Oamenii longevivi si sanatosi – ce mananca la micul dejun?

Oamenii longevivi si sanatosi au grija de ei, chiar daca nu o stiu. Mananca eficient in mod instinctiv, de multe ori. Iar rezultatele sunt mai mult decat satisfacatoare.

Asa se face ca oamenii de stiinta au studiat aceasta chestiune si au remancat ca oamenii longevivi au tendinta de a avea un mic dejun sanatos si lejer. Dar care abunda in vitamine, minerale, nutrienti.

Evident ca nu este o idee buna sa mananci un hamburger la micul dejun, cu siguranta nu te va ajuta aceasta atitudine. De asemenea, uita de cerealele cu zahar, hot-dog sau alte „minunatii”. Ce trebui sa mananci la micul dejun pentru a trai mult si bine? Vei afla in cele ce urmeaza.

Oamenii longevivi si sanatosi – iata ce mananca grecii

O sa incepem cu grecii din regiunea insulelor Creta si Ikaria, unii dintre cei mai sanatosi oameni din lume. In anii 50′, in Creta au trait cei mai longevivi oameni din lume. In acea perioada, barbatii si femeile au trait la fel de mult, avand multi locuitori trecuti de 100 de ani.

Ei bine, ce nu se stie despre acesti oameni este ca, in realitate, acestia nu prea mananca micul dejun. Cel putin nu in varianta clasica pe care o stim noi. Acestia practica, intr-un fel, postul intermitent, mancand mai degraba la ora mesei principale.

Dar, cei care aleg sa manance ceva pana la pranz, aleg sa consume la prima masa a zilei iaurt, miere, fructe de sezon, nuci si paine cu maia si ulei de masline. Iar asta nu este tot, produsele consumate mai sus sunt locale, cultivate chiar de locuitorii din Creta, inclusiv painea si uleiul de masline.

Fructele nu sunt stropite cu chimicale, asa ca toate produsele sunt organice, declara cercetatorii acestui fenomen.

Oamenii longevivi si sanatosi – iata ce mananca japonezii

Despre locuitorii insulei Okinawa am discutat, de asemenea. Sunt foarte longevivi si sanatosi, bucurandu-se la maxim de vieti fericite, traite in tihna. Micul dejun al japonezilor contine portii mici de mancaruri fermentate si alge. Acestia pun accent pe fructe, orez, soia, diferite alge si chiar supa miso, celebrul preparat, cunoscut in toata lumea.

Un studiu recent arata si ca soia fermentata, provenita din culturi ecologice, previne imbatranirea si scade riscul de a face boli cardiace cu pana la 25%.

Algele pe care le consuma sunt denumite natto, mozuku sau kombu, acestea avand efecte similare asupra organismului uman.

Va precizam ca si ouale sunt permise la micul dejun, dar nu in fiecare zi. Daca vreti ca acestea sa fie sanatoase, consumati doar oua de la gaini hranite cu iarba si crescute ecologic.

Cerealele integrale sunt alta optiune grozava de a-ti incepe ziua, alaturi de fructe si nuci, asa ca nu le neglija. Dupa cum vezi, exista multe alimente perfecte pentru micul dejun, care te pot ajuta sa ai o viata mai lunga si sanatoasa.

Regimul Okinawa sau cum sa traiesti 100 de ani

– cele mai multe alimente pe care le vei consuma vor fi bogate in proteine si minerale, dar sarace in calorii. Ce mananca acesti oameni? Orez, porumb, cartofi fierti, legume, fructe, peste slab, oua, multe salate de fructe, iaurturi naturale, branzeturi proapete. Dupa cum vezi, regimul Okinawa nu este unul sarac in nutrienti, nici pe departe

– consuma in jur de 7 porti de fructe si legume pe zi. Acestea au putine calorii, in schimb abunda in minerale, antioxidanti, fibre si vitamine. Fructele si legumele pot fi destul de satioase, asa ca acestia nu sufera de foame

– pe langa cele 7 porti mici de legume si fructe, exista si 7 portii de cereale integrale si legume uscate, pe zi. Se vor consuma si 2 portii de mancare pe baza de soia. Desigur ca secretul consta in cerealele integrale…mai multe despre regimul Okinawa >>>

4.2/5 (5)

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.