Ce este maca si pentru ce se foloseste? Proprietati si beneficii

Maca este un superaliment inainte de toate, iar tu ar trebui sa-l incluzi in dieta zilnica. Asa ca este cazul sa afli mai multe, pentru a-i intelege valoarea.

In primul rand, maca este radacina unei plante care se gaseste in America de Sud, in tari precum Peru, Bolivia sau Paraguay. Desi lumea occidentala a aflat relativ recent ce este maca, aceasta radacinoasa este folosite de mii de ani. Are proprietati terapeutice remarcabile. De la sporirea fertilitatii si pana la sustinerea metabolismului, maca le acopera pe toate.

Ii poate ajuta cu succes si pe cei care se confrunta cu stresul la locul de munca sau in alte situatii similare. De asemenea, confera o stare puternica de energie si vitalitate. Asa ca bate orice cafea sau espresso.

Ce este maca si cum se poate consuma?

Aceasta radacina poate fi consumata sub forma de pulbere sau extract, ambele variante fiind foarte eficiente. Se pot gasi in magazinele naturiste sau in plafare. Totusi, este cel mai bine sa cumperi pudra sau pulbere de maca, pentru ca se va asimila rapid.

Ce are in compozitie? Ei bine, pudra de maca cuprinde vitamine, minerale, dar si fibre, nutrienti si proteine. Are in compozitie vitamina C, fier si magneziu, aminoacizi si fitonutrienti. Asa ca nici nu este de mirare de ce face parte din cateogoria superalimentelor.

Pentru ca este un puternic antioxidant, este recomandat tuturor oamenilor, indiferent daca au sau nu vreo problema de sanatate. Avand in vedere ca este atat de eficient, ar trebui consumat in smoothie-uri, de exemplu.

O idee perfecta pentru a-ti intari organismul si a-i asigura vitaminele necesare. Fiind un antioxidant puternic, este recomandat si pentru a preveni bolile de inima si diabetul. Asa ca nu il evita, in special daca esti predispusa la astfel de afectiuni.

Te ajuta sa ai o stare de spirit mai buna. Asa ca opteaza pentru o dispozitie de zile mari si incepe ziua cu un suc de portocale proaspat in care adaugi pudra de maca. Vei avea mai multa energie ca oricand fara a fi agitata, lucru care se petrece oamenilor care beau multa cafea. Cofeina este daunatoare, in special in cantitati mari.

Organismul este mai rezistent si devine mai puternic atunci cand vorbim despre potentialele efecte ale oboselii. Nu degeaba unii au mai multa energie, pe cand altii de abia fac fata, chiar daca mananca sanatos si dorm suficient.

Maca – pentru un libidou crescut si sporirea fertilitatii

Se pare ca maca intensifica dorinta sexuala, ideal pentru cupluri. Tocmai de aceea, nu ar fi rau ca tu si partenerul tau sa luati extract de maca din cand in cand. Se pot lua si suplimente, asa ca nu este obligatoriu sa le iei in sucuri, smoothie-uri sau alte modalitati. Studiile au aratat ca sunt necesare 6 saptamani de cura cu maca, pentru ca rezultatele sa fie evidente.

De asemenea, este indicat si ca barbatii sa faca astfel de cure cu maca, dar nu doar pentru libidou, ci si pentru sporirea fertilitatii masculine.

Femeile care au suferit din pricina dezechilibrelor hormonale, ar putea sa adauge in dieta lor curenta si extractul de maca. Are rolul de a sustine functiile glandei pituitare, responsabila pentru activitatea endocrina. Asa ca te va ajuta sa reglezi functiile endocrine si ai putea ramane insarcinata mai usor.

Recomandata si femeilor aflate la menopauza. Si care experimenteaza starile specifice acestei perioade. Asa ca te poate ajuta sa previi insomniile, agitatia si bufeurile specifice. Are rolul de a echilibra hormonii din corp si sustine absortia calciului. Ceea ce este o veste minunata, avand in vedere ca multe femei dezvolta osteoporoza, in special dupa ce au intrat la menopauza.

Ce regim ar trebui sa tii pentru a nu avea probleme la menopauza?

1. Redu semnificativ consumul de carne. De multe ori carnea din comert contine hormoni de crestere, exact ce nu ai nevoie atunci cand te afli in aceasta perioada mai dificila. Incearca sa inlocuiesti carnea cu chiftelutele de legume, falafelul si multe alte preparate pe baza de legume.

2. Consuma seminte neprajite si nesarate. Da, este indicat sa introduci in regim astfel de alimente. Alege semintele de migdale, caju, floarea soarelui, alune de padure, seminte de in…totul despre regimul ideal pentru femeile aflate la menopauza >>>

Extractul de maca sustine si activitatile sportive

Asa ca s-ar putea sa te ajute conferindu-ti acel impuls de care aveai nevoie. Creste considerabil rezistenta la efort, iar un studiu arata ca biciclistii isi pot consolida eforturile. Adica, cei care vor urma o cura de 2 saptamani cu maca vor observa ca anduranta lor va creste. Si probabil si numarul de kilometri.

Daca vrei sa te apuci de sport, indiferent de activitatea pentru care optezi, nu uita sa incepi printr-o cura cu pudra de maca. O poti adauga in iaurturi, smoothie-uri, ceaiuri, etc pentru un plus de energie.

Este recomandat sa consumi in jur de 1 lingurita pe zi, pentru a beneficia de efectele scontate. Poti creste in timp cantitatea, asa ca poti incepe cu 1/2 lingurita sau mai putin. Totul este sa vrei si sa fii determinata sa iti schimbi obiceiurile. Succes!

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.