Dureri de gat? 4 Sfaturi mai putin cunoscute

Unele dintre noi suferim de dureri de gat care pot fi chiar cronice. Muschii gatului sunt afectati, iar durerea persista in ciuda medicatiei sau a tratamentului chiropractic. Membrii forumului dedicate sanatatii coloanei vertebrale, au oferit cateva solutii simple si eficiente in ameliorarea durerilor de gat – din experienta proprie.

Sfaturi mai putin cunoscute

1. Hidrateaza-te

Discurile dintre vertebrele coloanei tale vertebrale necesita apa pentru a mentine discurile la inaltimea adecvata si in linie cu celelalte discuri. Daca nu este suficienta apa intre discuri, atunci se va acumula presiune la nivelul coloanei iar durerile vor aparea in mod inevitabil. Fiecare disc este alcatuit din aproximativ 80% apa atunci cand ne nastem, procentaj care se diminueaza pe masura ce inaintam in varsta. Acesta este unul dintre motivele pentru care persoanele in varsta sufera de dureri de gat si afectiuni ale coloanei vertebrale.

Mentine-te bine hidratata in mod curent pentru a preveni viitoare degenerari ale discurilor cervicale si bineinteles dureri in aceasta zona (inclusive gat).

Sfaturi practice:

  • tine la indemana o sticla de apa de 1 litru, mai ales atunci cand nu esti acasa. Iti va aminti ca trebuie sa te mentii hidratata.
  • Bea cate un pahar de apa dupa rutina zilnica. Spre exemplu, bea un pahar de apa de fiecare data dupa ce te speli pe dinti.
2. Ridica capul din ecranul telefonului

Unul dintre motivele pentru care suferi de dureri de gat se datoreaza pozitiei corporale vicioase. Daca nu tii capul drept si barbia sus atunci cand te uiti in telefonul sau tablet ta, vei pune prea multa presiune pe muschi iar acest lucru se va traduce intr-o durere de gat.

Sfaturi practice:

  • Foloseste Bluetooth sua hands-free ca sa efectuezi apeluri telefonice
  • Atunci cand te uiti la ecranul telefonului, tine-l cat mai in dreptul ochilor cu putinta si barbia sus.
  • Daca esti nevoita sa petreci mult timp pe telefon, atunci acorda-ti pauze pentru a iti dezmorti gatul.
3. Mergi la inot

Multi dintre membrii asociatiei mai sus amintite declara faptul ca inotul are efecte terapeutice aproape miraculoase asupra sanatatii gatului. Daca vei inota relativ frecvent (2 ori pe saptamana) atunci vei observa mobilitate imbunatatita a gatului, ameliorarea durerilor si reducerea inflamatiilor la nivel cervical.

Sfaturi practice:

  • Intra in apa pana la gat si pur si simplu miscate in jur.
  • Alearga in apa, schimband cat mai brusc directia
  • Foloseste un bazin sau piscina care sa aiba apa cat mai calda
  • Inoata, dar cat mai leger, sau consulta un fizioterapeut pentru recomandari care iti pot fi utile.
  • Daca simti ca inotul pune prea multa presiune pe gat si nu este comfortabil, atunci fa exercitii in apa, fara sa inoti
4. Pune gheata in locuri … neasteptate

Durerile de gat pot fi relationate cu durerile de cap, furnicaturi in degete, umeri, gat si in spatele capului. Unii membrii ai forumului pentru sanatatea coloanei vertebrale spun ca durerea poate fi ameliorata prin applicarea de comprese reci in varii zone ale corpului.

Spre exemplu, compresele cu gheata asezate intre degetul aratator si opozabil, sau pe osul din spatele urechii pot ameliora durerile agasante de gat.

 

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.