Dieta Keto – slabeste eliminand carbohidratii

Dieta Keto sau ketogenica a devenit cunoscuta de cativa ani incoace, iar la inceput avea rolul de a rari crizele epileptice la persoanele care nu raspundeau la tratament. Daca majoritatea regimurilor traditionale de slabire nu te lasa sa consumi mai deloc grasimi, in acest caz lucrurile difera.

In ce sens? Ei bine, ai voie sa consumi grasimi, proteine, dar foarte putini carbohidrati. Scopul in dieta Keto este sa aduci corpul in procesul de cetoza.

Acesta reprezinta modul natural prin care grasimile sunt transformate in energie de catre organism. Asadar, carbohidratii sunt transformati in glucoza si au si proprietatea de a se acumula in tesuturile musculare si cele ale ficatului. Sunt principala sursa de energie a corpului.

In absenta carbohidratilor, corpul incepe sa consume din rezervele de glicogen ( glucida de rezerva din tesutul muscular).
Apoi, trece la transformarea in energie a grasimii, exact ce ne doream.

Dar ca dieta Keto sa functioneze si sa inceapa arderea grasimilor trebuie sa se consume sub 100 de grame de carbohidrati pe zi. Tocmai de aceea mesele servite in timpul dietei sunt sarace in carbohidrati.

Pentru ca tie sa iti fie mai usor, am conceput un regim de 7 zile.

Iata dieta Keto pentru o saptamana:

Ziua 1

Mic Dejun – 2 oua ochi cu sparangel
Pranz – salata de legume si o bucata de ton la gratar
Cina – pui cu salata verde si o lipie libaneza
Gustare: chips-uri de legume

Ziua 2

Mic Dejun – smoothie verde, cu banana, spanac, ananas
Pranz – mancare de zucchini, tocanita simpla
Cina – supa de pui
Gustare – migdale coapte

Ziua 3

Mic Dejun – omleta cu avocado si rosii
Pranz – somon la gratar cu varza
Cina – peste cu lamaie si salata de legume
Gustare – telina sau un morcov

Ziua 4

Mic Dejun – oua ochi cu o rosie
Pranz – salata de legume
Cina – o portie de pui la gratar cu legume oparite
Gustare – seminte de floarea soarelui

Este important de vazut ca in dieta Keto nu vei face foamea, fiind destule optiuni la dispozitia ta.

Ziua 5

Mic Dejun – omleta cu carne de vita
Pranz – castraveti si ton la conserva
Cina – curcan la cuptor si o salata de cruditati
Gustare – dovlecel prajit

Ziua 6

Mic Dejun – oua ochi cu rucolla
Pranz – carne de vita la gratar cu salata verde
Cina – supa de pui
Gustare – conopida prajita usor/hummus cu legume

Ziua 7

Mic Dejun – omleta cu multe legume
Pranz – supa de broccoli
Cina – pui cu lamaie si o salata mica
Gustare – mere

 

Dieta Keto – mai usor decat te-ai fi asteptat

 

Chiar daca unele zile sunt putin mai dificile in dieta Keto, poti fi sigura ca acest regim, destul de strict, te va ajuta sa slabesti cateva kilograme bune. Poate chiar vreo 4-5, daca faci si sport si nu uiti sa bei apa din belsug.

Acest regim este perfect acelor femei care nu pot renunta la carne sau mancaruri gustoase, cum ar fi gratarele si friptura. Asa ca nu vei suferi de foame, ba chiar din contra, dieta poate fi usor adoptata. Iar daca ai putina ambitie, nu vei avea probleme.

 

 

4.2/5 (5)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.