Fistic – beneficii si proprietati

Poate ca nu stiai, dar consumul de fistic, unul dintre cele mai apreciate tipuri de alune, este o adevarata binefacere pentru organism. Asa ca nu mai sta pe ganduri si mananca mai des aceste alimente absolut minunate, din mai multe puncte de vedere.

Dupa cum stii fisticul este cunoscut pentru culoarea sa blanda si gustul unic, asa ca nu putini sunt cei care-l adora. Se pare ca fisticul era cunoscut inainte de Isus, asa ca lumea se bucura de acest tip de alune de foarte mult timp.

De la fistic rumenit la cuptor, la salate si supe, acest ingredient trebuie sa-si faca loc in bucataria ta. Nu de alta, dar vei adora mancarurile care-l au la baza. Si unde mai pui ca abunda in vitamine si minerale?

Bogat si in antioxidanti si luteina, fisticul este acel aliment care da savoare, odata ce intelegi cum trebuie folosit.

Fistic – ce contine si de ce sa-l consumi mai des?

In primul rand, este bogat in vitamine de tip B (B2, B3 si B5), dar si minerale precum cupru, zinc, seleniu, mangan si calciu. Dintre toate tipurile de nuci, fisticul este cel mai bogat in potasiu.

Iar faptul ca abunda in nutrienti te va ajuta enorm, in special ca vorbim despre:

  • mentinerea colesterolului in parametrii normali. Un studiu din 2010 a aratat ca un un consum de 2 portii de fistic pe zi duce la cresterea nivelului de antioxidanti si inversarea sau preventia colesterolului “rau”
  • tine tensiunea sub control. Adultii care au un colesterol marit au reusit sa reduca din presiunea sangelui doar consumand fistic, asa ca este un real ajutor in mentinerea sanatatii
  • sprijina procesul de slabire. Un consum moderat de fistic te va ajuta sa ai o greutate optima, asa cum arata un studiu american din 2014. Se pare ca un numar de 100 adulti au fost monitorizati pret de 24 de saptamani. Rezultatele au fost formidabile, in sensul ca majoritatea aveau talia mai subtire, colesterolul scazut, glicemia mai mica si inflamatiile nu mai erau prezente. Acizii grasi monosaturati din fistic au rolul de a reduce grasimea abdominala cu succes
  • are efect antiinflamator. Datorita faptului ca are in compozitie acid oleanolic, care poate inhiba agentii inflamatorii, fisticul este recomandat celor care se confrunta cu astfel de afectiuni

Fistic – moduri in care se poate gati

Se poate adauga in sosurile de tip pesto, alaturi de nucile de padure si semintele de pin, asa ca incearca-l fara sa-l eviti. Alaturi de uleiul de masline, busuioc proaspat si cateva alte condimente poate deveni o gustare ideala.

De asemenea, este o combinatie excelenta cu fructe, asa ca adauga-l in salate de fructe, cu putin unt de arahide si zahar brun. Poti adauga si cateva fructe confiate.

Alt mod interesant de a consuma fisticul este sa fie maruntit si sa fie aplicat pe carne, inainte ca aceasta sa fie prajita sau rumenita. Nu uita ca este important ca fisticul pe care-l achizitionezi sa fie unul de calitate, altfel risti sa nu te bucuri de toate aceste proprietati fantastice.

Chiar daca este putin mai scump, nu uita ca fisticul este una dintre acele nuci care te poate ajuta sa mananci ceva savuros, care nu ingrasa si care contine nutrienti din abundenta!

5/5 (1)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.