Spanacul: un aliat la indemana

Medicina evolueaza din ce in ce mai mult in fiecare an. Tot in fiecare an, sunt descoperite din ce in ce mai multe lcururi despre corpul uman si despre cum putem trata anumite afectiuni medicale. Cu toate acestea, medicii si dieteticienii au anumite alimente pe care le considera ca avand proprietati deosebit de benefice asupra sanatatii tale. Acestea sunt denumite super-alimente, iar spanacul este un astfel de aliment.

Spanacul creste fara eforturi mari pe teritoriul tarii noastre, si este de regula un aliment de sezon. Cu toae acestea spanacul poate fi gasit pe rafturile magazinelor pe tot parcursul anului.

Spanacul: un aliat la indemana

Spanacul este versatil si poate fi folosit in cadrul multor mancaruri. Pe langa acest lucru, vestea buna este ca acesta aduce cu sine o serie de beneficii pentru sanatatea ta.

1. Reduce riscul diabetului

Studiile arata ca spanacul consumat regulat, ajuta la reducerea riscului de diabet de tip 2. Antioxidantii continuti de catre acesta, ajuta la reducerea nivelului glucozei din sange si la cresterea rezistentei impotriva diabetului.

2. Reduce riscul aparitiei cancerului

Spanacul impreuna cu alte legume verzi, ajuta la crearea unei bariere impotriva dezvoltarii tumorilor canceroase. Clorofila continuta de catre aceste legume, ajuta la blocarea enzimelor care au potential cancerigenic, cum ar fi enzimele care apar in mancarurile prajie la temperaturi inalte.

3. Previne astmul

Riscul sa suferi de asm este mai mic daca incluzi in dieta ta, spanacul. Beta-carotenul este nutrientul continut de spanac, broccoli, seminte, morcovi, piersici. Acest nutrient previe instalarea asmului si ajuta la ameliorarea simptomelor in cazul in care suferi de aceasta conditie.

4. Reduce tensiunea arteriala

Un alt efect benefic al spanacului, este reducerea tensiunii arteriale. Potasiul continut de spanac, ajuta la contracararea efectelor negative ale sarii asupra sanatatii. Sarea stimuleaza cresterea tensiunii arteriale, crescand riscul bolilor cardiace si nu numai.

Alte legume bogate in potasiu sunt: cartofii, fasolea, rosiile si portocalele.

5. Intareste oasele

Nivelul scazut de vitamina K a fost asociat cu fracturile de oase. Spanacul este bogat in vitamina K, fapt care face acest aliment indispensabil femeilor aflate la menopauza sau potmenopauza. Dupa varsta de 45 de ani, femeile sunt mai predispuse la fracturi ale oaselor.

Recuperarea oaselor dupa ce ai suferit o fractura, se face mai greu in cazul in care ai un nivel scazut de vitamina K, asa ca include cateva frunze de spanac in alimentatia ta zilnica. Legatura dintre vitamina K si sanatatea oaselor tale se datoreaza faptului ca, aceasta, creste nivelul de absorbtie a Calciului in oase.

6. Imbunatateste digestia

Spanacul imbunatateste digestia, prevenind hemoroizii, balonarea si cancerul de colon.

7. Sanatatea parului si a pielii

Spanacul este bogat si in Vitamina A. Aceasta vitamina este importanta pentru productia de sebuum, asadar reduce riscul aparitiei pielii uscate si a parului uscat, casant si lipsit de stralucire.
Vitamina C este o alta vitamina continuta de spanac. Aceasta vitamina ajuta la productia de colagen. Specialistii recomanda sa mananci spanac pentru o piele tanara si sanatoasa in mod natural.

5/5 (2)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.