Dieta 5:2, slabeste eficient si sanatos

Dieta 5:2 a facut furori peste hotare, in special in Anglia, care se confrunta cu o adevarata “epidemie” de femei supraponderale. Si nici nu este de mirare. Stilul de viata modern, unde mancarea gatita, sportul si odihna par sa nu mai aiba loc, si-au spus cuvantul. Asa se face ca Marea Britanie a devenit tara europeana cu cele mai multe cazuri de obezitate.

Tocmai de aceea, oamenii au adoptat un regim pe masura: dieta 5:2. La inceput s-ar putea sa te surprinda, dar dupa ce te vei obisnui cu cateva principii de baza, s-ar putea sa nu ti se mai para greu deloc.

Ce presupune dieta 5:2?

Ei bine, este vorba despre urmatoarea regula de baza: 5 zile mananci (sanatos si nutritiv), iar 2 zile postesti. S-ar putea ca ultima parte sa te sperie putin. In cadrul acestei diete poti fi sigura ca vei manca sanatos si consistent. Iar organismul tau va fi mai puternic si mai eficient, ca oricand. Iar in acest sens exista dovezi stiintifice, care atesta faptul ca este foarte sanatos sa mancam mai putin, macar 2 zile pe saptamana.

Dieta 5:2 are efecte similare cu postul interminent, aceste regimuri sustinand calitatea vietii. Practic, celulele se vor regenera mai repede in perioada de post. Pot fi diminuate si chiar prevenite boli precum dementa senila si Alzheimer.

Faptul ca poti sa iti prelungesti durata vietii este alta veste buna. Iar la aceasta concluzie au ajuns chiar cercetatorii americani de la Universitatea din California de Sud.

Ce presupun cele 2 zile de post din dieta 5:2?

Ei bine, acea perioada s-ar putea sa fie putin grea la inceput, avand in vedere ca vor exista restrictii. Dar, efectele benefice sunt nenumarate. Vei slabi si iti vei mentine sanatatea in “forma.” In acest fel, vei scapa de acele depozite de grasime nedorite. Si stai linistita, vei avea voie sa mananci in cele doua zile de post.

Doar ca nu foarte consistent. Desigur, nu este bine sa tii post in acest fel mai mult de 1-2 zile pe saptamana. Iar daca esti insarcinata, aceasta dieta nu este o idee buna.

Ce vei manca in dieta 5:2

– in primele 5 zile ale saptamanii ai voie sa consumi cam tot ce vrei. Desigur, vorbim de alimente sanatoase si nutritive, nu fast food. Este recomandata o dieta mediteraneana, in care abunda fructele si legumele. Este foarte important sa nu faci excese. Nu vei manca mai mult decat ai nevoie. Din cand in cand, poti manca si un aliment caloric, dar ai grija sa nu devina o obisnuita

– in ultimele zile ale saptamanii, adica cele 2 ramase, vei tine un post drastic. Ce se va petrece? In dieta 5:2 vei avea voie sa consumi in aceste 2 zile – 500 de calorii/femeie si 600 de calorii/barbat, pe zi. Este recomandat sa ai doua mese in acea zi. Poti consuma oua, branza, carne slaba, fructe, legume, dar fara sa depasesti cele 500 sau 600 de calorii. Desigur, nu uita sa consumi apa, ceai verde, etc. Este foarte important sa te hidratezi. Asadar, poti opta pentru o omleta satioasa la micul dejun si un somon la gratar cu legume pentru seara sau cina. Nu uita sa te incadrezi in caloriile mentionate.

Dieta 5:2 – disciplina si iar disciplina

Cam acesta ar putea fi sloganul dietei pe care tocmai ti-am prezentat-o. Tine minte ca acest regim este recomandat tuturor care doresc sa piarda cateva kilograme bune si vor sa aiba grija de sanatatea lor.

 

Creeaza meniuri diversificate si nutritive si bucura-te de cele doua zile in care mananci lejer si sanatos.

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.