5 cele mai bune alimente pentru diabetici

Daca deja urmezi o dieta pentru diabetici care sa fie in concordanta cu sanatatea ta, atunci felicitari! Nu uita insa ca, exista cateva mancaruri care te pot ajuta sa ameliorezi simptomele diabetului sau care te ajuta sa il previi.

Asa ca, indiferent daca gatesti doar pentru tine sau si pentru cei din casa, aceste cateva mancaruri te vor ajuta sa iti mentii sanatatea. In mod deosebit pentru diabetici dar nu numai, cele mai bune mancaruri sunt cele prospete si neprocesate, ca spre exemplu fructele si legumele.

Cele mai bune mancaruri pentru diabetici

Iti voi propune cateva alimente si mancaruri care sunt excelente pentru diabetici si nu numai. Aceste alimente nu trebuie sa fie unicele pe care sa le consumi. Indrazneste combinatii noi, arome noi, experiente culinare care sa iti lase gura apa. Acesta este u indrumar, iar alimentele propuse sunt benefice pentru toti cei ai casei.

1. Merele

Un mar pe zi te protejeaza de bolile de inima, ajuta la reducerea colesterlului si imbunatateste digestia.
Studiile arata ca, daca mananci un mar in fiecare zi timp de 4 saptamani, nivelul colesterolului va scadea cu pana la 40%. Pe langa faptul ca antioxidantii sai iti protejeaza inima, marul este un fruct excelent pentru diabetici.

Persoanele care mananca 5 sau mai multe mere pe saptamana, au cu pana la 23% la multe sanse de a nu suferi de diabet de tip 2.

2. Sparanghel

Sparanghelul este ideal pentru orice tip de dieta. Cu doar 5 grame de carbohidrati si 20 de grame de calorii, sparanghelul este perfect ca parte din dieta ta de slabit. Antioxidantii care ii sunt specifici, te protejeaza impotriva diabetului, a bolilor de inima si cancer.

Pentru diabetici, vestea buna este aceea ca sparanghelul reduce nivelul zaharurilor din sange si stimuleaza productia de insulina.

El este de asemeni bogat in fibre si vitamina B, ajutat la digestie si la buna functionare a sistemului circulator.

3. Avocado

Avocado este cunoscut multumita proprietatii sale de a proteja inima. El este bogat in grasimi mono-saturate, grasimi ce imbunatatesc nivelul colesterolului.

Exista o stransa legatura intre grasimile monosaturate continute de avocado si diabetici. Un studiu condus in SUA arata ca, femeile care au consumat in mod regulat avocado, au avut cu pana la 25% mai multe sanse sa nu sufere de diabet de timp 2.

Datorita faptului ca al are un continut foarte mare de grasimi vegetale, avocad ar trebui tratat mai mult ca untul decat ca pe un fruct. Il poti consuma pe paine in loc de unt, taiat cubulete/felii in salate, in guacamole sau sandwich-uri.

4. Fasolea

Cand vine vorba de diabet, fasolea este magica. Ea reprezinta o buna sursa de proteine si fibre. Reduce in mod activ nivelul zaharurilor din sange si regleaza tensiunea arteriala. Este recomandat consumul echivalent al unei cescute de fasole pe zi, atat pentru diabetici cat si pentru cei care sufera de boli cardio-vasculare.

Fasolea reduce riscul unui infarct, imbunatateste digestia, previne diabetul de tip 2 si ajuta la reducerea nivelului zaharurilor din sange pentru diabetici. Foloseste fasole in salate, ciorbe, tocane, sau ca si substitut pentru carne.

Sfat: pentru a beneficia maxim de proprietatile sale, lasa fasolea la inmuiat in apa.

5. Broccoli

Acesta este nelipsit de pe listele cu super-alimente. Broccoli contine mai multa vitamina C decat o portocala, antioxidantii sai ajuta la formarea vitaminei A, este bogat in fibre si nu ingrasa.

Printre beneficiile sale, putem enumera: lupta impotriva cancerului, imbunatateste vederea, intareste oasele, reduce sansele de a suferi de un infarct sau de boli de inima, este perfect ca si aliment pentru diabetici si iti creste sansele de viata, in general.

Stiai ca poti manca broccoli crud, cu hummus sau dressing (ulei de masline, otet etc.)?

5/5 (3)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.