Balonata? Idei pentru micul dejun

Senzatia de balonare este intr-adevar o senzatie pe care nu ai vrea sa o experimentezi de la primele ore ale diminetii. Unele alimente sunt cunoscute pentru provocarea senzatiei de balonare, mai ales daca sunt consumate la inceputul zilei. Pentru a te ajuta sa ai o zi usoara si placuta, iti recomand cateva alimente pe care sa le introduci la micul dejun, fie pentru ca te-ai trezit balonata sau fie pentru ca vrei sa previi aceasta senzatie.

Balonata? Alimentele de la micul dejun

1. Castravetele

Castravetele are proprietatea de a fi deosebit de hidratant datorita continutului foarte mare de apa. Daca ai consumat alcool cu o seara inainte si acesta este motivul pentru care te-ai trezit cu o stare de balonare, atunci hidratare este ceea ce iti trebuie. In plus, castravetele contine fibre si antioxidanti, vitamina C si acid cafeic care ajuta organismul sa contracareze cauzele pentru care te simti balonata.

2. Oua

Ouale sunt o proteina la indemana. Cu un continut nutritional mare, ouale sunt excelente dimineata. Ele absorb aciditatea stomacala, reducand senzatia de balonare. Bogate in vitamina B, ouale elimina durerile de cap si iti dau un boost de energie, perfect pentu o zi lunga.

3. Kefir

Kefirul este o bautura realizata din lapte fermentat. Usor de gasit pe piata romaneasca, kefirul este deosebit de benefic atunci cand te simti balonata. In plus, contine o multime de probiotice si este excelent pentru persoanele care sufera de lacto-intoleranta.

4. Apa cu lamaie

Revigoranta si hidratanta, apa cu lamiae este o bautura care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia ta zilnica. Aceasta apa este alcalina, energizanta si stimuleaza sistemul digestiv. In plus, vitamina C ajuta la intarirea sistemului imunitar, tinandu-te departe de raceli.

5. Pepenele

Pepenele, fie el galben sau rosu, ajuta la hidratare si stimularea digestiei. Vitaminele si antioxidantii, impreuna cu electrolitii continuti ajuta la eliminarea senzatiei de balonare prin restaurarea ph-ului.

Sfat: Mananca pepene pentru o cura de detoxifiere.

6. Spanac

Inca un ingredient ce poate fi usor de gasit in pietele din Romania si care iti poate imbogatii micul dejun este spanacul. Pe langa faptul ca elimina si previne senzatia de balonare, spanacul contine fier si potasiu. Acesti nutrienti vor elimina si senzatia de oboseala, pe langa cea de balonare.

7. Rosii

Cel mai bine este sa gatesti putin rosiile inainte de le consuma pe stomacul gol, deoarece sunt putin mai acide decat ouale, spre exemplu. Asemeni celorlaltor ingrediente recomandate, rosiile sunt bogate in antioxidanti si au efecte anti-inflamatorii.

Sugestie de mic-dejun

  1. Gateste doua oua ochiuri si spanac sautee. Adauga cateva felii de avocado. Desertul poate contine felii de papaya, pepene sau cartof dulce, copt.
  2. Gateste o omleta cu spanac si rosii. Ca bautura, fa un smoothie din kefir, papaya (sau banana) si spanac.

Vei fi surprinsa cat de delicios si versatil poate fi micul-dejun gatit din ingrediente care te ajuta sa nu te simti balonata! In plus, aceste ingrediente sunt bogate in nutrienti care te ajuta sa te mentii sanatoasa si frumoasa.

 

 

4.65/5 (23)

Va rugam sa evaluati acest articol

Un comentariu la „Balonata? Idei pentru micul dejun

  • 11 august 2017 la 8:32
    Permalink

    Imi plac foarte mult sfaturile dumneavoastra.
    Va multumesc.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.