Cum sa verifici calitatea alimentelor cumparate? Exemple concrete

Calitatea alimentelor pe care le cumparam zilnic poate fi uneori indoielnica, asa cum bine stii. Nu ar fi rau sa stim cum le putem verifica. Evident ca nu iti putem oferi metode care sa functioneze 100%, pentru ca doar niste de teste de specialitate pot oferi mai multe detalii.

Dar cu toate acestea, exista cateva variante pentru a testa calitatea alimentelor pe care vrei sa le cumperi. Asa ca data viitoare cand vei fi la supermarket vei sti ce ai de facut.

Nu iti face probleme, odata ce vei intelege putin la ce trebuie sa te uiti vei remarca alimentele proaspete, care merita cumparate. Este mai bine sa stii sa te orientezi, in special in zilele noastre…

Cum sa verifici calitatea alimentelor cumparate? Iata la ce sa te uiti

Carnea de pasare. Evident ca primul semnal este culoarea. Nu cumpara ceva care nu are culoarea rozalie. Ce “bate” spre galben sau alte nuante ar trebui evitat. Altfel risti sa cumperi o carne care nu este tocmai proaspata.

De asemenea, carnea de pasare care are acele dungulite albe este de evitat. De obicei, acest semnal arata ca puiul a fost hranit fortat cu tot felul de chimicale si hormoni. Asa ca evita carnea de pui cu dungi albe si alege un produs putin mai scump. Daca iti poti permite sa cumperi carne de pui ecologica este si mai bine. Fiind una dintre cele mai bune investitii pe care le poti face.

Cascavalul. Cel calitativ nu se sfarama imediat ce este feliat. De asemenea, are o textura aparte, densa. In afara de branzeturile specifice, cum ar fi parmezanul, restul nu ar trebui sa fie sfarmicios. Asa ca poti face un mic test. Daca cascavalul tau favorit lasa urme de ulei atunci cand este lasat la temperatura camerei, ceva este in neregula. Cascavalul de calitate se inmoaie atunci cand ramane afara, cel indoielnic se intareste si ii apar pete de ulei la suprafata.

Nu uita sa testezi data viitoare cand cumperi cascavalul favorit.

In cazul branzei, daca acesteia ii apare o crusta galbena atunci cand este lasata afara, iar este ceva in neregula. O branza calitativa nu isi va schimba culoarea. Asa ca poti lasa o bucatica afara, pentru a vedea ce se petrece. S-ar putea sa iti schimbi parerea in privinta anumitor alimente preferate de tine.

Calitatea alimentelor cumparate  – cum verifici fructele congelate?

Fructele si legumele congelate corect NU sunt pline de bucati de gheata. Acele bucati grosolane de gheata arata ca produsul nu a fost congelat corect. Asa ca gandeste-te de doua ori inainte de a-l cumpara data viitoare. Alege fructe si legume congelate rapid si care au un strat foarte subtire de gheata deasupra lor.

Evident, daca ai timp si poti face rost de legume si fructe de la tara, congeleaza-le chiar tu pentru iarna. In acest fel vei sti ca produsul este unul calitativ si sanatos.

Mierea. Daca este autentica va avea acea compozitie densa, nu va “picura” sau alte lucruri asemanatoare. Isi pastreaza mereu calitatea chiar daca zahariseste. Mierea suspect de ieftina sau care pare sa curga in picaturi mai degraba ar trebui evitata. Cumpara miere de la micii producatori si bucura-te de un produs excelent care nu expira niciodata.

In mormantul lui Tutankamon, un faraon egiptean care a trait intre anii 1332 i.Hr. – 1323 i.Hr a fost gasita miere care inca era buna! Dovada ca mierea nu se strica niciodata, cea autentica evident…

Smantana este contrafacuta daca in momentul in care pui o lingura in apa fierbinte incepe sa formeze cocoloase in loc sa se dizolve…Zaharul brun este autentic daca nu coloreaza foarte tare apa in care lasi sa se dizolve o lingurita de zahar. Daca apa este maro intens este clar ca zaharul nu este nici pe departe brun, ci doar colorat.

Din fericire, exista cateva trucuri pentru a testa autenticitatea alimentelor.

Vitaminele din alimente. De ce sunt superioare?

In primul rand, iti poti da si tu foarte usor seama ca cele din alimente sunt mai sanatoase pentru ca este firesc sa fie asa. Corpul nostru are nevoie de ingrediente si surse naturale de vitamine si minerale. In acest caz vor fi cel mai bine asimilate, iar tu vei fi mai sanatoasa ca oricand. Studiul mentionat mai sus a avut in vedere peste 30.000 de oameni. A avut la baza o chestiune pe care multi medici o cunosc deja: vitaminele din alimente sunt mai bune.

Cele asimilate din suplimente…citeste mai multe despre vitaminele din alimente aici >>>

4.5/5 (4)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.