Riscurile unei diete sarace in carbohidrati

Dietele sarace in carbohidrati presupun consumul redus al produselor fainoase (paine, paste, foietaje), cartofi (inclusiv cartofi dulci), orez brun, orez basmati, ovaz, dovleac, couscous, quinoa, mere, afine, banane, portocale, struguri, mango, pere, ananas, prune. O astfel de dieta se bazeaza deseori pe consumul de carne, deoarece este o sursa de proteine si nu duce la ingrasare. Totusi, daca doresti sa urmezi o dieta bogata in proteine, considera riscurile asociate prezentate in articolul dedicat pe care il poti gasi aici.

Sa revenim la dieta saraca in carbohidrati si la riscurile pe care aceasta le poseda.

Riscurile dietei sarace in carbohidrati

1. Deshidratare si lipsa de energie

Organismul uman are nevoie sa produca energie din alimentatie. Alimentele bogate in glucoza sunt, spre exemplu, fructele. Atunci cand nu consumi carbohidrati, organismul incearca sa produca energie din alte surse, precum depunerile de grasime. Daca continui dieta pentru prea mult timp, atunci risti sa prezinti simptome asemanatoare suferinzilor deȘ tuberculoza, probleme de alimentatie sau SIDA. Evident, doar simptomele sunt asemanatoare, afectiunile nefiind prezente.

2. Urinare frecventa

Un simptom asociat cu dieta saraca in carbohidrati este nevoia constanta de a urina. Acest lucru poate duce la deshidratare si oboseala.

Daca esti deshidratata, cel mai probabil vei simti ca ai gura uscata, ameteli, piele uscata, urina de culoare inchisa, confuzie. Deshidratarea afecteaza sanatatea muschilor, a creierului si a inimii.

Simtome emotionale

1. Nervozitate

O astfel de dieta te poate face sa te simti diferit din punct de vedere emotional. Dieta saraca in carbohidrati te poate determina sa fii mai nervoasa si nerabdatoare cu cei din jur.

2. Depresie

Carbohidratii ajuta la producerea senzatiei de bine si bucurie, stimuland hormonii fericirii. De aceea, o dieta care implica eliminarea sau reducerea drastica a carbohidratilor poate duce la depresie, reducerea motivatiei si a interesului in activitatile pe care le-ai fi adorat in mod obisnuit.

3. Anxietate

Un alt efect nedorit este cel de anxietate. Anxietatea poate fi experimentata ca o stare generala, sociala sau orientata catre un anumit subiect.

4. Anorexia

Dieta saraca in calorii duce la pierderea in greutate si poate atrage cu sine probleme de alimentatie precum anorexia. Pentru contracararea acestui simptom nedorit, este recomandat nutritional reintroducerea alimentelor precum: carnea de pui, curcan, vita, soia, somon si/sau creveti.

5. Schimbari ale starilor emotionale

Din aceleasi motive ca si la simptomele mai sus amintite, poti experimenta schimbari emotionale relativ bruste.. Spre exemplu, poti trece de la starea de calm la cea de nervozitate fara un motiv aparent, de la plans la ras si asa mai departe.

Cresterea nivelului colesterolului

Multe dintre dietele sarace in calorii presupun cresterea consumului altor produse, precum galbenus de ou, carne de vita, grasime de pui, branzeturi bogate in grasimi. Consumate in exces, aceste produse pot duce la cresterea colesterolului si la o serie de probleme asociate. Un nivel ridicat al colesterolului poate afecta inima, arterele, creierul si nu numai.

Sfat

Consuma o dieta echilibrata. Fructele, legumele, produsele bogate in proteine si cele bogate in carbohidrati, pot fi sanatoase daca sunt consumate in portii echilibrate. Opreste-te din mancat inainte sa simti ca esti plina. Daca doresti sa urmezi o dieta de slabit, urmeaza o alta dieta decat cea saraca in carbohidrati.

 

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.