Picioare grele si varice? Sfaturi esentiale si usoare

Senzatia de picioare grele, gleznele dureroase si inflamate, venele inestetice devin suparatoare, asa ca ar trebui luate masuri.

Aceste probleme sunt cauzate de o afectiune numita insuficienta venoasa cronica. Daca ne gandim ca ea afecteaza peste jumatate din populatie, atunci e lesne de inteles de ce pentru milioane de oameni senzatia de picioare grele si dureroase este ceva obisnuit. Exista insa solutii eficiente pentru combaterea suferintelor circulatorii de la nivelul picioarelor.

Ce poti sa faci? Profite de proprietatile fructelor si legumelor bogate in antioxidanti, acestea iti vor proteja sistemul venos. Care sunt cele mai bune surse de antioxidanti? Fructele si legumele colorate: cirese, zmeura, caise, piersici, pepene, respectiv rosii, ardei, morcovi, sfecla rosie.

Pentru a scapa de senzatia de picioare grele si varice, poti face mai mult de atat, asa cum vei vedea imediat.

Picioare grele si varice – nu uita sa faci miscare mai des!

  1. Hidratare din abundenta. Pentru a favoriza drenajul tesuturilor, hidratarea este esentiala. 1,5 litri de apa pe zi este cantitatea minima recomandata. Pentru a fi siguri ca ajungeti la aceasta cantitate, beti apa dintr-o sticla mica pe care sa o pastrati in permanenta pe birou sau in geanta.
  2. Miscare, miscare, miscare. Este un motiv in plus pentru a va pune pantofii de sport si a porni in pas alert spre birou. Sau daca preferati mersul pe bicicleta, este si mai bine, caci pedalatul stimuleaza contractia muschilor de la nivelul gambei, ceea ce ajuta la tonifierea peretelui venos. Ideal ar fi sa completati aceste activitati cu o sedinta de inot pe saptamana.
  3. Atentie in calatorii. Vacanta de vara este momentul calatoriilor… Daca zburati cu avionul sau aveti de parcurs distante lungi cu autocarul, evitati sa ramaneti prea mult timp nemiscati. Ridicati-va periodic pentru a face cativa pasi, iar cand stati pe scaun trebuie sa faceti mici miscari de rotire, flexie-extensie. In acest fel veti putea scapa de senzatia de picioare grele si umflate.
  4. La plaja cu masura. Expunerea la soare inseamna un factor de risc pentru persoanele cu insuficienta venoasa cronica. Sub actiunea razelor ultraviolete, venele se dilata, iar micile valve de la nivelul peretelui venos nu-si mai pot indeplini functia de clapeta. Rezultatul: sangele stagneaza, gleznele se umfla si devin dureroase. Asta nu inseamna ca trebuie sa va privati de plaja, dar profitati mai ales pentru a inota si a merge prin apa. Iar ca regula de baza: nu va expuneti la soare intre orele 11.00 si 16.00.

Picioare grele si umflate – poarta haine confortabile

  1. Dusuri racoritoare. Mentinerea picioarelor cateva minute sub jet de apa rece reprezinta un excelent remediu pentru stimularea circulatiei si cresterea tonusului vascular. Dupa un astfel de dus racoritor puteti efectua un masaj bland in sensul returului venos, adica de la glezna spre genunchi.
  2. Haine confortabile. Pantalonii stramti, jeans-ii slim, curelele, dresurile sunt inamicii picioarelor sanatoase. Daca tot e vara, purtati haine lejere, confortabile, din materiale naturale si usoare. Din punct de vedere al incaltamintei, renuntati pe cat posibil la tocurile inalte, platforme sau pantofi inchisi.
  3. In fiecare seara. Cand va asezati pe canapea la televizor sau cand va relaxati citind o carte, mentineti picioarele pe o perna sau o patura mai inalta. Stati asa cel putin o jumatate de ora in fiecare seara, inainte de culcare. Ridicarea picioarelor la aproximativ 45 de grade fata de restul corpului favorizeaza intoarcerea fluxului sangvin catre inima.

Dupa cum vezi exista metode de a preveni senzatia de picioare grele si chiar varicele, dar nu ar fi rau sa va adresati si medicului pentru a fi sigura ca totul decurge bine. Succes!

5/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.