Vitaminele din alimente – de ce sunt mai bune pentru sanatate?

Cu siguranta ai auzit si tu ca vitaminele din alimente sunt superioare celor care vin sub forma de suplimente. Evident ca acestea din urma sunt eficiente, dar in niciun caz nu isi pot demonstra eficacitatea ca primele. De ce? Vei afla in cele ce urmeaza, iar aceste date sunt concluzia unui studiu de amploare.

Asadar, informatiile publicate anul trecut in Annals of Internal Medicine a demonstrat ca vitaminele din alimente sunt cele mai sanatoase. Americanii au ajuns la concluzia ca nimic nu poate fi mai eficient ca acestea. Ba mai mult decat atat, cele alopate pot face mai mult rau decat bine, in special daca sunt luate in exces.

De exemplu, un exces de calciu poate duce chiar la moarte, iar peste 1.000 de mg pe zi, cum se intampla in cazul celor care iau suplimente, este muult prea mult!

Vitaminele din alimente. De ce sunt superioare?

In primul rand, iti poti da si tu foarte usor seama ca cele din alimente sunt mai sanatoase pentru ca este firesc sa fie asa. Corpul nostru are nevoie de ingrediente si surse naturale de vitamine si minerale. In acest caz vor fi cel mai bine asimilate, iar tu vei fi mai sanatoasa ca oricand. Studiul mentionat mai sus a avut in vedere peste 30.000 de oameni. A avut la baza o chestiune pe care multi medici o cunosc deja: vitaminele din alimente sunt mai bune.

Cele asimilate din suplimente pot deveni nocive si chiar pot creste riscul de a deceda mai repede. Pare incredibil, dar vitaminele A, K, magneziul si cuprul pot lucra impotriva ta daca nu sunt intr-un dozaj oportun. Cine are un aport prea mare de calciu poate dezvolta chiar si cancer, de exemplu. Asa ca suplimentele sunt indicate doar in cazul unor deficite uriase de vitamine si minerale, mai observa cercetatorii.

Este cel mai indicat sa consumam o varietate de fructe si legume de sezon, iar in acest fel vom fi mai sanatosi.

Vitaminele din alimente – care sunt cele mai populare?

Asa cum probabil ai observat si tu, vorbim despre vitaminele din seria B, C, D, E, dar si magneziul, fierul, probioticele sau uleiurile de peste. Cat de sanatoase sunt acestea? Depinde de producatori, iar din pacate cei care fabrica astfel de suplimente nu au parte de aceleasi norme severe. Asa cum se petrece in cazul producatorilor de medicamente.

In America lucrurile stau la fel, tocmai de aceea Dr. JoAnn Manson, medic din Boston atrage atentia asupra efectelor adverse care pot aparea ca urmare a a administrarii de suplimente. Dozele mari de vitamina D pot duce chiar la riscul de a suferi un atac de cord, mai observa lataifas.ro.

National Institutes of Health remarca faptul ca vitamina D poate afecta rinichii si mai poate fi cauza anumitor dureri musculare. Excesul de calciu poate fi depus direct pe artere, ceea ce va afecta sanatatea acelei persoane.

La fel se petrece si in cazul multivitaminelor care nu par sa fi ajutat persoanele care le administreaza zilnic. Se pare ca studiul a aratat ca acestea nu au avut mare efect in prevenirea bolilor cardiace, a cancerului sau diabetului, 3 dintre cele mai frecvente probleme de sanatate ale secolului 21.

Vitaminele din alimente. Nu uita sa consumi zilnic fructe, legume si seminte crude

Evident ca este cea mai buna idee de a-ti pastra sanatatea. Gandeste-te la bunicii nostri, care nu luau nici un supliment, dar erau mult mai sanatosi si traiau mai mult. Asa ca, poate ar fi cazul sa mancam fructe si legume de sezon, seminte de floarea soarelui si nuci. De asemenea, bunicii tineau post 2 sau 3 zile pe saptamana, ceea ce era, in esenta, o detoxifiere.

Nu uita sa bei multa apa plata, sa mananci fructe inainte de masa si sa adaugi o salata fiecarei mese. Va face diferenta, garantat. In acest mod vei avea mai mare grija de sanatatea inimii tale si vei slabi.

Asa cum se petrece in cazul dietei mediteraneene, despre care poate ai auzit ca a fost considerata dieta anului 2019.

Vei manca zilnic cereale integrale, fructe, legume, cruditati, nuci, ierburi aromantice. De 3 ori pe saptamana vei consuma peste sau fructe de mare, de 2 ori carne de pasare si oua, iar carnea rosie va fi consumata rar! Nu sunt recomandate prajelile sau fast-food-ul…mai multe despre dieta mediteraneana aici >>>

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.