Carbohidratii care te ajuta sa slabesti

Majoritatea curelor de slabit se bazeaza in principal pe eliminarea carbohidratilor din dieta. Acest lucru nu este simplu, deoarece alimentatia zilnica obisnuita este deseori bogata in carbohidrati. Dar cum ar fi daca ai afla ca acestia nu duc neaparat la ingrasare si in anumite situatii carbohidratii te pot ajuta sa slabesti?

Persoanele care urmeaza o cura de slabire, renunta la aceasta dupa o anumita perioada de timp deoarece necesita schimbari dietetice prea mari. Deseori, cura de slabit inseamna sacrificii, abtineri ale poftelor si insusirea unui stil de viata care nu ni se potriveste. Studiile recente vin in ajutorul dieteticienilor si a persoanelor interesate de greutatea lor corporala.

Ipoteza anterioara: carbohidratii ingrasa

Ipoteza conform careia carbohidratii ingrasa se bazeaza pe legatura dintre hormonul care produce insulina si depunerile de grasime. Carbohidratii stimuleaza legatura dintre acestea, ducand la ingrasare si chiar obezitate.
Aceasta ipoteza nu este complet confirmata, deoarece s-a observat faptul ca lipsa carbohidratilor din dieta nu duce la cresterea metabolismului. Pe scurt, scaderea in greutate nu se realizeaza doar prin eliminarea carbohidratilor. Acest lucru se datoreaza mai multor factori, motiv pentru care oamenii de stiinta au analizat implicatiile carbohidratilor asupra depunerilor de grasime.

Alimente bogate in carbohidrati care te pot ajuta sa slabesti

Iata o lista de alimente care te pot ajuta sa slabesti.

Sfat: evita sa adaugi zahar, sirop, miere sau agave.

Bananele

Bananele pot fi folosite in prepararea mai multor bucate, in mod deosebit exotice. Ele sunt bogate in calorii. Caloriile pot fi usor asimilate de organism, in mod deosebit in combinatie cu pieptul de pui. Este recomandat ca in loc de paine sa folosesti taco sau tortilla datorita faptului ca sunt realizate din faina de porumb.

Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt bogati in nutrienti, fibre si carbohidrati sanatosi. Sunt recomandati in cadrul curelor de slabit mai ales consumati de cateva ori pe saptamana. Consuma-i in orice combinatie preferi, ba chiar incearca sa diversifici. Fulgii de ovaz sunt deliciosi consumati cu fructe si iaurt, piure de banane, capsuni, afine si seminte.

Fasolea alba

Fasolea alba este deosebit de nutritiva, fiind bogata in proteine si fibre, studiile recente indica faptul ca fasolea contine substante care inhiba digestia si asimilarea corbohidratilor in organism. Tocmai multumita faptului ca blocheaza asimilarea carbohidratilor, acest aliment poate fi consumat fara teama de a lua in greutate.
Adultii care sufera de obezitate sau suprapoderalitate inregistreaza un nivel mai mare de glucoza in sange. Deseori, acestia sunt in starea pre-diabetica si este clar faptul ca excesul de carbohidrati poate dauna metabolismului si determina ingrasarea.

Lintea

Lintea are un index glicemic redus. Acest lucru inseamna ca este digerata mai incet decat alte alimente si elimina glucoza in organism intr-un mod lent si stabil. Datorita modului de asimilare in organism, lintea este pe lista alimentelor care te pot ajuta sa slabesti.

Lintea contine fibre solubile, iar adultii au nevoie de minim 25 grame de astfel de fibre zilnic. Aceste fibre iti dau senzatia de satietate si amana pofta de mancare pentru mai mult timp decat alte alimente.

Disponibila intr-o varietate de culori, lintea poate fi folosita in salate, supe si tocane. Cele maro sunt de regula folosite in supe, dar alegerea iti apartine in intregime.

4.75/5 (4)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.