci de alergat te confrunti initial cu faptul ca nu este simplu sa te reapuci de efort fizic. Obosesti repede, pofta de alergat piere si ea repede si poate ca nici macar nu te gandesti cu prea multa ardoare la a iti lua incaltarile si a iti pierde urma pe drum.

Sa iti intri in rutina este un prim pas important si daca nu este usor sa o faci, nu te lasa dezamagita. Rutina reprezinta in sine ceva ce initial trebuie sa schimbi in viata ta, ca mai apoi sa te obisnuiesti si sa urmezi fara mari dificultati. Rutina presupune o consecventa; atat a exercitiului in sine cat si a frecventei si a regularitatii sale.

Pentru a iti construi mai repede si mai usor tonusul muscular, incearca sa mergi atunci cand obosesti din alergat. Nu te opri si nu renunta. Nu uita sa te hidratezi.

Febra musculara

Muschii rigizi si durerosi nu iti vor da pace in zilele ce vor urma, dar nu uita ca este normal. Ca sa previi febra musculara fa incalzirea inainte de a alerga. Nu numai ca vei rezista pentru o distanta mai lunga, dar vei reduce din febra musculara de a doua zi. Datorita faptului ca muschii iti sunt rigizi si incordati, apare senzatia de durere. Acest lucru inseamna ca cel mai bun medicament pentru asta este si mai mult exercitiu fizic a doua zi. Nu uita ca febra musculara nu va dura la nesfarsit. Odata ce iti intri in rutina si construiesti un tonus muscular mai bun, ele vor inceta sa mai apara.

Posibilele dezavantaje ale alergatului

Alergatul presupune ca toata greutatea ta corporala sa fie sustinuta de schelet si muschi. Cea mai mare presiune este pusa pe zona de contact (adica talpa piciorului), pe glezna, genunchi, solduri si spate. Accidentarile acestor zone apar ca urmare a suprasolicitarii din timpul alergarii.

Cateva dintre aceste accidentari sunt: tendonita, fracturi de oase, fractura de calcai, basici, lezari ale tibiei, rupturi si/sau intinderi de tendon, tendonita perineala, sciatica si nu numai.

Cum sa te protejezi

Atunci cand simti dureri associate cu alergatul, este foarte important sa stii cum sa te reface. Daca nu este vorba despre o rupture, intindere de ligament sau altceva care sa necesite consult medical, atunci urmeaza urmatoarele sfaturi simple:

1. Suport

Foloseste fasa elastica pentru a iti ajuta gleznele sau genunchii din a sprijiini greutatea corporala.
Foloseste talpici din gel in pantofii tai de alergat. Acestea vor absorbi din socul creat la impactul cu solul si vor acorda timp sistemului tau osos sa se refaca.

2. Odihna

Asigura-te ca dormi sufficient. Pentru fiecare ora de alergare acorda-ti o ora de somn in plus pe timpul noptii. Un atlet trebuie sa stie cand sa se opreasca si sa ia o pauza.

3. Gheata

Pune comprese cu gheata infasurata intr-o fasa, pe zona afectata. Aceasta va reduce din inflamare si va ajuta la decongestionarea zonei afectate. Daca ai suferit un accident si sangerezi, aceasta va ajuta la oprirea sangerarii si va ameliora durerea.

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.