Dieta copiilor are un rol esential – iata de ce!

Dieta copiilor joaca un rol covarsitor in evolutia celor mici, asa ca este momentul sa descoperi mai multe lucruri. Traim intr-o lume in care mancarea a devenit mai nociva ca oricand. Asa ca este momentul sa acordam mai multa atentie alimentatiei, in special cand avem copii.

Este fundamental ca acestia sa manance corect, pentru a deveni adultii sanatosi si plini de viata, la care aspiram. Tocmai de aceea dieta copiilor este atat de importanta cand vorbim despre buna evolutie a acestora. Din fericire, in primii ani de viata este usor sa-i inveti cum sa aiba grija de ei.

Poate ca stii deja faptul ca ce invatam in copilarie, in special de la parinti, ramane cu noi pentru tot restul vietii. Asa ca haide sa ne asiguram ca transmitem informatiile corecte.

Dieta copiilor – ce ar trebui sa manance micutii?

Un studiu american realizat de Universitatea Riverside din California a aratat ca cei care mananca zahar si grasimi in exces pot afecta iremediabil bacteriile bune din intestin. Se pare ca si oamenii care isi schimba obiceiurile alimentare mai tarziu vor fi afectati. Desigur ca pentru noi, cei care nu stiam aceste lucruri, aceasta informatie nu mai este relevanta. Dar pentru cei mici, care au toate sansele de a invata ce inseamna o nutritie corecta, ar trebui sa facem un efort.

Evident ca si tu poti invata sa mananci mai sanatos. Chiar daca nu poti anihila anumite obiceiuri din copilarie, cu siguranta te va ajuta sa ai o sanatate mai buna.

Microbii buni sunt necesari organismului, iar odata ce acestia au fost creati, lucrurile sunt deja pe un fagas bun. Nu uita totusi ca o dieta nesanatoasa, stresul, sedentarismul si antibioticele pot distruge acest echilibru. In aceste conditii, corpul devine vulnerabil pentru ca sistemul imunitar nu mai functioneaza la capacitate maxima.

Totul in organismul nostru este interconectat, asa ca obiceiurile noastre alimentare sunt mai importante decat credeai. Nu degeaba ne confruntam cu o epidemie de boli cronice precum cancerul, diabetul sau cele cardiovasculare. Toti factorii enumerati mai sus pot conduce cu usurinta la astfel de situatii de viata nefavorabile.

Dieta copiilor – studiul arata ce se banuia de mult timp

Faptul ca este important sa pornim cu dreptul. Cercetarea a avut in vedere soarecii de laborator. Unii au fost hraniti cu mancare sanatoasa, care abunda in vitamine, minerale si nutrienti. O parte a soarecilor au primit mancare tipic occidentala, adica fast-food. Evident ca primul grup a avut un numar mai mare de Muribaculum bacteria in intestine, una dintre bacteriile esentiale pentru o sanatate de fier.

Un alt factor esential este miscarea, asa ca incurajeaza copiii sa faca sport. Chiar si acasa, in special in perioada pe care tocmai am traversat-o. Dar in niciun caz nu omite acest pas vital in buna dezvoltare a micutilor.

De asemenea, cercetatorii de la UC Riverside au observat ca inclusiv sportul ar trebui inclus inca de la varste fragede. Cu cat incepem mai devreme sa avem grija de noi, cu atat mai sanatosi vom fi de-a lungul vietii, cu alte cuvinte.

Theodore Garland, unul dintre psihologii care a participat la acest studiu care a avut loc in California a punctat: Nu doar ca suntem ceea ce mancam, dar suntem ceea ce am mancat inclusiv in copilarie!

In ziua de astazi ne confruntam cu o adevarata epidemie a obezitatii si a bolilor cronice, in randul copiilor. Parintii nu au inteles inca impactul colosal pe care il are nutritia asupra celor mici. Asa ca invata sa gatesti sanatos, pentru ca va conta enorm. Psihicul se afla in stransa legatura cu ceea ce mancam, la randul sau.

Daca vrem sa punem punct epidemiei de copii depresivi, bolnavi si obezi am face bine sa invatam sa-i hranim cat mai sanatos. In acest mod vor dezvolta obiceiuri sanatoase, care ii vor ajuta intreaga viata.

Fibrele in alimentatia copiilor – ce cantitati ar trebui sa consume micutii?

Ei bine, conform Academiei Americane de Pediatrie, cei mici nu ar trebui sa depaseasca 19 grame, daca au o varsta cuprinsa intre 1-3 ani, 25 de grame, daca au intre 4-8 ani. Daca au intre 9-13 ani, o fata ar trebui sa consume 26 grame, iar un baiat 31 grame.

Pentru cei care au intre 14-18 ani, fata – 26, iar baiatul – 38…citeste mai multe despre fibrele in alimentatie >>>

Evaluarea acestui articol

Va rugam sa evaluati acest articol

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.