Orele de masa: care sunt acestea si de ce ar trebui respectate

Se pare ca specialistii in nutritie au ajuns la concluzia ca orele de masa, mai bine zis respectarea acestora, este mai importanta decat ai fi tentata sa crezi. Multe femei cred ca daca scad semnificativ numarul caloriilor totul este ca si rezolvat.

Desi aceasta metoda functioneaza si poti slabi in acest fel, este important sa stii ce trebuie sa faci si pentru a mentine mereu o greutate optima. Pentru ca, sa fim serioase, poate fi o provocare mult mai mare decat crezi. In sensul ca este mai usor sa slabesti decat sa mentii. Asadar, orele de masa intra in scena aici, in sensul ca respectarea lor este vitala, daca vrei sa-ti pastrezi silueta.

Desigur, calitatea mancarii joaca un rol cheie si este foarte important sa mananci nutrienti de calitate, asa cum vom descoperi impreuna.

Orele de masa – care sunt acestea?

1. Micul Dejun. Prima masa a zilei ar trebui sa fie intre 7.30 si 8 dimineata, iar in prealabil ar fi indicat sa bei un pahar de apa pe stomacul gol. Dupa ce astepti aproximativ un sfert de ora, ar fi bine sa mananci ceva. Atentie, nu ne referim la orice fel de mancare, alege ceva calitativ, cum ar fi cerealele integrale, granola, nucile neprajite si nesarate, laptele vegetal si fructele. Dupa cum vezi, este permis ca micul dejun sa fie „dulce”, atat timp cat este sanatos.

2. Pranzul. In jurul orei 12 ar fi ideal. Desigur, nu este o tragedie daca nu respecti orele de masa intocmai, dar incearca sa fii constanta. In sensul ca majoritatea meselor ar trebui sa aiba loc in jurul aceleiasi ore. Poti sa mai faci si exceptii, nu este nimic daca la 14 vei manca ceva sanatos si nutritiv. Incearca sa eviti mancarurile grase, prajite, fast food. Nu sunt deloc indicate, in special cand esti la munca. Nu iti vor conferi energia necesara, asa ca iti va fi foarte somn dupa masa.

Opteaza pentru supe creme, salate cu ton sau pui, multe fructe proaspete, etc. In general, mancarea cat mai putin procesata, aceasta este bogata in nutrienti, vitamine si minerale.

Orele de masa – sunt permise si gustarile?

4. Gustarile. Da, avem vesti bune. Este normal sa ai doua gustari sanatoase pe zi. Desigur, si in acest caz ar trebui sa respecti orele de masa. De exemplu, prima ar putea fi pe la ora 10 dimineata. Un smoothie sau o mana de caju reprezinta gustarile perfecte. In niciun caz nu opta pentru saratele, covrigei sau chipsuri. Acestea au multe calorii, dar extrem de putini nutrienti…A doua gustare ar trebui sa fie in jurul orei 15. Opteaza pentru un iaurt cu cateva nuci, un fruct sau un suc de portocale. Desigur, poti varia lista.

5. Cina. Aceasta ar trebui sa aiba loc intre orele 18-20, in functie de ora la care te culci. Ca idee, ar fi bine sa ai cam 4 ore inainte de culcare in care nu mananci nimic! Doar in acest fel, digestia va fi aproape gata cand te vei duce la culcare, asa ca organismul nu va trebui sa „lucreze” si dupa aceea.

Da, la inceput iti va fi foarte foame, asa ca poti bea apa sau manca un mar daca simti ca nu rezisti. In timp, vei reusi fara probleme. Postul intermitent inseamna sa ai o pauza cat mai mare intre mese. Am mai discutat, asa ca poti citi despre postul intermitent aici >>>

Orele de masa – pot slabi daca le respect?

 

Cu siguranta. In special daca te vei asigura ca si nutritia ta este una sanatoasa, curata si cat mai variata. Daca vei consuma 2 burgeri la pranz, poti sa fii sigura ca orele de masa corecte nu te vor ajuta prea mult…In special daca vrei sa slabesti.

Este important sa intelegem cat de mult ne poate ajuta o alimentatie corecta. Pot fi evitate o gramada de boli, starea de spirit va deveni mult mai buna, iar tu vei fi mai energica.

Nu crezi? Incearca sa pui in aplicare sfaturile de mai sus.

 

PS. Nu uita sa bei apa, cel putin 2 litri pe zi!

 

4.89/5 (36)

Va rugam sa evaluati acest articol

Un comentariu la „Orele de masa: care sunt acestea si de ce ar trebui respectate

  • 12 decembrie 2019 la 10:24
    Permalink

    Sunt lucruri stiute, dar nu strica sa fie reamintite !

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.