Exercitiile yoga: slabeste in timp ce te relaxezi

Sigur ai auzit pana acum vorbindu-se despre exercitiile yoga, una dintre cele mai bune metode de a-ti relaxa trupul, dar si mintea.

Tocmai de aceea, va propunem sa facem o incursiune in aceste taine, pentru a afla in ce modalitate te poate ajuta aceasta tehnica indiana straveche. In primul rand, yoga pe care o cunoaste lumea occidentala, cea bazata pe diverse posturi se numeste “Hatha Yoga” si este tehnica de mentinere a sanatatii. Exercitiile yoga se numesc, in hindusa, asane, termen preluat si de profesorii contemporani, care au ales sa predea aceasta tehnica.

SFAT! Cel mai bine ar fi sa ai un profesor avizat de yoga pentru a fi sigura ca te descurci si intelegi modalitatea in care se executa posturile. Totusi, poti face si cateva exercitii acasa, fara ajutorul nimanui, daca esti putin atenta. Unele exercitii prezinta nivele ridicate de complexitate, dar nu este cazul si acum.

Asadar, tine minte ca yoga te poate ajuta in procesul de slabire sau de mentinere a sanatatii, la fel cum poate fi un real folos si atunci cand vrem sa ne linistim mintea. De exemplu, ai putea la finalul orei de yoga, sa inchizi ochii pentru 5 minute si sa nu te mai gandesti la nimic. Pret de cateva minute, incearca sa te concentrezi doar asupra respiratiei, vei ramane surprinsa de efectele pozitive pe care le vei obtine.

Exercitiile yoga cu ajutorul carora poti sa te mentii in forma

1. Postura copacului. Sunt o gramada de variatiuni a acestei asane, dar varianta pe care ti-o vom prezenta este printre cele mai simple. Vei sta in picioare, cu talpile usor departate, dupa care vei flexa piciorul drept si il vei sprijini, cu talpa, la nivelul genunchiului stang. Dupa ce reusesti sa te stabilizezi, ridica usor palmele deasupra capului si uneste-le, ca in imaginea de mai jos. Daca nu poti ridica piciorul asa sus, nu este nicio problema, fixeaza-l acolo unde consideri ca este oportun.

postura yoga postura copacului
2. Postura inversa. In picioare, cu talpile departate putin, te vei apleca cu trunchiul in fata si vei incerca sa atingi cu degetele de la maini pe cele de la picioare. La fel, daca nu reusesti, nu te complexa, lasa mainile sa iti atarne usor daca nu atingi podeaua si ramai acolo pentru cateva momente. In timp, vei capata mobilitate.

3. Postura “podul de jos”. In caz ca nu stiai, multe dintre exercitiile yoga ne sunt cunoscute, gratie a ceea ce am invatat la scoala. Sigur mai tii minte podul de jos. Te intinzi la sol, si incerci sa te ridici sprijinindu-te in maini si picioare, pana iti vei ridica trupul. Sfat: palmele trebuie situate chiar la nivelul umerilor, pentru a executa corect postura.

4. Postura “lumanarea”. Este imposibil sa nu o stii. Pur si simplu intinde-te la sol, ridica picioarele drepte cat mai sus, in timp ce te sprijini pe coate si sustii corpul cu ajotorul mainilor situate pe solduri. Ideea ar fi ca picioarele si implicit trunchiul sa fie drepte.

5. Postura “cadavrului”. Nu te lasa speriata de aceasta denumire, este doar o modalitate de a te relaxa. Te vei aseza pe spate, direct pe izoprenul pe care l-ai folosit si pentru realizarea asanelor si vei departa usor picioarele si mainele de trup. Inchide ochii si respira profund de cateva ori, pentru a te relaxa complet. Nu te mai gandi la nimic pentru cateva minute si savureaza aceste clipe petrecute in compania ta. Stai asa pret de 5 minute, cu siguranta te vei simti foarte relaxata, ulterior.

Avand in vedere ca esti la inceput, ar fi bine ca pentru inceput sa realizezi doar cateva posturi, vei avea timp sa inveti mai multe exercitii, mai incolo.

Exercitiile yoga te vor energiza mai multe decat iti imaginezi. Fiecare postura ar trebuie sa fie realizata pentru 3 minute, pentru a fi sigura ca vei beneficia de efectele sale pozitive.

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.