Dieta pagana. Mananca natural si eficient

Dieta pagana te va surprinde intr-un mod placut. In special daca erai in cautarea unui regim care sa sustina sanatatea, dar sa si te ajute sa slabesti.

Poate ca ai mai citit despre dietele vegane, dar nu erai inca convinsa ca merita. Probabil ca ai auzit si de regimul Paleo, dar te gandesti ca trebuie sa mananci prea multa carne. Plus ca este dificil sa gasesti mereu produse ecologice animale.

Asa ca oare care ar fi “compromisul” ideal? Ei bine, aici intervine dieta pagana. Un regim alimentar care combina cele 2 notiuni creand o dieta noua, sanatoasa si echilibrata.

Esti gata sa descoperi mai multe despre trendul momentului, in materie de alimentatie?

Dieta pagana. Ce este si care sunt punctele sale esentiale?

In primul rand, in dieta pagana vei consuma (pe cat posibil) alimente care NU au fost tratate chimic. Asa ca ar fi bine sa treci mai des pe la piata. Sau sa gasesti producatori locali. Spre deosebire de Paleo, dieta pagana are la baza, in mare parte, alimente de origine vegetala.

Dar sa incepem cu inceputul. Aceasta dieta a fost creata de un nutritionist din SUA. Pe numele sau Mark Hyman, acesta s-a inspirat din ambele diete pentru a crea ceva cu totul nou.

Asa ca, in primul rand propune evitarea totala a produselor procesate, de orice fel. Nici macar cele de origine vegetala nu sunt acceptate. Asa ca vei spune nu burgerilor vegetali, pastelor vegetale, mezeluri, etc.

Vei manca in proportie de 75-80% alimente vegetale, care nu au fost procesate chimic sau modificate genetic. Astfel ca din start vei fi pe drumul cel bun, imitand dieta stramosilor nostri. Va fi putin greu sa gasesti produse ecologice tot timpul, dar fa tot posibilul. Vestea cea buna este ca poti gasi mai usor fructe si legume naturale, spre deosebire de carnuri si lactate.

Vei consuma avocado, ulei de masline, ulei de masline extravirgin (uleiurile presate la rece, in general), nuci, seminte, toate continand grasimi sanatoase nesaturate. De asemenea, vei elimina glutenul, asa ca nu vei avea voie sa consumi grau, de exemplu. Se recomanda cereale precum hrisca, quinoa, orezul, etc. Nu vei consuma produse indulcite cu zahar sau rafinate.

Acestea nu fac altceva decat sa ne predispuna la boli cronice ca diabetul, cele de inima, cancerul si multe altele.

Dieta pagana – un mod de viata sau o dieta de slabire?

Din punctul nostru de vedere poate fi atat un mod de viata, cat si o maniera prin care poti slabi. Apropo, iti recomandam sa inlocuiesti lactatele cu cele vegetale. In ziua de astazi exista nenumarate alternative la cele clasice. Asa ca laptele de orez, migdale sau cocos pot fi variante minunate. Alege-le pe cele fara zahar si cat mai putin procesate.

Ai voie sa consumi si carne, dar bineinteles ca ne referim la cea neprocesata, de origine ecologica. Pestele consumat trebuie sa fie salbatic, nu de crescatorie. Ouale sa provina de la gaini crescute la sol si ecologic, iar mancarea va fi cat mai putin preparata, imitand modul de viata al stramosilor.

Vei consuma fructe de padure, capsune, mere, pere, linte, naut, fasole, cartofi, broccoli, carne de vita, somon, macrou. Bineinteles ca poti include si altele, respectand indicatiile de mai sus. Asa ca doar la o masa vei consuma carne si nu foarte multa. De asemenea, in alte zile poti consuma doar oua, in rest alimente de origine vegetala.

Exemplu de meniu in dieta pagana:

Mic dejun: fulgi de hrisca, fructe de padure, un pahar de lapte vegetal

Gustare: 2 morcovi

Pranz: 2 oua ochiuri, salata de cruditati, 100 de grame de orez integral

Gustare: smoothie de fructe

Cina: linte la aburi, 100 grame somon afumat, porumb, salata verde

Evident, poti varia meniul dupa bunul plac, in timp ce nu uiti sa respecti restrictiile de mai sus.

Desigur ca poti incerca sa urmezi dieta Paleo sau cea vegana si ca atare.

O zi de meniu in dieta Paleo

Mic dejun: somon afumat, o jumatate de pepene galben, alune nesarate si neprajite

Pranz: salata verde cu legume la alegere, un sos de lamaie si ulei de masline, un gratar de curcan, nuci, o mana de zmeura sau mure

Cina: carne fara grasimi la abur, legume gatite in stil chinezesc ( cu seminte de susan), o salata de fructe (eventual)…mai multe despre dieta paleo aici >>>

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.