Fructele uscate – Sanatoase sau nu?

Despre fructele uscate, unii nutritionisti spun ca sunt sanatoase si bogate in nutrient, in timp ce altii sustin ca nu sunt mai sanatoase decat bomboanele. In cautarea detaliilor despre cat sunt ele de sanatoase, vei afla ce nutrienti contin, care dintre ele sunt cele mai benefice si cum iti pot afecta sanatatea.

Fructele uscate

Valoarea energetica si nutritionala a fructului uscat este aceeasi ca si cea a fructului proaspat, doar ca are un aspect stafidit datorita eliminarii apei. Cele mai comune fructe uscate sunt stafidele, urmate de piersici, prune si curmale. Unele au si zahar adaugat, ca spre exemplu ananasul, merisoarele,mango, bananele si merele.

Fructele uscate pot fi pastrate pentru perioade mai indelungate decat fructele proaspete, fiind o aditie potrivita in deosebi pentru calatoriile lungi.

Valoare nutritiva

Simplu spus, fructele uscate au o valoare nutritiva ridicata. Ele sunt bogate in fibre si contin tot atatea minerale si vitamine ca si fructele proaspete, doar ca sunt comprimate intr-un fruct mai mic si uscat. Asadar, o piersica uscata echivaleaza cat una proaspata, doar ca este mai rapid si usor de mancat.

Diferenta majora, pe langa continutul de apa, este cel al vitaminei C. Prin procesul de uscare, cantitatea de vitamina C din fructele uscate este considerabil mai mica decat in fructele proaspete.

Beneficiile fructelor uscate:

Prin continutul lor, ele sunt asociate cu o mai buna digestie, cu imbunatatirea circulatiei sangelui si cu reducerea riscului de cancer.

O serie de studii nutritionale, arata ca poti pierde in greutate daca mananci fructe uscate.

1. Stafidele

Stafidele sunt struguri uscati.

Ele sunt bogate in fibre si potasiu si au un index glicemic mic. Acest lucru inseamna ca stafidele nu ar trebui sa cauzeze cresterea nivelului zaharului sau al insulinei din sange.

Stafidele pot duce la:

  • Scaderea tensiunii
  • Imbunatatirea nivelului glicemiei
  • Reducerea colesterolului
  • Senzatia de satietate si scaderea in greutate
2. Prune uscate

Prunele sunt bogate in nutrienti precum vitamina A, vitamina K, fibre si potasiu.

Cel mai cunoscut efect este cel laxativ. Dieta cu prune uscate poate ajuta la detoxifierea organismului, la pierderea in greutate, reducerea colesterolului si la prevenirea problemelor cardiace.

Consumul de prune este in mod deosebit benefic femeilor gravide. Studiile arata ca prunele consumate in timpul ultimelor saptamani de sarcina, ajuta la dilatarea cervicala si faciliteaza sarcina usoara.

Alte informatii utile

Fructele uscate sunt bogate in glucoza, fructoza si calorii. Continutul de zahar natural din fructe este de:

  • Stafide: 59%
  • Piersici: 53%
  • Smochine: 48%
  • Prune: 38%

Datorita continutului de zahar natural, fructele uscate pot duce la crestrea in greutate, probleme cardiace si diabet de tip 2, daca sunt consumate in exces.

Nu uita ca, in ciuda faptului ca sunt mici si usor de mancat, fructele uscate au aceeasi valoare nutritiva ca si fructele prospete, deci consuma in cantitati moderate.

 

5/5 (6)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.