Migrena: care sunt factorii ce o pot declansa

Migrenele sunt dureri de cap insuportabile cu care se confrunta multe femei de toate varstele si clasele sociale. Daca ai suferit de migrene, atunci stii cat de dificil si important este sa gasesti echilibrul perfect din viata ta pentru a le evita. Este bine sa stii care sunt factorii ce iti pot declansa migrena.

Factorii care iti pot declansa migrena

Factorii care iti pot declansa migrena sunt deseori somnul si efortul. Prea mult sau prea putin somn si prea mult efort depus iti pot declansa durerile de cap puternice. Nu exista reteta perfecta pentru noi toti, ci fiecare dintre noi trebuie sa isi dea seama de cat somn si efort are nevoie pentru a le evita.

Este recomandat, in termeni generali, sa dormi intre 7 si 9 ore pe zi. Daca acest lucru nu este posibil, atunci incearca sa mai dormi inca 20 sau 30 de minute in timpul zilei. Somnul de maxim 30 de minute in timpul zilei nu va permite corpului sa cada in vise adanci, ceea ce inseamna ca iti va fi mai usor sa te trezesti fara riscul declansarii unei dureri de cap. Ba chiar mai mult, este bine sa iti pui ceasul sa sune ca sa te asiguri ca nu vei avea o siesta mai lunga.

Dar o migrena este mai mult decat o durere de cap. Este o durere de cap insuportabila, care radiaza in zona ochilor, iti declanseaza o sensibilitate la lumina si poate da stari de greata si ameteli.

Migrenele sunt deseori declansate de mai mult de un singur factor. Studiile arata ca doar 1 din 10 persoane sufera de migrena dupa ce au fost expuse unui singur factor. Din acest motiv este deseori greu sa controlezi si sa previi migrenele.

Lista factorilor ce iti pot declansa o migrena
  • prea mult sau prea putin somn
  • mancarea – prea multa sau daca nu mananci la timp
  • stress
  • excesul de cafeina sau daca renunti la ea
  • deshidratarea
  • fumul de tigara
  • caldura excesiva
  • mirosuri/parfumuri puternice

 

Cum poti preveni un atac de migrena

Un stil de viata sanatos si echilibrat este cheia tuturor afectiunilor.

1. Alimentatia

Incearca sa nu mananci prea mult la o singura masa, sa nu faci exces dintr-un singur aliment si sa nu mananci prea gras. Grasimile vegetale sunt cel mai usor digerate si absorbite in organism. De asemeni este bine sa iti pregatesti ceasul biologic pentru digestie. Asadar, incearca sa mananci la ore regulate. Este indicat sa mananci snacksuri (alege fructe si legume) intre mese.

2. Hidrateaza-te

Apa este o sursa generala de sanatate. Deshidratarea poate genera deseori migrene, asadar, evit-o. Consuma minim 2.5 litri de apa pe zi. Daca iti este greu sa bei apa, atunci incearca sa o faci mai atractiva prin adaugarea unei felii de lamaie, portocala si a unei crengute de menta. Evita sa adaugi sirop sau alte ingrediente ce contin zahar.

3. Ia pauze

Indiferent de tipul de munca pe care il faci pe parcursul zilei, nu uita sa iei pauze. Acestea sunt importante pentru reducerea nivelului de stress dar si pentru evitarea sedentarismului. Atat stresul cat si lipsa miscarii sunt 2 factori ce pot starni o migrena. Este recomandat sa iei o pauza de minim 5 minute la fiecare 60 de minute de munca. Ridica-te si mergi, bea un pahar cu apa si ia o gura de aer curat. Intinde-ti muschii.

4. Fa miscare

Fa miscare dar incearca sa eviti excesul de efort. Cresterea brusca a tensiunii arteriale poate provoca migrene. De asemeni, excesul de efort fizic poate creste temperatura anumitor organe si suprasolicitarea determina crearea unei tensiuni generale a corpului. Evita exercitiile care te determina sa stai cu capul in jos sau orice exercitiu care necesita un efort prelungit. Daca doresti sa iti imbunatatesti conditia fizica si sa eviti migrenele in acelasi timp, atunci incepe cu sedinte mai scurte carora sa le maresti timpul si intensitatea in mod treptat.

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.