Colesterolul ridicat. Ce sa mananci?

Daca si tu te confrunti cu colesterolul marit sau alte probleme similare, este demn de precizat ca nutritia joaca un rol cheie in toata aceasta situatie.

Asa cum stii deja, colesterolul ridicat este una dintre cele mai intalnite afectiuni medicale in lumea moderna, asa ca este momentul sa faci ceva pentru a schimba aceasta concluzie nefericita. Dar exista si vesti bune, in sensul ca nutritia si vitaminele pot juca un rol cheie in prevenirea unui colesterol marit, hipertensiune, etc.

Este adevarat ca mancarurile sanatoase sunt cele mai putin gustoase, din perspectiva unora, dar organismul si gusturile pot fi “educate”. Oamenii care mananca sanatos si au grija de nutritia lor sunt disciplinati si s-au autoeducat. Nu este chiar atat de simplu pe cat pare. Uneori sunt necesari cativa ani pentru a trece la o nutritie sanatoasa.

Ce ramane de facut? Sa mananci mai cumpatat, asa cum vei vedea in cele ce urmeaza.

Colesterolul ridicat – nutritie si alegeri sanatoase

Trebuie sa precizam inca de la inceput ca un colesterol normal se situeaza sub valoarea de 200. Si chiar daca este situat mult sub valoarea mentionata, este bine. In sensul ca nu vei suferi din pricina afectiunilor de acest tip. Penny Kris-Etherton, un nutritionist cunoscut din SUA, declara ca mancarea este vitala.

Adica este foarte important sa stii ce mananci, de unde provine mancarea ta, etc. Nu trata alimentatia cu superficialitate, pentru ca s-ar putea sa regreti. Cel mai bine este sa eviti alimentele care contin alimente saturate si nesanatoase. Doar in acest fel vei putea controla colesterolul ridicat.

Colesterolul ridicat – ce este indicat sa mancam?

  • mai putine alimente prajite in ulei (atentie si la ulei, cel presat la rece este cel mai sanatos)
  • mai multe cruditati, salate, “verzituri”
  • mai multe fructe si legume proaspete de sezon
  • peste si fructe de mare
  • mai putina carne in general, in special de porc sau de vita

Este binecunoscut faptul ca dieta vegetariana este cea mai buna alegere pentru o sanatate de fier. Asa ca poti preveni bolile cardiovasculare mancand mai multe mese fara carne. Multi oameni aleg sa consume carne doar de 3-4 ori pe saptamana, iar medicii incurajeaza aceste practici.

Sfaturi pentru scaderea colesterolului

  1. Evita grasimile saturate

Alimentele care contin grasimi saturate sunt cele care se solidifica la temperatura camerei ca spre exemplu: untul, margarina, untura, branza. Este recomandat ca dieta ta sa contina cantitati cat mai mici din aceste alimente. In plus, evita pe cat de mult cu putinta: carnea de vita, laptele gras si mancarurile de tip fast food.

  1. Foloseste uleiuri sanatoase si omega-3…citeste continuarea dietei aici >>>

Colesterolul ridicat – opteaza pentru mancaruri diafane

Adica mai putine fripturi de porc si mai multe gratare de curcan cu salata verde! Si crede-ne pe cuvant, nu este atat de greu, in special ca acestea sunt foarte gustoase. Inca o data, evita carnea prajita sau in combinatie cu branza, nu este deloc o alaturare fericita.

Mananca mai des friptura la cuptor cu orez brun si legume de tot felul. Fibrele sunt extrem de importante in cadrul unei diete echilibrate si chiar fac diferenta. Plus ca digestia si tranzitul intestinal vor fi imbunatatite in acest mod.

Dupa cum stii deja, un regim de viata sanatos inseamna si practicarea unui sport, eliberarea stresului si odihna. Asa ca incearca sa respecti aceste indicatii si vei avea o viata mai frumoasa!

4.57/5 (21)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.