Artrita si miscare – greselile cele mai comune

Artrita este o conditie cu care multe femei din Romania se confrunta zilnic. Daca suferi de artrita si ai luat decizia sa faci miscare, atunci trebuie sa stii aceste sfaturi practice. Miscarea poate fi daunatoarea corpului, daca este facuta incorrect. Iata cateva greseli comune pe care persoanele cu artrita le fac atunci cand depun efort si fac exercitiu fizic, indiferent de varsta.

Artrita si miscare

1. Eviti sa faci incalzirea

Este important sa ridici temperatura corpului si sa cresti circulatia sangelui, inainte de a depune efort. Atunci cand nu faci incalzirea – sau cand nu o faci suficient de bine – risti atat intinderi musculare (si nu numai) cat si cresterea rigiditatii in incheieturi.

Sfat practic pentru o incalzire usoara: mergi pe loc timp de 5 minute.

2. Eviti exercitiile de flexibilitate

Flexibilitatea este data de catre exercitiile de intindere. Dupa ce ai facut incalzirea, continua cu cateva exercitii de intindere. Daca te pregatesti pentru aerobic, atunci este bine sa stii ca acest pas este essential pentru sanatatea corpului tau, mai ales daca suferi de artrita.

3. Nu stii cum sa inchei un exercitiu fizic

Putine femei stiu ca, la finalul unei sedinte de sport – sau pur si simplu dupa ce ai depus efort – trebuie sa iti relaxezi corpul. Respira adanc si fa cateva exercitii de flexibilitate. Acestea iti vor ajuta inima sa bata normal si iti va imbunatati conditia partilor afectate de artrita.

4. Depui prea mult efort

Ai grija in mod deosebit atunci cand ridici greutati prea mari pentru conditia ta fizica. Daca ridici greutati prea mari si prea repede, risti sa iti afectezi tesutul muscular. Asadar, cand simti ca este prea mult pentru tine, redu din greutate. Nu uita sa iei suficiente pauze intre exercitii.

5. Respiri incorect

Atunci cand depui efort, este important sa tii cont de ritmul respiratiei tale. Daca pufai prea mult, respire repede, sacadat sau daca uiti ca trebuie sa respiri, atunci vei obosi mai repede. In plus, organismul tau risca sa nu se oxigeneze normal iar acest lcuru poate cauza dureri musculare si de incheieturi. Respira la intervale egale. Inspira pe nas si expira pe gura.

6. Te opresti prea repede

Este drept ca prea mult efort iti poate dauna, dar nu uita ca prea putin nu va aduce schimbari vizibile. O sedinta buna de efort fizic sustinut inseamna ca trebuie sa transpiri, sa simti ca obosesti si ca bataile inimii sunt mai rapide.

Totusi, pentru persoanele cu artrita, trebuie tinut cont de pragul de durere. Nu este necesar sa continui miscarea daca simti ca te doare, dar nu renunta inainte. Studiile arata ca aerobicul in special, poate ameliora simptomele artritei, in mod considerabil. Deci, nu renunta!

7. Nu te hidratezi suficient

Miscare inseamna transpiratie si respiratie, iar acestea inseamna deshidratare. Apa te va ajuta sa mentii elasticitatea musculara si a incheieturilor si totodata ajuta la mentinerea temperaturii corpului. Varsta inaintata inseamna ca deja organismul este mai deshidratat decat in tinerete, deci cu cat esti la o varsta mai inaintata, cu atat trebuie sa consumi mai multa apa.

Sfat: Bea apa inainte sa faci miscare, apoi la fiecare 15 minute in timpul miscarii si apoi dupa miscare, pentru a inlocui apa pierduta.

8. Mananci mai mult decat este necesar

Daca nu te pregatesti pentru un marathon, atunci nu este nevoie sa mananci in plus, pentru ca faci miscare. Daca mananci in ultimele 2 ore inainte de miscare, inseamna ca organismul se va concentra pe digestie in loc sa vascularizeze muschii. Rezultatul poate fi crampe musculare, greata si indigestie.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *